نماینده ولی فقیه در گیلان: مسئولان مانند رئیس جمهور شهید مردمی باشند

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان گیلان گفت: مسئولان باید همانند رئیس جمهور شهید، مردمی بوده و در میان مردم و خدمتگزار آنان باشند.

به گزارش ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی عصر شنبه در جلسه مشترک ائمه جمعه و فرمانداران شهرستانهای گیلان با حضور استاندار این خطه اظهار کرد: کارهای دشوار هم برای آیت الله رئیسی بسیار آسان بود و هیچ کاری را مشکل نمی دانست زیرا مرد میدان بود و به فرموده رهبر معظم انقلاب شیوه جدیدی از مدیریت را در کشور پیاده کرد که امامان جمعه و فرمانداران و سایر مسئولان نیز باید اینگونه باشند.

امام جمعه رشت افزود: همه مسئولان باید خدمتگزار مردم باشند و در عین ساده زیستی همه توان خود را برای رفع مشکلات جامعه و مردم به کار بندند.

وی گفت: ائمه جمعه و مسئولان باید در میان در روستاها و نقاط مختلف استان حضور یابند و از نزدیک مسائل مردم را دریافته و نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

وی ادامه داد: مردم روستاها و مناطق محروم نیز باید فرصت یابند تا مسئولان را از نزدیک ببینند و مشکلات خود را به طور مستقیم با آنان در میان بگذارند زیرا انقلاب ما با توده های مردم شکل گرفته و با حضور و همراهی آنان ماندگار است و شهید جمهور نیز همین گونه عمل می کرد و خود را از مردم جدا نمی دید و در میان آنان حضور می‌یافت.

نماینده ولی فقیه در گیلان بیان کرد: البته دولت شهید آیت الله رئیسی با بدهی زیاد کار خود را آغاز کرد اما در مدت سه سال گذشته اقدامات شایسته و ارزشمندی انجام داد که از جمله شاخص ترین آنها می توان به جمع آوری ازر ترجیحی، برطرف کردن مشکلات شرکت های بزرگ همچون هفت تپه و هپکو و هدفمندکردن یارانه ها اشاره کرد که البته در هدفمندی یارانه ها باز باید تلاش شود.

آیت الله فلاحتی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با تدبیر و اقتدار توانست خدمات شایانی را در این مدت انجام دهد زیرا ایده و برنامه داشتند و به همین دلیل مدیری که ایده و خلاقیت ندارد و تلاشی انجام نمی دهد، نباید به وی مسئولیت داد.

امام جمعه رشت در ادامه اظهار کرد: هم اینک دوره عقلانیت، تدبیر، روابط عالمانه و عاقلانه است اما هنوز برخی از نمایندگان مردم در مجلس این مسایل را در نظر نمی گیرند و سعی دارند به اموری همچون عزل و نصب ها که مربوط به آنان نیست، دخالت کنند.

استفاده مناسب از تریبون‌ها برای بیان عملکردها

استاندار گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: باید از تریبون هایی که در اختیار داریم برای جهاد تبیین و شناساندن و معرفی بهتر شخصیت امام راحل و تبیین اندیشه‌های ایشان و نیز دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی به نسل جوان بیش از پیش استفاده کنیم.

اسدالله عباسی افزود: جایگاه شاخص ائمه جمعه و فرمانداران بر کسی پوشیده نیست آنها پای جمهوریت نظام و انقلاب ایستاده اند و فرمانداران نیز به عنوان مدیران اجرایی در شهرستانها وظایف سنگینی برعهده دارند که در این راستا ائمه جمعه و فرمانداران باید از تریبون‌هایی که دراختیار دارند، در خصوص جهاد تبیین و معرفی دستاوردهای نظام به نسل جدید بهره گیرند.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه به شخصیت شهید جمهور اشاره و بیان کرد: آیت الله رئیسی از ما می خواست که صادق وعده باشیم و به قول‌هایی که به مردم می‌دهیم، پایبند بوده و اگر نتونستیم کار و وظیفه ای که را عهده دار شده ایم به درستی انجام دهیم، از مردم عذرخواهی کنیم.

وی ادامه داد: مردمی بودن و جهادی کار کردن از شاخص های رئیس جمهور شهید بود اما یکی از بارزترین ویژگی های آیت الله رئیسی، ولایتمداری بود و ما نیز به عنوان مدیران دولت مکلفیم که راه رئیس جمهور شهید را ادامه دهیم.

استاندار گیلان بیان کرد: دولت سیزدهم با بدهی و قرض های زیاد آن هم در دوران همه گیری کرونا که روزانه جان چندصد هموطن را می گرفت، آغاز به کار کرد اما در مدت سه سال اقدامات شایانی انجام داد که مردم باید بیشتر با این اقدامات و خدمات آشنا شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: برداشت و نمود عملکرد دولت برای در سال چهارم بود که رئیس جمهور شهید شد اما راه وی ادامه خواهد یافت ضمن آنکه با توجه به قانون اساسی، باید انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود که در این راستا باید ائمه جمعه، فرمانداران و سایر مسئولان فضا را به گونه ای مهیا کنند که شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم.

عباسی اظهار کرد: با وجود اینکه واجدین شرایط شرکت در انتخابات در گیلان ۲ میلیون و ۵۰ هزار نفر است. عنوان کرد: از این تعداد ۱۲۰ هزار رای اولی هستند. امروز باید امید به جامعه تزریق شود و جلوی فتنه‌های دشمنان را بگیریم تا شاهد حضور حداکثری مردم در این دوره از انتخابات باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha