۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۴۹
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85515270
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فریدون عباسی:  نتیجه مطلوب در حرکت به سمت آرمان‌های اصلی انقلاب است

بوشهر-ایرنا- رئیس کمیته نفت و انرژی ستاد انتخاباتی سعید جلیلی گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید به سمت آرمان‌های اصلی انقلاب حرکت کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، فریدون عباسی روز پنجشنبه در اجتماع حامیان سعید جلیلی در بوشهر اظهار کرد: فعالان جبهه انقلاب از نامزدهای اصولگرای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درخواست کنند تا به نفع جلیلی کنار برود زیرا با این رویکرد علاوه بر حفظ قوه مقننه، هماهنگی بهتری بین سران قوا ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: قالیباف با داشتن سابقه اجرایی در نیروی انتظامی، شهرداری و سپاه و نیز ریاست چهار سالی در مجلس تجربیات خوبی به دست آورده و بر مدیریت مجلس مسلط شده است.

رئیس کمیته نفت و انرژی ستاد انتخاباتی سعید جلیلی تصریح کرد: به وی توصیه می کنیم با ماندن در مجلس به حرکت کشور با رویکرد رهبر معظم انقلاب به سمت تمدن نوین اسلامی کمک کنند.

عباسی ادامه داد: تمدن نوین اسلامی نیازمند قانون بوده و بدون قانون نمی‌توان با سایر ملت‌ها صحبت کرد پس باید قوانینی در کشور جاری شود تا سایر کشورها بپذیرند ایران با این قانون از عمران، آبادانی، رفاه و عزت برخوردار شده است.

وی ادامه داد: عدالت رکن مهم دیگر برای تمدن سازی است و در این مسیر باید دادگاه‌ها اصلاح شوند تا راه آغاز شده در قوه قضاییه توسط شهید رئیسی از سوی محسنی اژه‌ای تداوم پیدا کند.

بیشتر بخوانید

مسئولان ستادهای جلیلی در استان بوشهر منصوب شدند

فیلم/ سخنرانی مسئول ستادهای مردمی سعید جلیلی در جمع بوشهری‌ها بوشهر

جلیلی می تواند در رفع مشکلات کشور اثر گذار باشد

رئیس کمیته نفت و انرژی ستاد انتخاباتی سعید جلیلی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی نیز جایی است که باید طولانی مدت در آن کار کرد و فردی که به قوانین اجرا مسلط باشد می تواند بخوبی این مجموعه را راهبری کند بنا بر این قالیباف باید حرکت خود در مجلس را تداوم بخشد.

وی در ادامه به ویژگی های سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و یادآور شد: وی دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده و دبیر شورای عالی امنیت ملی همواره می تواند از وزیران پاسخ بخواهد و جلیلی این کار را ۶ سال در دوران سخت انجام داده است.

عباسی با اشاره به دولت در سایه دکتر جلیلی ادامه داد: کسانی که در دولت شهید رئیسی منصوب شدند و یا وزیران و افرادی که کارهای میانی را در دست گرفتند همه در کارگروه‌های دولت سایه بودند ولی کافی نبود زیرا همه افراد روی کار آمده از دولت سایه انتخاب نشده بودند.

وی اظهار کرد: در کارگروه های دولت سایه در بسیاری از مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و بین الملل کار شده پس باید شک و تردید را کنار گذاشته و از طرح موضوع کنار رفتن جلیلی اجتناب کرد.

رئیس کمیته نفت و انرژی ستاد انتخاباتی جلیلی اضافه کرد: وقتی تهدید در منطقه وجود داشته باشد این تنش بر سر مسائلی مانند جزایر سه گانه و میدان نفتی آرش ایجاد خواهد شد ولی اصل موضوع تهدید نظام جمهوری اسلامی است.

وی گفت: از زمان پیروزی انقلاب، نظام جمهوری اسلامی با موضوع تجزیه در استان‌های مرزی مواجه بوده که تمامی این تهدیدها خنثی شده است.

عباسی عنوان کرد: نظام در مقطعی نیز با جنگ مواجه بوده که امام راحل(ره) فرمودند چنانچه این جنگ ۲۰ سال نیز طول بکشد ایران ایستادگی خواهد کرد.

وی افزود: این ایستادگی در جنگ به معنی دور کردن تهدید از کشور است .

عباسی ادامه داد: نظریه تنش زدایی در ابتدای جنگ نیز وجود داشت و جناح لیبرال جامعه دنبال مذاکره و آوردن نیروهای سازمان ملل مانند بلندی‌های جولان و مزارع شبعا بود.

رئیس کمیته نفت و انرژی ستاد انتخاباتی جلیلی تصریح کرد: در آخر می‌خواستند منافقین را در ایلام و کرمانشاه مستقر کنند تا بعد از پذیرش قطعنامه، جنگ داخلی حکمرفا باشد ولی نظریه تهدیدزدایی همه نقشه‌ها را خنثی کرد.

وی افزود: آنانی که دم از وحدت می‌زنند باید دقت کنند راهبرد این وحدت چیست و در این عرصه مسیر حرکتی به سمت نظریه تنش زدایی جواد ظریف و مسعود پزشکیان دنبال می‌کنند یا دنبال عزت و برخورد با حکمت در مسائل بین المللی هستند.

عباسی ادامه داد: ایران بعد از شکست داعش به عنوان قدرتی نو ظهور مطرح شده و جلیلی از متفکران نظریه مقاومت با الگوی تهدیدزدایی در مذاکرات هسته‌ای حضور داشته و با همین نظریه دولت در سایه را تشکیل داد و حتی نظرات و دستاوردهای کارشناسی خود را در اختیار دولت دارای رویکرد سازشکارانه قرار داده تا ایران اسلامی با عزت گام بردارد.

وی گفت: وحدت جبهه نیروهای انقلاب در کنار رفتن جلیلی نیست و وحدت این نیست که همه بگویند جلیلی کنار برود.

شورای نگهبان، اسامی ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که براساس حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف با یکدیگر رقابت می‌کنند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در استان بوشهر نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha