۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85512650
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۳۵ طرح کشاورزی در خراسان شمالی به بهره برداری رسید

۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۱
کد خبر: 85512650
۳۵ طرح کشاورزی در خراسان شمالی به بهره برداری رسید

بجنورد- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۳۵ طرح در بخش های مختلف کشاورزی با یکهزار و ۶۲۱ میلیارد ریال اعتبار به مناسبت هفته جهاد ( ۲۱ تا ۲۷ خرداد) در شهرهای استان به بهره برداری رسید.

محمد محمدزاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ۱۳ طرح در بخش آب و خاک، هشت طرح باغبانی و گلخانه، هشت طرح دام و طیور، یک طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی، یک طرح شیلات، ۲ طرح در بخش امور عشایری و ۲ طرح نیز در حوزه منابع طبیعی است.

وی افزود: با اجرای این طرح ها برای ۳۲۸ نفر به صورت مستقیم و بیش از یکهزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است و چهار هزار و ۲۸۶ خانوار نیز بهره بردار هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: برای ایجاد این طرح های تولیدی از سوی بانک های این استان ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: ۱۸۵ میلیارد ریال اعتبارات استانی و ۱۱۹ میلیارد ریال اعتبارات ملی نیز برای این طرح ها هزینه شده است.

محمدزاده با بیان اینکه ۵۳.۵ درصد اعتبارات اجرای طرح ها با مشارکت بهره برداران اجرا شده است افزود: کشاورزان برای اجرای طرح ها حدود ۸۷۰ میلیارد ریال آورده داشته اند.

وی تصریح کرد: طرح آبیاری کم فشار و برق رسانی شبکه روستای حاجی تقی فاروج، استخر ذخیره آب عمومی روستای بادملق ، تکمیل طرح ملی خط ا نتقال آب با لوله بادملق در شیروان، چندین طرح گلخانه ای در اسفراین و گرمه از جمله این طرح ها هستند.

سهم بخش کشاورزی استان ۱.۱ درصد از تولیدناخالص بخش کشاورزی کشور که مهمترین بخش تولیدی استان بخش کشاورزی است.

سطح اراضی کشاورزی و بایر خراسان شمالی ۴۰۰ هزار هکتار است، کل اراضی استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha