استاندار:تسهیل‌گری فعالان اقتصادی مازندران برای تحقق شعار سال ضروری است

ساری- ایرنا- استاندار مازندران با اشاره به شعار امسال به نام"جهش تولید با مشارکت مردم" گفت: تسهیل گری امور فعالان بخش های اقتصادی و تجاری برای کمک به فعالیت آنان و تحقق شعار سال رهبری پیگیری می شود.

به گزارش ایرنا، یوسف نوری روز یکشنبه در حاشیه نشست فعالان اقتصادی مازندران در سالن استانداری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با این تسهیل گری زمینه جهش تولید این فعالیت ها را ایجاد خواهیم کرد.

وی توضیح داد : بخشی از موانع و مشکلات این فعالان استانی که مدیران باید آنها را برطرف کنند.

استاندار مازندران تصریح کرد: بخشی از رفع مشکلات و موانع ملی منجمله تامین مواد اولیه آنان در حال پیگیری است.

وی رفع تعهدات ارزی به عنوان خواسته حوزه کشاورزی و یا قطعی برق را از جمله این مشکلات برشمرد و افزود: در رفع این امور تسهیل گری ها باید انجام شود.

نوری تاکید کرد: دعوت از مسوولان کشوری این موضوعات به اولویت بیان و راهکارها اعلام شود.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی مرکز اجتماع بخش خصوصی در بخش های مختلف فعالیت می کنند از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

به گزارش ایرنا، مازندران با ۲۲ شهرستان، ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی دارد. حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند و از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند. بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.
همچنین مازندران با دارا بودن ۱.۵ درصد از اراضی کشور و ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور سالانه بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی تولید می کند که ۱۱ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha