۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۹
کد خبر: 85510528
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جزییات اقامه نماز عید قربان در قشم اعلام شد

۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۹
کد خبر: 85510528
جزییات اقامه نماز عید قربان در قشم اعلام شد

قشم - ایرنا - ستاد نماز جمعه قشم جزییات و زمان اقامه نماز عید سعید قربان در روز دوشنبه مصادف با ۱۰ ذی الحجه سال ۱۴۴۵ را در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس اعلام کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از ستاد نماز جمعه شهرستان قشم، نماز پرفیض عید سعید قربان فردا همزمان با سراسر کشور به امامت حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حاجبی امام جمعه قشم در مصلی امام علی(ع) این شهرستان مرزی اقامه می شود.

این مراسم از ساعت ۰۶:۰۰ صبح روز دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ با قرائت دعای ندبه و سپس اقامه نماز عید قربان برگزار می شود.

بر همین اساس درهای مصلای قشم از هنگام طلوع آفتاب به روی نمازگزاران گشوده خواهد شد و راس ساعت ۰۷:۰۰ صبح اقامه این نماز باشکوه آغاز می شود.

روز دهم ذی‌الحجه، روز عید قربان (عید اضحی) و از اعیاد بزرگ اسلامی و نقطه وحدت و همبستگی ملت‌های مسلمان و دعای نماز این عید عزت، شرف و بالندگی مسلمانان است.

در این روز ابراهیم نبی(ص) از آزمایش قربانی کردن پسر خود اسماعیل(ص) موفق بیرون آمد و خداوند گوسفندی را برای قربانی کردن فرستاد.

عید قربان عید رهایی انسان از تعلقات نفسانی است؛ همان تعلقاتی که انسان را در راه اطاعت خداوند وسوسه می کند و به جای طی مسیر، انسان را به ماندن می خواند.

قربانی کردن در این روز نیز مظهر آزاد شدن از خواسته ها و خواهش های دل در برابر معشوق حقیقی است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha