رفع کمبود امکانات درمانی در دورود و ازنا نیازمند پیگیری جدی است

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی و توجه به حوزه بهداشت و درمان لرستان بویژه در شهرستان های دورود و ازنا ضروری است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی روح‌الله لک علی آبادی اظهار کرد: باتوجه به مشکلات عدیده استان بخصوص حوزه شهرستان‌های دورود و ازنا در حوزه بهداشت و درمان عضویت در این کمیسیون را به دیگر کمیسیون ها ترجیح دادم.

وی گفت: در کمیسیون بهداشت و درمان موضوعات مهمی از جمله بررسی وضعیت بودجه وزارت بهداشت، نظارت بر نظام پزشکی کشور و بررسی طرح‌ها و لوایح مربوط به آن، نظارت بر نظام دارویی کشور و بررسی طرح‌ها و لوایح، نظارت بر نظام بیمه سلامت کشور و بررسی طرح‌ها و لوایح، نظارت بر نظام امدادی کشور و بررسی طرح‌ها و لوایح، نظارت بر لوایح و قوانین مربوط به نظام سلامت کشور، پیگیری مطالبات مجلس از نظام سلامت کشور در دستور کار قرار دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دوازدهم افزود: احداث کارخانه سرم سازی هلال، احداث پایگاه امداد و نجات کوهستان روستای درب آستانه، راه اندازی درمانگاه هلال احمر، تحویل آمبولانس و امکانات لازم مربوط به حوزه هلال احمر، تکمیل بیمارستان گهر، گرفتن مجوز کلینک فوق تخصصی قلب و ریه، تحویل چند آمبولانس جهت فوریت های پزشکی و ده ها خدمات درمانی دیگر از جمله مهترین مطالبات مردم در حوزه انتخابیه دورود و ازنا است که در این کمیسیون پیگیری خواهند شد.

لک علی‌آبادی اظهار داشت: در حوزه بهزیستی نیز راه اندازی مراکز توانبخشی و حرکت درمانی و دریافت امکانات و تجهیزات لازم و همچنین وامهای اشتغالزایی، کمک درمانی و معیشتی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: کمیسیون بهداشت و درمان را می‌توان از مهمترین کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی معرفی کرد که تصمیماتش تاثیر مستقیمی بر سلامت مردم دارد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، محدوده وظایف کمیسیون بهداشت و درمان، حوزه‌های بهداشت و درمان، امداد، بهزیستی، تأمین اجتماعی و بیمه‌های تامین اجتماعی و هلال احمر است و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی، سازمان بیمه سلامت، سازمان انتقال خون، سازمان تأمین اجتماعی، جمعیت هلال احمر، سازمان بهزیستی و سازمان مدیریت بحران از جمله دستگاه‌های اجرایی ذی ربط این کمیسیون به شمار می‌روند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha