سیاستمدار پاکستانی: روابط نزدیک ایران و پاکستان کلید امنیت و ثبات پایدار در منطقه است

اسلام‌آباد - ایرنا - رئیس حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان (شاخه سمیع) گفت: روابط نزدیک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان برای امنیت و ثبات پایدار در منطقه اجتناب ناپذیر است.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از روابط عمومی دفتر حزب جمعیت علمای اسلام، مولانا حامد الحق رئیس این حزب و فرزند مولانا سمیع الحق (بنیانگذار فقید حزب مذکور) امروز در شهر "اکوره ختک" واقع در ایالت خیبرپختونخوا میزبان رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان و هیات همراه وی بود.

حامد الحق با استقبال از حضور سفیر ایران در جامعه دارالعلوم حقانیه، شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید ایران و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت.

سیاستمدار پاکستانی: روابط نزدیک ایران و پاکستان کلید امنیت و ثبات پایدار در منطقه است

وی با تاکید بر نقش مهم ایران و پاکستان برای وحدت جهان اسلام و دفاع از ملت‌های مظلوم از جمله فلسطین، اظهار داشت: تمام مسلمین جهان به ویژه مردم پاکستان در کنار برادران و خواهران فلسطینی خود هستند.

حامد الحق با اشاره به اوضاع منطقه پیرامون افغانستان تاکید کرد که روابط نزدیک میان ایران و پاکستان و همچنین تعاملات ما با افغانستان کلید امنیت و ثبات پایدار در منطقه است.

طرفین در این دیدار آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه، اوضاع منطقه‌، تحولات افغانستان و غزه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

سفیر ایران در پاکستان نیز ضمن بازدید از بخش‌های مختلف جامعه دارالعلوم حقانیه از خدمات رئیس حزب جمعیت علمای اسلام (شاخه سمیع) قدردانی کرد.

سیاستمدار پاکستانی: روابط نزدیک ایران و پاکستان کلید امنیت و ثبات پایدار در منطقه است

اسفند ماه گذشته مولانا حامد الحق به عنوان سیاستمدار پرنفوذ پاکستان با هدف دیدار با مقامات طالبان افغانستان و تلاش برای کمک به تنش‌زدایی میان دو کشور، به کابل سفر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha