۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۳۲
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85508432
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش سوزی جنگل ها و مراتع لرستان مهار شد

۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۳۲
کد خبر: 85508432
آتش سوزی جنگل ها و مراتع لرستان مهار شد

خرم آباد- ایرنا- مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از مهار آتش سوزی در تمامی عرصه‌های ملی طعمه حریق شده در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا پیام عالیخانی روز چهارشنبه در حاشیه پایش عرصه‌های طعمه حریق شده به رسانه ها اظهار کرد: با هماهنگی مجموعه منابع طبیعی و همراهی مردم و همیاران طبیعت تمامی آتش سوزی‌هایی که در سطح جنگل‌ها و مراتع استان رخ داده بود اطفا شد.

وی وجود بالگرد در استان را غنیمت بزرگی برای اطفای حریق برشمرد و افزود: طی پایش هوایی که با همراهی مدیرکل مدیریت بحران استانداری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان و نیروهای زبده و آموزش دیده منابع طبیعی بر فراز آسمان استان داشتیم تمامی نقاطی که در سطح جنگل‌ها و مراتع طعمه حریق شده بود، اطفا شد.

عالیخانی به آماده باش تمامی نیروها برای حریق های احتمالی آتی اشاره و خاطرنشان کرد: رعایت بهداشت و نظافت عرصه‌های طبیعی هنگام مراجعه به دامان طبیعت و روشن نکردن آتش در محیط‌های آسیب پذیر، کمترین کاری است که هر یک از ما می‌توانیم برای صیانت از این امانت های الهی انجام دهیم.

وی تاکید کرد: سامانه های ارتباطی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان امداد جنگل و مرتع، آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص آتش سوزی یا هرگونه تخریب و تصرف در عرصه‌های منابع طبیعی است تا یگان حفاظت منابع طبیعی استان در کمترین زمان ممکن رسیدگی و در عرصه مدنظر حضور یابد.

به گزارش ایرنا، بیشترین جنگل های ناحیه زاگرس در لرستان قرار گرفته است به نحوی که از مجموع ۶ میلیون جنگل ناحیه زاگرس، یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار در این استان واقع شده است؛ همچنین این استان دارای ۹۰۰ هزار هکتار مرتع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha