۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۳۴
کد خبرنگار: 5616
کد خبر: 85511314
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

دستگیری کلاهبردار اینترنتی با ترفند انتقال ارز

۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۳۴
کد خبر: 85511314
دستگیری کلاهبردار اینترنتی با ترفند انتقال ارز

شهریار- ایرنا- رییس پلیس فتای غرب استان تهران از شناسایی و دستگیری متهمی که در فضای مجازی مرتکب کلاهبرداری با ترفند انتقال ارز به خارج از کشور شده بود، خبر داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری پلیس، سرهنگ شاهین حسنوند روز یکشنبه در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه و اعلام شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر انتقال مبلغ قابل توجهی ارز از طریق صرافی های غیرمجاز در شبکه های اجتماعی به خارج از کشور و کلاهبرداری صورت گرفته، موضوع به صورت ویژه در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

دستگیری کلاهبردار اینترنتی با ترفند انتقال ارز به خارج از کشور

وی افزود: در بررسی های اولیه انجام شده از جزئیات تراکنش های حساب مالباخته، مشخص گردید شاکی پس از واریز وجه به حساب متهم، اقدام به خرید گوشی تلفن همراه نموده که گوشی های خریداری شده در استان اردبیل مورد استفاده قرار گرفته و متهم همچنین اقدام به شارژ کیف پول دیجیتالی خود در صرافی والکس نیز نموده است.


رئیس پلیس فتای غرب استان تهران تصریح کرد: برابر اقدامات فنی و تکمیلی کارشناسان پلیس فتا، موضوع حکایت از آن داشت که متهم اصلی با استفاده از کارت بانکی و سیم کارت های متعلق به معتادان متجاهر و اعتماد شهروندان و مالباختگان به صرافی های غیر مجاز در فضای مجازی، اقدام به کلاهبرداری کرده است.


این مقام انتظامی بیان داشت: پس از شناسایی متهم اصلی پرونده ، با هماهنگی مقام قضائی، طی یک عملیات موفق، کلاهبردار در محل سکونت خود در استان اردبیل دستگیر شد.

۷۱معتاد متجاهر در شهرستان بهارستان تحویل کمپ شدند
سرهنگ مجید عسکری نیا فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان در تشریح این خبر گفت: این طرح در قالب برنامه هماهنگ شده و در راستای اجرای طرح آرامش در شهر با موضوع جمع آوری معتادان متجاهر و کاهش سایر جرائم در سطح شهرستان به اجرا در آمد.

وی ادامه داد: طی اجرای این طرح تعداد۷۱نفر از معتادان متجاهر جمع آوری و به کمپ های ترک اعتیاد معرفی شدند.

دستگیری کلاهبردار اینترنتی با ترفند انتقال ارز به خارج از کشور

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان در پایان ضمن اعلام این مطلب که شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل نمایند، گفت: سامانه ۱۹۷ پلیس نیز آماده دریافت هر گونه انتقاد، پیشنهاد و تقدیر از عملکرد کارکنان انتظامی از سوی شهروندان می باشد.

جمع آوری ۱۲۲ معتاد متجاهر در ملارد

سرهنگ کیانوش نورمحمدی فرمانده انتظامی شهرستان ملارد در تشریح این خبر اظهار داشت: اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با موضوع جمع آوری معتادان متجاهر و خطرناک در شهرستان ملارد در دستور کار کلانتری ها و پلیس مواد مخدر قرار گرفت.
وی افزود: در جریان اجرای این طرح ۱۲۲ نفر از معتادان متجاهر جمع آوری و پس از انجام اقدامات لازم به کمپ های ترک اعتیاد معرفی شدند.

دستگیری کلاهبردار اینترنتی با ترفند انتقال ارز به خارج از کشور

سرهنگ نورمحمدی در پایان با اعلام این مطلب که شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل نمایند، خاطرنشان کرد: سامانه ۱۹۷ پلیس آماده دریافت هر گونه انتقاد و پیشنهاد و تقدیر از عملکرد فرماندهی انتظامی از سوی شهروندان می باشد.

جمع آوری ۷۳ معتاد متجاهر در شهریار

سرهنگ پیمان فتاحی فرمانده انتظامی شهرستان شهریار در تشریح این خبر اظهار داشت: در اجرای طرح جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، ماموران پایگاه مبارزه با موادمخدر با همکاری کلانتری های تابعه پس از اخذ دستور قضائی نسبت به جمع آوری معتادین متجاهر و پرخطر در سطح حوزه استحفاظی اقدام کردند.

دستگیری کلاهبردار اینترنتی با ترفند انتقال ارز به خارج از کشور

وی گفت : در اجرای این طرح ماموران با رعایت موازین شرعی و قانونی و رعایت حقوق شهروندی وارد عمل شده و با ورود به محل های پاتوق افراد معتاد متجاهر و کارتن خواب که باعث سلب آسایش عموم شهروندان شده بودند آنها را جمع آوری کردند.


این مقام انتظامی افزود: با توجه به ظرفیت های ایجاد شده در کمپ ها در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۷۳ معتاد متجاهر و کارتن خواب از سطح شهرستان شهریار جمع آوری و جهت ترک اعتیاد انتقال داده شدند.


سرهنگ پیمان فتاحی در پایان خاطر نشان کرد: پلیس شهریار با ادامه این طرح ها با هدف بهبود وضعیت این افراد با تمام توان پیگیر و آماده خدمت گذاری می باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha