۲ تیر ۱۴۰۳، ۸:۲۰
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85516011
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مدرس دانشگاه: مناظره‌های انتخاباتی بهترین راه شناخت نامزد اصلح است

قزوین - ایرنا - مدرس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: برنامه مناظره‌های انتخاباتی که از صداوسیما پخش می‌شوند، بهترین راه شناخت نامزد اصلح برای جامعه بود تا بدانیم که کدام یک از گزینه‌ها برنامه محور وارد عرصه رقابت شده‌ است.

اکبر علیپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شناخت نامزد اصلح و کاردان که بتواند اوضاع کشور را سامان دهد و مسیر پیشرفت را هموار سازد، همواره از دغدغه‌های جدی جامعه به ویژه تحصیل کرده و متفکران محسوب می‌شود.

وی به فرصت برگزاری مناظره‌های انتخاباتی اشاره کرد و گفت: سومین مرحله از مناظره‌های انتخاباتی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و در این ۱۲ ساعت پخش مناظره، معلوم شد که کدام یک از نامزدها با برنامه و راهبرد مشخص به میدان آمده است.

علیپور تصریح کرد: یکی از راه‌های شناخت نامزد اصلح این است که بینید فرد مورد نظر چگونه به سوالات نخبگان جامعه پاسخ می‌دهد، در ابتدای هر بخش از مناظره سوالاتی از سوی نخبگان جامعه طرح می‌شود که برخی از نامزدها بدون پرداختن به علت یابی و تبیین راهکارهای علمی مساله را به حاشیه می‌برند.

این مدرس رشته مدیریت با بیان اینکه ریشه یابی و آسیب شناسی موضوعات از عوامل مهم انتخاب یک نامزد ریاست جمهوری به حساب می‌آید، ادامه داد: رییس جمهور باید توان تحلیل و بررسی موضوعات را داشته باشد و بتواند با عارضه یابی و آسیب شناسی مسایل نسبت به حل مشکلات راهکار ارایه دهد.

علیپور همچنین اضافه کرد: خیلی‌ها معتقدند که رییس جمهور نباید به همه مسایل اشرافیت داشته باشد و بعدها می‌تواند برای هر موضوعی متخصص و مشاور به کار بگیرد، این اظهارات اگرچه درست است، اما رییس جمهور باید خود نسبت به موضوعات نگاه کلی داشته باشد، چراکه مردم در نهایت به او رای خواهند داد و نه مشاوران و متخصصانی که بعدها او را همراهی می‌کنند.

مدرس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین یادآور شد: پیشنهاد می‌کنم سوالاتی که در مناظره‌های صداوسیما طرح می‌شود از حالت کلی نگری به جزییات رفته و شرایطی را فراهم کند تا نامزدها از نظر علمی و مدیریتی مورد سنجش عموم مردم قرار گیرند.

گفتنی است،‌ انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با رقابت ۶ نامزد در هشتم تیرماه جاری برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha