نگاه کم‌رنگ به منافع جمعی در سرمایه‌گذاری‌های مازندران +فیلم

ساری- ایرنا - استاندار مازندران با اشاره به این که همه بخش های استان از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای سرمایه گذاری برخوردار است، گفت: نگاه راهبردی مبتنی بر منافع جمعی به عنوان تنها عامل بالفعل کردن ظرفیت ها در این خطه ضعیف و کم رنگ است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری روز سه شنبه در بازدید از چندین طرح سرمای گذاری در بخش های کشاورزی، گردشگری و صنعتی شهرستان میاندورود افزود: ائتلاف بین زنجیره از تولید تا بازار مصرف به طور کامل سود و منافع است.

وی با توضیح این که فعالیت های سرمایه گذاری در مازندران باید جمعی و با هدف رسیدن به سود مشترک عملیاتی شود، ادامه داد: با توجه به خرده پا بودن بسیاری از فعالیت های اقتصادی به خصوص بخش های کشاورزی، اگر زنجیره تولید تا بازار مصرف به صورت مشترک انجام شود، همه واحد ها به سود مورد نظر می رسند.

استاندار مازندران کشاورزی و گردشگری در استان را صنعتی بسیار مهم با ظرفیت بالا برای توسعه سرمایه گذاری و در نتیجه رونق اقتصادی و افزایش درآمد در این خطه توصیف کرد و گفت: فعالیت های جزیره ای این ظرفیت ها را هدر داده و هر یک به تنهایی دچار چالش می شوند.

نوری با تاکید بر این که همچنین راهبرد توسعه ای استان اجرای طرح های بزرگ است و فراخوان جذب سرمایه گذار باید جهانی باشد، ادامه داد:باید صنعت گردشگری مازندران را ساماندهی کرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه اجرای طرح‌های توسعه ای استان باید با حفاظت از هویت سرزمینی همراه باشد، گفت: بدون توجه به پیوست های فرهنگی و زیست محیطی، شخصیت های ضد اجتماعی در این خطه گسترش می یابد.

استاندار:نگاه راهبردی مبتنی بر منافع جمعی در سرمایه‌گذاری مازندران کم رنگ است + فیلم

ایجاد هشت کپسول زیستی اقامتی مجتمع تفریحی گردشگری ماهان لالیم میاندورود

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرمایه گذار مجتمع تفریحی گردشگری ماهان لالیم در توضیح خود به استاندار مازندران از این طرح گردشگری، به ایجاد هشت کپسول زیستی اقامتی در این مجتمع اشاره کرد و گفت: تا کنون در این مجتمع تفریحی ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است که تا پایان شهریور امسال با سرمایه گذاری بیش از ۲۵۰ میلیارد دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

این مجتمع به عنوان یکی از مناطق مهم گردشگری مازندران در منطقه بسیار دیدنی میاندورود قرار دارد که ازسال ۱۳۸۸ با ورود سرمایه گذار عملیاتی و نسبت به اجرای برخی طرح‌ها اقدام شد.

بررسی ها نشان می دهد که مردم و کشاورزان به امید اینکه این منطقه به یک منطقه ویژه گردشگری تبدیل و سبب اشتغالزایی جوانان و بهبود وضع معیشتی مردم خواهد شد، با سرمایه گذار قبلی همکاری خوبی داشتند و حتی کشاورزان منطقه زمین های خود را در اختیار سرمایه گذار طرح قرار دادند اما سرمایه گذار به تعهدات خود عمل نکرد.

کشاورزی مازندران هنوز راه زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب دارد

استاندار مازندران در بازدید از شرکت کشت صنعت غنچه و مجتمع گلخانه ای میاندورد گفت: ۲ محور مهم اقتصادی کشاورزی و گردشگری استان هنوز راه زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب دارد که همه با هم باید برای جبران این فاصله‌ای که تا شکوفایی ظرفیت‌های مازندران وجود دارد، تلاش کنیم.

نوری در عین حال تصریح کرد: با توجه به حساسیت بالا و شکننده بودن زیست‌بوم مازندران، ‌باید با بالاترین دقت برای اجرای طرح‌های مختلف در این استان برنامه‌ریزی کنیم.

استاندار مازندران در ادامه شهرک صنعتی شهدای میاندورود و طرح درحال اجرای تعریض جاده گهرباران باز دید کرد.

شهرستان میاندورود دارای ۲۰ واحد صنعتی و تولیدی به همراه ۳۸ کارگاه تولیدی فعال است. میاندورود زمستان سال ۱۳۸۹ به شهرستان ارتقاء یافت و از ساری جدا شد. شهرستان میاندورود، به مرکزیت شهر سورک حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.

شهرستان میاندورود دارای ۲ بخش مرکزی و گهرباران است. بخش مرکزی به مرکزیت شهر سورک سه دهستان به نام های کوهدشت شرقی، میاندورود بزرگ و کوهدشت غربی و بخش گهرباران به مرکزیت طبقده هم ۲ دهستان به نام های گهرباران شمالی و گهرباران جنوبی دارد.

استاندار:نگاه راهبردی مبتنی بر منافع جمعی در سرمایه‌گذاری مازندران کم رنگ است + فیلم

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha