۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۸
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85510702
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

استاد دانشگاه:

مشارکت، اصل مهم و محوری انتخابات است

۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۸
کد خبر: 85510702
مشارکت، اصل مهم و محوری انتخابات است

رشت - ایرنا - استاد دانشگاه و کارشناس مسایل سیاسی و بین‌الملل با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشارکت اصل مهم در انتخابات است و هر یک از ما برای تحقق مشارکت حداکثری نقش مهمی داریم که باید ایفاء نماییم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داریوش صفرنژاد روز یکشنبه در نشست با دهیاران استان با موضوع جهاد تبیین در رشت اظهار کرد: ضمن تلاش برای افزایش مشارکت مردم باید به موضوع انتخاب اصلح نیز توجه شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی و رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه همه ما باید ادامه دهنده راه شهیدان باشیم، اضافه کرد: اهداف و آرمان‌های شهدا باید برای مردم به ویژه نسل نو تبیین شود و در این ارتباط دهیاران در روستاها نقش مهمی دارند.

کارشناس مسایل سیاسی و بین‌الملل به مراسم باشکوه تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش اشاره کرد و ادامه داد: در پی شهادت آیت‌الله رئیسی بسیاری از سران کشورها پیام تسلیت دادند و ۷۷ مسئول و هیات رسمی از دنیا به ایران آمدند.

وی با بیان اینکه شهیدان رئیسی و سلیمانی با نگاه ویژه خداوند عزیز شدند، اظهار کرد: مدل عملکردی رئیس جمهور شهید خدمتگزاری بود و برای رفع مشکلات مردم صادقانه تلاش می‌کرد از اینرو عزت یافت.

این استاد دانشگاه در ادامه درباره اختلاف سلیقه سیاسی در کشور گفت: اگر قرار باشد تا همه مانند یکدیگر فکر کنند آن وقت جمهوریت معنا ندارد؛ با حفظ احترام، ادب و اخلاق می‌توان اختلاف سلیقه داشت.

وی با اشاره به نقش مردم و حضور همیشگی آنان در عرصه‌های مختلف خطاب به دهیاران حاضر در این نشست اظهار کرد: مردم مورد تکریم هستند ولو اینکه زیاده خواه باشند؛ شما باید سعه صدر داشته باشید.

صفرنژاد ادامه داد: دهیاران پرچم اعتقادات در روستاها را بالا ببرید؛ دغدغه نخست ما در روستا بعد از عمران، آبادانی و معیشت موضوع اعتقادات است و برگزاری مراسم‌های دینی و مذهبی بدون حاشیه و ریخت و پاش مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: در میان مردم باشید، همانند آنان زندگی کنید، فخرفروشی نکنید و اصول و ارزش‌ها را تحت هیچ شرایطی به حاشیه نبرید.

نشست جهاد تبیین روز یکشنبه از سوی دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با حضور جمعی از دهیاران در رشت برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha