رئیسی یک کارگزار عاشورایی و حسینی بود

تهران- ایرنا- یک کارشناس مذهبی از سید شهیدان خدمت به عنوان یک کارگزار حسینی و عاشورایی یاد کرد و گفت: رئیسی به مسیر حسینی و عاشورایی، اعتقاد راستین داشت و در راستای آن حرکت می کرد و در نهایت، همچون یاران امام حسین(ع) به فیض شهادت نائل شد.

حجت الاسلام محمدباقر ولدان در گفت‌وگو با خبرنگار معارف ایرنا از مکتب شهید رئیسی با ۴۰ شاخصه به عنوان ویژگی‌های یک حکمران اخلاقی یاد کرد و گفت: شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی یک کارگزار حسینی و عاشورایی بود. ایشان اعتقاد محکمی به امتداد حماسه حسینی و عاشورا داشت و عمل او نیز مطابق این اعتقاد بود.

وی افزود: نهضت حسینی، قیام و حرکتی است که در جهت اهدافی خاص و بزرگ توسط امام حسین(ع) در سال ۶۱ هجری انجام پذیرفت و مقصود از نهضت حسینی، همان قیام عاشوراست. واقعه عاشورا مهمترین واقعه در تاریخ بشریت است که بیشترین تأثیرگذاری در تاریخ تشیع را برجای نهاده است، به گونه ای که پس از گذشت بیش از هزار و ۴۰۰ سال از آن حماسه عظیم، اشک شیعیان در رثای آن خشک نشده است و در احادیث تصریح شده که شهادت امام حسین(ع) حرارتی در قلوب شیعیان پدید آورد که هیچ‌گاه سرد نمی شود.

این استاد حوزه ادامه داد: به همین علت اهل بیت(ع) تاکید فراوانی بر زنده نگاه داشتن یاد عاشورا و نام امام حسین(ع) داشته اند. در اندیشه رهبران انقلاب اسلامی نیز، نهضت حسینی حرکتی برای اصلاح امت و بازگرداندن جامعه اسلامی به خط صحیح و احیای دین و در عین حال عدالت‌خواهانه در برابر ظلم و باطل بوده است که اثبات کرد در طول تاریخ، همیشه حق بر باطل پیروز است.

رئیسی یک کارگزار عاشورایی و حسینی بود

وی افزود: امام حسین(ع) سکه‌ای بر تاریخ بشریت حک کرد که یک طرف آن نمایش دهنده حقانیت، عظمت و ایثار بود و طرف دیگر آن، نشان‌دهنده چهره باطل، کفر و جنایت بود. نهضت حسینی(ع) در یک بُعد، حقانیت اسلام ناب محمدی و خط اصیل پیامبر(ص) و حقیقت ایمان را به بشریت معرفی کرد و در بُعد دیگر، اسلام اشرافی و باطل را معرفی نمود؛ باطلی که خود را به شکل حق نشان می داد و به عنوان خلافت و جانشینی پیامبر اکرم(ع) معرفی می کرد.

ولدان اضافه کرد: حرکت امام حسین(ع)، انقلابی تمام‌عیار بود که در اعتراض به وضع موجود، بر علیه حاکم ظالم شکل گرفت. با وجود آنکه جامعه آن روز در جهت مسیر امام حسین (ع) نبودند و مردم زمانه با ایشان همراهی نکردند اما با این وجود این انقلاب مایه و مادر همه نهضت ها در طول تاریخ شیعه شد. بر این اساس، رمز پیروزی انقلاب اسلامی نیز تأثیرپذیری انقلاب از نهضت حسینی بود.

نویسنده کتاب حکمت ولایی افزود: از شواهد الهام بخشی نهضت حسینی، (ع )حضور جوانان در انقلاب اسلامی بود و موجب شد رویکرد استکبارستیزی و مقاومت در مقابل ظلم در روح جوانان ایرانی دمیده شود و در نهایت باعث پویایی و پیشرفت انقلاب اسلامی شد. در پرتو چنین تأثیری است که نهضت حسینی و عاشورا بر حفظ و تدوام انقلاب اسلامی عمق بخشید؛ چنانکه می‌توان بر این اساس انقلاب اسلامی را «حسینی الحدوث و البقاء» دانست.

وی افزود: شهید رئیسی نیز به این مسیر حسینی و عاشورایی، اعتقاد راستین داشت و در راستای آن حرکت می کرد و در نهایت، همچون یاران امام حسین(ع) به فیض شهادت نائل شد. رئیسی در یکی از سخنرانی های خود گفت « دشمن می‌خواست عاشورا نمانَد اما اراده خداوند بر آن شد تا عاشورا روز پایان نباشد،‌ بلکه روز آغاز باشد. عاشورا تولد یاران امام حسین (ع) بود و آن‌ها در تاریخ جاودانه شدند. امروز، خون شهدای ما امتداد جریان عاشورا است و این جریان و مکتب ادامه دارد و مردان و زنان سلحشور امروز با مقاومت، در این راه قدم بر می‌دارند».

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha