ایجاد ۱۵ رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه انقلاب اسلامی 

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه جامع انقلاب اسلامی از ایجاد ۱۵ رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه خبر داد و گفت: تعداد رشته‌های موجود در مقطع ارشد به ۳۰ رشته افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار حوزه علم و آموزش ایرنا حسین قدیانی امروز (چهارشنبه) در آستانه سالروز شهادت شهید چمران (۳۱ خرداد) و در مراسم گرامیداشت روز ملی بسیج اساتید در سالن همایش دانشگاه انقلاب اسلامی گفت: این دانشگاه در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و تحقق منویات مقام معظم رهبری پیرامون تربیت نیروهای هم تراز انقلاب تشکیل و راه اندازی شده است.

وی افزود: در این دانشگاه مدلی مفهومی مدنظر است تا دانشگاه را به سمت نوآوری و کارآفرینی سوق دهد. در تشکیل بنای فکری و محتوایی این دانشگاه این مساله بسیار حائز اهمیت است که الگوی موفقی از شرکت های نوپا مختلف در رشته های گوناگون و موضوعات متنوع برای شناسایی و حل مساله شکل بگیرد تا به تبع آن برای کشور در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی، پزشکی و غیره مفید بوده و به معماری علمی کشور کمک کند.

رئیس دانشگاه جامع انقلاب در تکمیل این بخش از اظهارات خود گفت: در این دانشگاه خطوط فکری و سیر مطالعاتی برای همه رشته ها در نظر گرفته ایم تا با نگاهی متفاوت به وضع موجود به سمت آفرینش های علمی حرکت کنیم. این دانشگاه بر اساس فناوری اطلاعات بنا شده و توجه به نکات فناورانه و کاربرد به‌روزترین تجهیزات و ابزارهای هوشمند در بدنه و زیرساخت دانشگاه مشخص است تا دانشجو بتواند متناسب با نیاز خود با رویکردی کاملا متفاوت در این دانشگاه تحصیل کند.

ایجاد ۱۵ رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه انقلاب اسلامی 

قدیانی گفت: دانشگاه جامع انقلاب اسلامی باید بر جغرافیای منطقه به ویژه کشورهای اسلامی در سطوح بین المللی تاثیرگذار بوده و بتواند در موضوعات مختلف با همکاری همه دستگاه ها نقش آفرینی لازم را ایفا کند.

رئیس دانشگاه جامع انقلاب اضافه کرد: این دانشگاه خاستگاه بسیج اساتید بوده و امروز هفت دانشکده دارد. رشته های این دانشگاه بین رشته ای است ‌و ما در مقطع ارشد ۱۵ رشته داریم‌ که به ۳۰ رشته افزایش می یابد. در مقطع دکتر هم ۷ رشته وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha