۲۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۷
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85508828
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: انتخابات باید اخلاق محور باشد

۲۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۷
کد خبر: 85508828
امام جمعه همدان: انتخابات باید اخلاق محور باشد

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: باید از تخریب در انتخابات خودداری کرد و اخلاق را محور قرار داد.

به گزارش ایرنا، آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان در حسینیه امام خمینی (ره) اظهار کرد: در فضای انتخابات باید تلاش کنیم تا هرچه بیشتر تقوا رعایت شود.

وی ادامه داد: طرفداران نامزدهایی که از سوی شورای نگهبان تایید شده اند، باید از تخریب یکدیگر خودداری کنند.

آیت الله شعبانی موثقی خاطر نشان کرد: رئیس جمهور منتخب باید فهم دقیقی از مسائل بین المللی و همچنین توان اجرایی زیادی در بخش های مختلف داشته باشد.

خطیب جمعه همدان با بیان اینکه نامزدها بدانند که برای رای آوردن انجام هر کاری شایسته نیست تاکید کرد: باید مراقب باشیم مبادا آخرت خودمان را به خاطر دنیای دیگران بفروشیم.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه قدرت، فی نفسه در اسلام مذمت شده است، تصریح کرد: کسی که قدرت طلب است مجبور است باج داده و حتی چاپلوسی کند.

وی با بیان اینکه قدرت طلبی در حکومت اسلامی جایی ندارد و بسیار آسیب زننده است، تاکید کرد: برای رضای خدا یکدیگر را تخریب نکنیم.

آیت الله شعبانی موثقی ادامه داد: فضای اسلامی کشور باید بر مبنای مردم سالاری دینی و عقلانی و به دور از منازعات سیاسی باشد.

امام جمعه همدان: انتخابات باید اخلاق محور باشد

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: مطلوب دشمن است که فضای انتخابات را به منازعات سیاسی و اختلافات تبدیل کند.

وی افزود: در این مقطع حساس و مهم دشمن دنبال سیاه‌نمایی است وسعی می کند انتخابات شایسته ریاست جمهوری را زیر سوال ببرد.

آیت الله شعبانی موثقی یادآور شد: حضرت علی (ع) ارزش کفش وصله زده را از حکومت بر همه عالم بیشتر دانسته بود، بنابراین مراقب قدرت طلبی باشیم.

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به نتایج عملیات وعده صادق در منطقه تصریح کرد: تثبیت وضعیت ایران در جهان باید همواره ادامه یابد.

آیت‌الله شعبانی موثقی همچنین به نمازگزاران توصیه کرد: خدا برای توبه کردن فرصت می دهد و در قرآن نیز همواره دعوت به توبه شده است.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور ایران جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

در این دوره مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مسعود پزشکیان برای جایگاه ریاست‌جمهوری رقابت می‌کنند.

رئیس‌جمهور پیشین ایران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ بعد از افتتاح سد قیزقلعه سی در منطقه خداآفرین آذربایجان شرقی در سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha