امام جمعه ایلام: ریل گذاری رئیس جمهور شهید برای توسعه و حل مشکلات کشور باید ادامه یابد

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه ریل گذاری رئیس جمهور شهید و مردمی، دلسوز، پای کار و پرانگیزه باید ادامه پیدا کند، گفت: راه حل مشکلات، حضور حداکثری در پای صندوق های رای و انتخاب اصلح است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام " اله نور کریمی تبار" در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام، با بیان اینکه امروز انتخابات رئیس جمهور ایران نه‌تنها برای کشور، بلکه برای اهداف انقلاب اسلامی در سراسر جهان تأثیر گذار است، اظهار کرد: امروز دشمن با تمام توان، رصد و تلاش می‌کند که اذهان را مدیریت و مردم را از پای حضور در صندوق آراء ناامید کند، باید بدانیم که هیچ شرایطی برای جهان اسلام و تشیع در طول تاریخ مانندامروز فراهم نبوده است که باید قدردان این نعمت باشیم.

وی بیان کرد: انقلاب و ایران اسلامی به برکت خون شهدا، هدایت های امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب، امروز الگوی آزادگان جهان است، اما دشمن برای ایجاد تفرقه و دوقطبی کردن جامعه تلاش می کند، منافقین تلاش می کنند که در ستادهای انتخاباتی نفوذ و ایجاد دوقطبی کنند، ما امروز نیاز داریم که موج تبلیغات انتخابات در سطح جامعه گسترش پیدا کند و انگیزه حضور مردم در پای انتخابات افزایش یابد.

طرفداران نامزدها از تخریب رقبا خودداری کنند

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه طرف‌داران نامزدهای ریاست جمهوری، عملکرد آن‌ها را بیان و دیگر نامزدها را تخریب نکنند، ابراز کرد: کسانی که در عرصه رقابت انتخابات ریاست جمهوری هستند، عملکردشان مشخص است، جزو رجال سیاسی هستند و یک پیشینه روشن دارند، طرف‌داران حلقه اول و میانی آن‌ها مشخص است، لذا مردم باید آگاهانه برای حضور حداکثری و انتخاب شایسته‌ترین فردی که می‌تواند به‌عنوان رئیس جمهور در خدمت مردم عزیز باشد تلاش کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند در پیدا کردن نامزد موردنظر دقت کنید، به کسی گرایش پیدا کنید که به دین مردم، به انقلاب مردم، به دنیای مردم، به معیشت مردم، آینده‌ی مردم و به عزت مردم اهمیت می‌دهد، افزود: نامزدهایی که مورد تأیید شورای محترم نگهبان قرار گرفته‌اند، افرادی صالح هستند اما تکلیف دینی و وظیفه قانونی داریم که اصلح را انتخاب کنیم.

وی یادآور شد: بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، اصلح کسی است که دردها را بداند و حس کند، برای ریشه‌کنی فقر و فساد، عزم جدی داشته باشد، کسی که به حال قشرهای محروم و مستضعف دل بسوزاند، به ترقی و پیشرفت کشور، توسعه اقتصادی و غیراقتصادی بیاندیشد، از یاد قشرهای مظلوم و ضعیف غافل نشوند و به فکر معیشت، دین، فرهنگ، دنیا وآخرت مردم باشد.

امام جمعه ایلام: ریل گذاری رئیس جمهور شهید برای توسعه و حل مشکلات کشور باید ادامه یابد

رئیس جمهور شهید برای کشور عزت آفرید

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه شهید جمهور، تراز جدیدی برای ریاست‌جمهوری ترسیم کردند، افزود: شهید آیت الله رئیسی، زیرساختی را در خدمت به محرومین، احیای شعارهای انقلاب اسلامی که برای کشور عزت آفرید، بنا نهاد، رئیس جمهور شهید در سازمان ملل حضور پیدا کرد، قرآن در دست گرفت تا قرآن را به دنیا معرفی کند، از آزادی و عدالت سخن گفت، مظلومیت ایران و شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی را بیان کرد.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: رئیس جمهور شهید آن‌چنان توانست در جهان تأثیرگذار باشد که شورای امنیت به احترام او به پا خاستند و سکوت کردند، توانست در سیاست خارجی تغییر ایجاد کند، در پیمان‌های منطقه‌ای حضور پیدا کرد تا بتواند صادرات نفت را به اوج برساند، بعضی‌ها ادعا می‌کنند که رئیس‌جمهور آمریکا اجازه داد که فروش نفت ایران افزایش پیدا کند، چه دروغ‌های بزرگی می‌گویند، آنها متوجه نیستند که آن‌چه که توانست صادرات نفت جمهوری اسلامی را از ۳۰۰ هزار بشکه به ۲ میلیون بشکه در روز برساند، مقابله به مثلی بود که رزمندگان پاسدار ما در دریاها انجام دادند، وقتی که دیدند در مقابل قدرت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاب‌آوری ندارند، کوتاه آمدند.

وی بیان کرد: با دیپلماسی التماسی ما فقط از امتیاز از دست دادیم، ثمرات تلخ برجام را فراموش نکرده ایم، امتیاز دادیم بدون این‌که بتوانیم امتیاز بگیریم، کسانی به دنبال برجام ۲ بودند تا موشک‌های ما را در اختیار دشمن قرار گیرد، خلع سلاح موشکی شویم، اما با تدابیر و هدایت های رهبری، چنین هدفی برای دشمن تحقق پیدا نکرد، حتی آب خوردن را به برجام گره زدند، اما امروز عزت دیپلماسی انقلابی را می‌بینیم که چگونه در دنیا می‌توانیم از حقم و حقوق ملت و کشور دفاع کنیم.

ریل گذاری رئیس جمهور شهید و مردمی، باید ادامه پیدا کند

امام جمعه ایلام بیان کرد: ریل گذاری رئیس جمهور شهید و مردمی، دلسوز، پای کار و پرانگیزه داشته‌اند باید ادامه پیدا کند، رئیس جمهور آینده این مسیر را ادامه دهد، در مسیر احیای شعارهای انقلاب اسلامی، می‌توانیم مشکلات کشور را حل کنیم و با التماس از دشمن که خودش در باتلاق مشکلات گرفتار شده‌، راه به جایی نخواهیم برد.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: استان ایلام ظرفیت های خوبی دارد و باید تلاش کنیم بیشترین درصد مشارکت را در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشیم تا مسئولان دلسوز استان، قدرت چانه‌زنی برای افزایش، دریافت بودجه و محرومیت‌زدایی داشته باشند، مردم استان، حماسه هشتم تیرناه را به بهترین نحو خلق می کنند تا قدمی برای محرومیت‌زدایی استان باشد.

امام جمعه ایلام: ریل گذاری رئیس جمهور شهید برای توسعه و حل مشکلات کشور باید ادامه یابد

وی با اشاره به سالروز شهادت مظلومانه آیت‌الله بهشتی و ۷۲تن از یاران با وفای وی و گرامیداشت روز قوه قضائیه، ابراز کرد: در آن زمان، دشمن افکار جامعه را مهندسی کرد به گونه ای که جوانان انقلابی و دلسوز ما احساس کنند شهید بهشتی از خط اسلام خارج شده، سرمایه‌دار، ضد دین، ضدانقلاب است و لذا علیه او شعار دادند به خانه‌اش حمله کردند، باید تلاش کرد که این تجربه‌های تلخ تکرار نشود و با دست خود بهترین شخصیت‌هایی که خدمت‌گزار به دین، انقلاب و مردم هستند تخریب نکنیم.

امام جمعه ایلام یادآور شد: دشمنان نظام و انقلاب، قبل از آنکه شهید بهشتی را به شهادت برسانند شخصیت او را ترور کردند و امام راحل فرمود شهادت شهید بهشتی دربرابر مظلومیت او ناچیز بود، امروز هم دشمن بدتر از دیروز می‌خواهد در جامعه ما ۲ دستگی ایجاد کند و با مهندسی افکار عمومی، ۲قطبی کردن جامعه، به اهداف شوم خود برسند.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی مجری عدالت در جامعه است، یادآور شد: مقابله با فساد، رانت‌خواری، مقابله با کسانی که منافع آن‌ها اقتضاء می‌کند که عدالت در جامعه اجرا نشود و باید در این میدان کسانی مانند شهید بهشتی بایستند و از عدالت دفاع کنند.

وی تصریح کرد: امروز می‌بینیم برخی ها به اجرای ارزش های اسلامی در جامعه اعتراض دارند و مدعی مسلمان بودن هم هستند، تلاش می کنند با عوام‌فریبی، آراء خود را افزایش دهند، اما حکم خدا را باید اجرا کرد و هر جایی که کوتاه بیاییم به طور طبیعی آسیب خواهیم دید.

واقعه غدیر باید برای جامعه تبیین شود

خطیب نماز جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه واقعه غدیر یکی از مسائل ناشناخته جهان اسلام است، گفت: سکوت خواص طرفدار حق و بی تفاوتی جامعه، موجب شد که آنچه که فرمان خداوند متعال و دستور پیامبر اکرم(ص) بود، سرنوشت جامعه اسلام را تغییر دهد و دشمنان تلاش کردند که اسلام به حدی نرسد که ادامه دین پیامبر(ص) توسط جانشین ایشان استمرار پیدا کند.

امام جمعه ایلام بیان کرد: علی بن ابیطالب(ع) به عنوان یک چهره جوان در بین مردمی که بیشترین ارزش را برای افراد مسن قائل بودند، در روز عید غدیر به عنوان وصی و جانشین خود معرفی می کند و از جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفری حجاج بیت الله الحرام در سال ۱۰ هجری بیعت و علی(ع) را به عنوان جانشین معرفی کرد، در این روز دین برای مسلمانان کامل و نعمت خداوند بر انسان تمام شد.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: عید غدیر خم با سکوت خواص و بی تفاوتی جامعه مسیر درست را در پیش نگرفت، امامت در جامعه اسلامی و ولایتی که از طرف خدواند متعال تعیین شد تبدیل به خلافت شد و آنچه امروز در جهان اسلام می بینیم، تفرقه، نزاع و درگیری ثمره تلخ سکوت خواص جامعه و بی تفاوتی مردم آن زمان بود.

وی گفت: به برکت انقلاب اسلامی در مقطعی از تاریخ قرار داریم که می خواهیم غدیر، عاشورا، اربعین و ظهور و مهدویت را در دنیا زنده کنیم، پیام غدیر امروز در دنیا فراگیر شده و مردم ایران در روند پیشرفت و صدور انقلاب اسلامی بسیار تاثیرگذار بوده اند، شعار عدالتخواهی و دفاع از مظلوم انقلاب اسلامی در دنیا طنین انداز شده است.

امام جمعه ایلام ابراز کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، خون مسلمانان جهان در دفاع از مردم مظلوم فلسطین، به جوش آمد و امروز در بین مردم دنیا و فراتر از همسایگان فلسطین و کشورهای اسلامی، در کشورهای آمریکا و اروپا، شعارهای انقلاب اسلامی طنین‌انداز است.

آزادی حمید نوری نمایش‌ قدرتمند دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بود

امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به نمایش‌ قدرتمند دیپلماسی جمهوری اسلامی در آزادسازی حمید نوری که با توطئه منافقین گرفتار زندان های یک کشور اروپایی شده بود، افزود: منافقین تصور می‌کردند که هیچ‌کس قدرت آزاد کردن حمید نوری را ندارد، اما دیپلماسی انقلابی جمهوری اسلامی او را آزاد کرد و منافقین و به عزا نشاند و متحیر نقش و تاثیرگذاری جمهوری اسلامی شدند و کشور ستمگری که حمید نوری را زندانی کرده بود، در برابر منطق و قدرت جمهوری اسلامی، تسلیم شد.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام‌خمینی(ره) ابراز کرد: برای احیاء شعارهای انقلاب و احکام اسلامی، سازمان تبلیغات پرکار، پرشور و پرنشاط از توان تبلیغی استفاده و سربازان امام زمان(عج)، روحانیت معزز به‌عنوان مبلغ و کارشناسان دینی در خدمت مردم بوده و مساجد را رونق ببخشند.

قطعی های آب و برق در شهر ایلام رفع شود

امام جمعه ایلام: ریل گذاری رئیس جمهور شهید برای توسعه و حل مشکلات کشور باید ادامه یابد

وی با توصیه به کارگزاران و مدیران دولتی در راستای ارائه خدمات بیشتر به مردم در آستانه انتخابات، یادآور شد: در آستانه انتخابات، برخی مواقع سوء مدیریتی هایی در جامعه با رفتارهای دوگانه ای مشاهده می شود که مردم را از حضور در پای صندوق انتخابات، دلسرد می کند، این کار نفوذی‌ها و دشمن آگاه است، در چنین مقطعی از زمان و در استانه انتخابات، باید برای حضور مردم در انتخابات ایجاد انگیزه کرد، با مدیریت درست می‌شود آب‌وبرق و گاز مردم را قطع نکرد، افزایش قیمت‌ نداد.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: بعضی مواقع در شهر می‌بینیم که برای احداث یک ساختمان چند طبقه غیرمجاز، به‌راحتی خدمات ارائه می شود اما در حاشیه شهر برای یک آلونک، تصمیم به تخریب می گیرند، اگر قرار است این الونک تخریب شود، همه ساخت و سازهای غیرمجاز را تخریب کنید و در این کار تبعیض نکنید و این نشان دهنده ضعف مدیریت است، امیدوارم که عدالت در جامعه تحقق پیدا کند و کسانی که بار مسئولیت را به‌عهده دارند مانند شهید جمهور دلسوز مردم باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha