کمیته‌های پنج گانه برای مهمانی غدیر در بیرجند تشکیل شد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: مهمانی کیلومتری غدیر اولین بار در استان برگزار می‌شود و پنج کمیته‌ برای این مراسم تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز پنجشنبه در جلسه ستاد برنامه ریزی مراسم دهه امامت و ولایت که با حضور معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد افزود: مهمانی کیلومتری غدیر عصر سه شنبه پنجم تیر ماه از میدان قدس تا میدان جانبازان و بوستان شهدای گمنام بیرجند برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: برای اولین بار و فراتر از سال‌های قبل با بهره گیری از تجربه تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی و همراهان در بیرجند مهمانی کیلومتری غدیر را برگزار می‌کنیم و انتطار می‌رود در مسیر جشن کیلومتری غدیر امسال شاهد حرکت‌های خودجوش تشکل‌های مردمی باشیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برنامه‌های خودجوش و مردمی تاثیرات خوبی دارد لذا در مهمانی غدیر هم باید به این مسئله توجه داشته باشیم و به مردمی بودن مهمانی غدیر نباید خدشه وارد شود.

وی با اشاره به اینکه غدیر محور وحدت بین اقوام متعدد و شعیه و سنی است افزود: مردم خراسان جنوبی در تشییع پیکر رئیس جمهور شهید با حضور بیش از ۵۵۰ هزار نفر سنگ تمام گذاشتند و این حضور مردمی بازتاب مثبتی داشت.

قناعت گفت: در موضوع غدیر هم باید تبیین خدمات شهید رئیسی و اهمیت انتخابات سرلوحه کار موکب‌ها قرار گیرد اما هرگونه تبلیغات صرف برای نامزد خاص از سوی مواکب ممنوع است.

وی ادامه داد: کمیته‌های پنج گانه برنامه ریزی لازم برای مراسم مهمانی غدیر را در دستور کار دارند و با همفکری مسائل را دنبال کنند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اطلاع رسانی به موقع برای دعوت از مردم به این مهمانی بزرگ گفت: لازم است از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای و ابزارهای موجود در دستگاه‌های اجرایی بهره گرفته شود.

وی بیان کرد: محوربندی مسیرها باید به گونه ای باشد که جمعیت به خوبی مدیریت و کنترل شود تا دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: مهمانی کیلومتری غدیر امسال در مرکز استان تدارک دیده شده و برای خدمات رسانی بهتر به مهمانان، ظرفیت استقرار ۲۰۰ موکب در فاصله میدان قدس تا میدان جانبازان شهر بیرجند وجود دارد.

علیرضا عباس‌زاده افزود: محور اصلی پذیرایی به نام شهید رئیسی نامگذاری شده و هفت محور فرعی به نام دیگر شهدای خدمت است.

وی گفت: پذیرایی و خدمات رسانی در همه محورها انجام خواهد شد، مداحی و برنامه‌های فرهنگی هم پیش بینی شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: برنامه ریزی لازم برای پشتیبانی خدمات آب و برق انجام شده است و مسوولان محورها مشخص شده اند.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۶۳۱ متر فاصله میدان قدس تا میدان جانبازان بیرجند است افزود: نیازهای مواکب در زمینه اقلام خوراکی تامین خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha