تعیین ۸۶ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری در آستارا

آستارا - ایرنا - فرماندار شهرستان آستارا از تعیین ۸۶ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان خبر داد و گفت: یکهزار و ۵۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی و امنیتی برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را در شهرستان مرزی بندر آستارا برعهده دارند.

به گزارش ایرنا محمدرضا شهاب زاده عصر روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: ۸۶ شعبه اخذ رای ویژه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در شهرستان آستارا تعیین شده که از این تعداد ۳۴ شعبه در شهر آستارا، ۱۰ شعبه در شهر لوندویل، ۲۷ شعبه در روستاهای بخش مرکزی آستارا و ۱۵ شعبه در روستاهای بخش لوندویل مستقر خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۸۵ شعبه أخذ رأی ثابت و یک صندوق سیار برای انتخابات در آستارا تدارک دیده شده است، افزود: ۶۹ هزار نفر در شهرستان مرزی بندر آستارا واجد شرایط رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری هستند.

فرماندار آستارا از تشکیل کمیته‌های پشتیبانی، تدارکات، حقوقی، تبلیغات، کاربری سیستم جامع انتخابات، انتشارات، اطلاع‌رسانی و امنیت در حوزه انتخابیه آستارا خبر داد و گفت: مسیر انتخابات در حال حاضر فرآیند قانونی خود را طی می‌کند و زیرساخت‌ها و عوامل اجرایی انتخابات در حوزه انتخابیه آستارا از هر لحاظ آماده برگزاری یک انتخابات پرشور هستند.

شهاب زاده از برگزاری کارگاه آموزشی و زمینه‌سازی برای مشارکت حداکثری مردم آستارا در انتخابات خبرداد و گفت: عوامل اجرایی نقش اصلی در انتخابات ایفا می‌کنند و وظیفه خطیری برعهده دارند.

وی با بیان اینکه دشمنان برای کمرنگ کردن انتخابات و ناامیدی مردم تبلیغ می‌کنند، افزود: انتخابات سرمایه اجتماعی و مایه عزت و شکوه ملت سرافراز ایران اسلامی بوده و آنچه که مهم است و می‌تواند تاثیرگذار باشد، ارتقای مشارکت سیاسی و حضور حداکثری و پرشور مردم با یک انتخاب اصلح است.

به گزارش ایرنا، سعید جلیلی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، مصطفی پورمحمدی و مسعود پزشکیان داوطلبان تائید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند. چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران هشتم خرداد امسال برگزار می‌شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال گذشته با مشارکت ۷۲.۸ درصدی مردم حد نصاب قابل توجهی از حضور مردم پای صندوق‌های اخذ رای را در سطح استان گیلان به دست آورد.

این شهرستان بندری با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha