۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85510721
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰۰ پایگاه جمع آوری نذورات عید قربان در خراسان‌شمالی دایر شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: ۲۰۰ پایگاه جمع‌آوری نذورات عید قربان در نقاط مختلف استان دایر شد و مردم می توانند خیرات خود را به دفاتر، پایگاه‌های امداد و مراکز نیکوکاری تحویل دهند.

مجید الهی راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: پویش «نذر قربانی» به نیت سلامتی امام زمان (عج) برای نخستین بار در خراسان شمالی و همزمان با عید قربان اجرا و گوشت جمع آوری شده بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی افزود: امسال نیز همانند سال‌های گذشته با همکاری مراکز نیکوکاری، موسسات خیریه، هیات ‌امنای مساجد و معتمدان محلات، نذورات هم استانی‌های نیکوکار را در روز عرفه، روز عید سعید قربان و تا یک روز پس از عید جمع‌آوری و با اولویت خانواده‌های دارای یتیم، زنان سرپرست خانوار، سالمندان و بیماران نیازمند توزیع می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی تصریح کرد: مردم مومن و خیر استان تاکنون ۳۵۰ راس دام سبک، ۱۰۰ قطعه مرغ و چهار راس دام سنگین اهدا کرده اند که پس از ذبح در محل کشتارگاه، گوشت آن به دست نیازمندان خواهد رسید.

الهی راد یادآور شد: نیکوکاران خراسان شمالی سال گذشته ۶۵ میلیارد ریال نذورات قربانی به نیازمندان اهدا کردند.

براساس سنت ابراهیمی هر سال در عید قربان (۱۰ ذی‌الحجه)، مومنان بر حسب وسع مالی خود و همزمان با مناسک حج، دام را ذبح کرده و گوشت حاصل از آن را در بین خانواده‌های بی‌بضاعت توزیع می‌کنند.

۵۲ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱۰۵ هزار نفر در خراسان شمالی اکنون زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند و در بخش های مختلف از جمله کمک معیشتی، ایجاد اشتغال، ساخت مسکن، خدمات بهداشت و درمان، آموزشی و سایر موارد مورد حمایت قرار می گیرند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است که ۴۴ درصد از آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha