ناطق نوری رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی شد

تهران- ایرنا- عباس ناطق نوری با کسب حداکثر آرا به عنوان رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی انتخاب شد.

به گزارش ایرنا، مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن‌های ورزشی صبح امروز(چهارشنبه) با حضور سید محمد شروین اسبقیان معاون امورفرهنگی، توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و مناف هاشمی، دبیر کمیته ملی المپیک در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

سهراب آزاد خانکندی، عباسعلی اکبری، کامبیز ایوب‌زاده، یحیی دادوئی‌مقدم، محمد مرادی و عباس ناطق‌نوری کاندیداهای ریاست فدراسیون انجمن‌های ورزشی بودند.

از حاشیه‌های این انتخابات می‌توان به اعتراض عباسعلی اکبری و یحیی دادوئی‌مقدم به مدارک سهراب آزاد بود که این مسئله با واکنش اسبقیان روبرو شد و معاون امورفرهنگی، توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد مدارک سهراب آزاد ایرادی نداشته است.

اسبقیان گفت: این چهاردهمین مجمع است که از زمان حضور کیومرث هاشمی در راس وزارت ورزش برگزار می کنیم و در هیچ انتخاباتی از هیچ کاندیدایی وزارت ورزش حمایت نکرده‌ایم و در خصوص کاندیدای خاصی به من و یا وزیر ورزش توصیه نشده است.

وی افزود: وزارت ورزش تحت هیچ شرایطی به مسائل انتخاباتی ورود پیدا نمی کند و به مجمع احترام قائل هستیم. به نظر صاحب نظران و کارشناسان مجمع احترام می گذاریم و با حمایت از یک کاندیدا بار گناهان خود را سنگین نمی کنیم.

معاون وزیر همچنین با اشاره به این که از هیچ کدام از کاندیداها از جمله سهراب آزاد حمایت نمی کنیم و بی طرف عمل می کنیم، تصریح کرد: پیام‌های متعددی قبل از برگزاری مجمع انتخابات به من ارسال شد مبنی بر این که مدرک یکی از کاندیداها ایراداتی دارد، در این زمینه پس از دریافت اصل مدرک و استعلام از حراست دانشگاه این موضوع مورد بررسی قرار گرفت که صحت اصل مدرک مورد تایید قرار گرفت.

وی درباره انتقاد عباسعلی اکبری از یکی از کاندیداها مبنی بر اینکه مدرک سهراب آزاد جعلی است و حق شرکت در انتخابات را ندارد، گفت: شخصا به حراست دانشگاه زنگ زدم و آنها اصالت مدرک تحصیلی او را مورد تایید قرار دادند و گفتند مشکلی وجود ندارد.

در ادامه عباسعلی اکبری در اعتراض به مدرک تحصیلی سهراب آزاد مجمع را ترک کرد. یحیی دادویی نیز پیش از آغاز رای‌گیری، انصراف کتبی خود را اعلام کرد.

اسبقیان افزود: من با هیچ کاندیدایی عقد اخوت نبستم و در همه حال از سوی وزارت ورزش سلامت انتخابات را حفظ خواهم کرد.

در پایان رای‌گیری، عباس ناطق نوری با کسب ۳۲ رای به عنوان رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی انتخاب شد. سهراب آزاد هم ۲۰ رای، کامبیز ایوب زاده ۴ رای، عباسعلی اکبری یک رای  و محمد مرادی هم یک رای به دست آوردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha