۲۸ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۰۰
کد خبر: 85511598
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماز عید سعید قربان در قشم اقامه شد

۲۸ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۰۰
کد خبر: 85511598
نماز عید سعید قربان در قشم اقامه شد

قشم - ایرنا - نماز وحدت بخش عید سعید قربان صبح امروز دوشنبه (۲۸ خرداد) همزمان با سراسر کشور به امامت حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حاجبی امام جمعه قشم و با حضور اقشار مختلف مردم ولایی بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس در مصلی امام علی(ع) این شهرستان مرزی اقامه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، درهای مصلی امام علی(ع) شهر قشم از ساعت پنج صبح امروز به روی نمازگزاران باز و مراسم از ساعت ۶ با دعای ندبه آغاز شد که با نزدیک شدن به ساعت هفت صبح (زمان اقامه نماز) هر لحظه بر جمعیت نمازگزاران اضافه می شد.

در این بین حضور پرشمار نمازگزاران از هر قشر، سن و جنسی اعم از پیر و جوان و مرد و زن جلوه زیبا و با شکوه از عبودیت را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش ایستگاه صلواتی در محوطه درونی مصلی برپا شده بود و با شربت و شیرینی از نمازگزاران پذیرایی می شد.

در این مراسم اقشار مختلف مردم سرزمین آب و آفتاب به ویژه کودکان و نوجوانان در کنار والدین دست های استغاثه خود را به سوی آسمان بلند کردند.

در مسیر منتهی به محل برگزاری نماز عید قربان در مصلی امام علی (ع) مکان هایی از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) قشم برای جمع آوری کمک های مردم نیکوکار در نظر گرفته شده بود.

ماموران پلیس، انتظامی و راهور برای تامین امنیت مراسم و نظم بخشی به رفت و آمد و تسهیل در عبور و مرور در تمام خیابان های منتهی به مصلی حضوری فعال داشتند.

در این مراسم نمازگزاران جزیره قشم نگین خلیج فارس این عید بزرگ ابراهیمی را به یکدیگر تبریک گفتند و از خداوند منان استجابت دعاهایشان و رفع بلا و بیماری و مشکلات را خواستار شدند.

پایان بخش نماز عید سعید قربان امسال در شهر قشم نیز خطبه ای بود که توسط حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حاجبی امام جمعه قشم ایراد شد.

دهم ذی الحجه، عید قربان یا عید الاضحی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است.

عید قربان از گرامی ترین عیدهای مسلمانان است و به‌ یاد حضرت "ابراهیم(ع) و فرزندش اسماعیل"، توسط بسیاری از مسلمانان جشن گرفته می شود.

حضرت ابراهیم(ع) در سن بالا دارای فرزندی شد که او را اسماعیل نام نهاد و برایش بسیار عزیز و گرامی بود. اما مدت ها بعد، هنگامی که اسماعیل به سنین نوجوانی رسیده بود، فرمان الهی به ابراهیم نازل شد و به او دستور داده شد تا اسماعیل را قربانی کند.

حضرت ابراهیم(ع) پس از موافقت خالصانه فرزندش، به محل مورد نظر رفتند ‌و آن حضرت آماده سر بریدن فرزند محبوب خود شد. اما به هنگام انجام قربانی اسماعیل، خداوند که او را سربلند در امتحان دید، گوسفندی را برای انجام ذبح به نزد ابراهیم ‌فرستاد.

این ایثار و عشق پیامبر به انجام فرمان خدا، فریضه ‌ای برای زائران خانه خدا شد تا در این روز گوسفندی را قربانی و از این طریق برای یتیمان و تهی دستان خوراکی فراهم کنند.

در این روز همچنین مستحب است که نماز عید قربان برپا شود.

نماز عید قربان باید در فاصله زمانی طلوع آفتاب روز عید تا ظهر خوانده شود و همانند نماز جمعه شامل ۲ رکعت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha