فضای داغ انتخابات ریاست جمهوری در تابستان گرم کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- ایرنا- مردم کهگیلویه وبویراحمد به گواه آمار در دوره‌های مختلف همواره بیشترین میزان مشارکت در عرصه انتخابات را داشته اندو هم اینک نیز در آستانه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شور و هیجان و رقابت انتخاباتی در این خطه در بالاترین سطح قرار دارد و مردم این دیار آماده خلق حماسه باشکوه دیگری هستند و فضای داغ انتخاباتی، هوای گرم استان را به عقب رانده است.

به گزارش ایرنا، انتخابات به عنوان رکن اصلی نظام‌های مردم‌سالار، همواره مورد توجه تحلیلگران و صاحب نظران بوده است. تحلیل آماری انتخابات، ابزاری قدرتمند برای درک بهتر فرآیند انتخابات، علل و عوامل مؤثر بر مشارکت مردم و پیامدهای آن است.

برگزاری انتخابات یکی از ابزارهای تحقق دموکراسی و جمهوریت است در واقع انتخابات شرط لازم و نه کافی برای استقرار دموکراسی محسوب می‌شود و عواملی چون رقابت گروه‌های سیاسی و مشارکت شهروندان از اهمیت زیادی برخوردار است.

حداکثر ظرف ۵۰ روز بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان باید زمینه برگزاری انتخابات و انتخاب رییس جمهور جدید انجام می شد فرصت کم بود اما اینک تمام شرایط برای برگزاری انتخابات به گفته متولیان امر در کهگیلویه و بویراحمد فراهم شده است.

فضای داغ انتخابات ریاست جمهوری در تابستان گرم کهگیلویه و بویراحمد

تب انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم با اعلام و معرفی نامزدها و تبلیغات انتخاباتی و البته فعالیت ستادها و سخنرانی ها و برگزاری میزگردها داغ تر شده و تا رسیدن به هشتم تیر به اوج می‌رسد؛ اما پیش‌بینی می‌شود که این فضا و شور انتخاباتی در استان کهگیلویه وبویراحمد که همواره بالاترین میزان مشارکت درعرصه انتخابات را داشته است، رونق بیشتری به خود گرفته است.

تنور انتخابات ریاست جمهوری در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال گرم شدن است. ستاد مسعود پزشکیان در شهر دهدشت با حضور محمود صادقی نماینده مجلس دهم برپا شد، امروز هم نشست دانشگاهیان استان کهگیلویه و بویراحمد در حمایت از مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

مراسم افتتاحیه ستاد مرکزی محمد باقر قالیباف امروز (۲ تیرماه ۱۴۰۳) با حضور مهدی روشنفکر نماینده سابق بویراحمد افتتاح می‌شود.

همچنین ستاد مرکزی سعید جلیلی در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سردار رحیم نوعی‌اقدم (قائم مقام ستاد مرکزی دکتر جلیلی) افتتاح می‌شود.

ستاد مرکزی"مسعود پزشکیان" در استان کهگیلویه و بویراحمد چهارشنبه شب (۳۱ خرداد ماه) با حضور هواداران این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در یاسوج افتتاح شد.

فضای داغ انتخابات ریاست جمهوری در تابستان گرم کهگیلویه و بویراحمد

فضای شهر یاسوج و دیگر شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد آکنده از تصاویر نامزدهای انتخاباتی است و شور وصف نشدنی در فضای مجازی درباره برنامه نامزدها دیده می شود .

ستادهای انتخاباتی در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد برپا شده اند و روز به روز فضای انتخاباتی استان در شهرها، روستاها و مناطق عشایری داغ تر می شود.

با وجود مشکلات موجود، استان کهگیلویه و بویراحمد با رتبه اول در بین سایر استان‌های کشور، بالاترین میزان مشارکت را در انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی به دست آورد.

بیش از ۶۴ درصد از واجدان شرایط در این استان در انتخابات شرکت کردند که این امر نشان دهنده اهمیت بالای انتخابات برای مردم این استان است.

فضای داغ انتخابات ریاست جمهوری در تابستان گرم کهگیلویه و بویراحمد

مشارکت ۱۵ هزار نفر برای برگزاری انتخابات/ پیش بینی ۸۵۳ صندوق رای

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارت، انتظامی و امنیتی برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در هشتم تیر ماه امسال برگزار می‌شود، در یاسوج سازماندهی شده و مشارکت می‌کنند.

سید جواد هاشمی افزود: هیات های اجرایی قبل از اینکه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند و مشخص شوند، تعیین شده بودند.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: شاید بسیاری از این افراد در هیات های اجرایی موضع نداشته و یا موضع خود را تغییر داده باشند و اکنون امکان جابه جایی و تغییر آن ها وجود ندارد.

هاشمی عنوان کرد: توصیه می کنیم برای چینش نیروها از همه جریان های سیاسی استفاده شود و به فرمانداران اعلام شده در چینش افراد بر سر صندوق ها همه جریان های سیاسی دیده شوند و مراعات همه جریان های سیاسی شود.

وی بیان کرد: ۸۵۳ صندوق رای برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان پیش بینی شده و همه شرایط و زیرساخت ها از جمله صندوق ها و دستگاه های احراز هویت برای برگزاری انتخابات فراهم است.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۴۴۵ صندوق ثابت و ۳۹۰ صندوق سیار برای مناطق روستایی و عشایری تدارک دیده شده است و خوشبختانه هیچ نقطه کوری از نظر اینترنت برای برگزاری انتخابات نداریم.

هاشمی با اشاره به برخی از مشکلات پیش آمده در انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی در برخی شهرهای استان، افزود: بخش اول، به دلیل بروز مشکل در پسورد و رمزی بود که شورای نگهبان داده بود و این مربوط به کل کشور بود و رفع اشکال شد.

وی تاکید کرد: بخش دوم مربوط به چند نفر از کاربران بود که سر صندوق حاضر نشدند و جابه جا شدند، هم اینک از کارمندان دولت استفاده شده تا دیگر مشکلی پیش نیاید.

فضای داغ انتخابات ریاست جمهوری در تابستان گرم کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد آماده برگزاری انتخاباتی سالم، مشارکتی و رقابتی

هاشمی عنوان کرد: برای اینکه یک حماسه ملی دیگری در انتخابات پیش رو رقم بزنیم باید با انسجام، هماهنگی و همدلی همه عوامل تاثیرگذار در انتخابات به وظایف قانونی خود عمل کنیم.

وی افزود: همچنان آمادگی که در انتخابات مجلس بوده در میان اعضای ستاد انتخابات به قوت خود باقی است و با استفاده از ظرفیت و پتانسیل انتخابات ۱۱ اسفند آماده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در هشت تیر ماه سال جاری هستیم.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کار تعیین شعب اخذ رای توسط فرمانداران و بخشداران انجام گرفته است، سیستم سرمایشی در مناطق گرمسیری برای برگزاری انتخابات لازم و ضروری است ضمن اینکه زیرساخت های مخابراتی در ایام برگزاری انتخابات مورد تاکید است.

هاشمی عنوان کرد: مشکلاتی که در انتخابات مجلس شورای اسلامی همچون مشکل دکل‌های مخابراتی و شرکت توزیع برق که در برخی نقاط بود احصا شده و باید رفع شوند.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۹۸ درصد شعب اخذ رای برخط بودند که علی رغم کوهستانی بودن کار بزرگی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در انتخابات گذشته امنیت صندوق ها با حضور نیروهای نظامی، امنیتی و قضایی تامین شد و به لحاظ امنیتی در هیچ کدام از حوزه‌ها مشکلی نداشتیم و رقابت سالمی برگزار شد و اجازه ندادیم به رای مردم خیانت شود.

هاشمی با بیان اینکه مردم استان بالاترین مشارکت را در انتخابات مجلس شورای اسلامی داشتند، گفت: همه تلاش هیات های اجرایی، نظارت و فرمانداری ها افزایش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی است.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب حضور باشکوه مردم در انتخابات ادامه تشییع باشکوه شهدای خدمت است و امیدواریم مردم از میان نامزدهای تایید صلاحیت شده فرد جهادی، انقلابی و وابسته به نظام را برای تداوم راه شهدای خدمت انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: برگزاری انتخاباتی سالم، امن، مشارکتی و رقابتی در دستور کار استان قرار دارد.

فضای داغ انتخابات ریاست جمهوری در تابستان گرم کهگیلویه و بویراحمد

آماده بودن زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری

فرماندار بویراحمد با تاکید بر حضور حداکثری مردم گفت: تمام زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری برای برگزاری انتخابات فراهم است.

شهرام مهدوی مطلق افزود: ۲۲۴ صندوق اخذ رای در شهرستان بویراحمد برای جمع آوری آرای مردم در شهر و روستا و مناطق عشایری پیش بینی و فراهم شده است.

وی تاکید کرد: از این تعداد ۱۳۳ شعبه ثابت و ۹۱ شعبه سیار هستند. مهدوی با بیان اینکه افزون بر سه هزار و ۳۰۰ نفر نیروی انسانی در فرایند برگزاری این انتخابات در شهرستان بویراحمد دخیل هستند.

فرماندار بویراحمد گفت: تمام فرآیندهای ساختاری انجام شده و نیروهای برگزار کننده در حال آموزش های لازم هستند، فرمانداری برای برگزاری و برپایی جایگاههای ستاد انتخابات و ایجاد سازو کارهای لازم برای شور و نشاط سیاسی آماده همکاری است و کمیته اجرایی و امنیتی انتخابات در این خصوص شبانه روز پای کار هست .

فضای داغ انتخابات ریاست جمهوری در تابستان گرم کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایرنا، در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، در اجرای اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، حداکثر ظرف ۵۰ روز باید زمینه برگزاری انتخابات و انتخاب رییس جمهور جدید انجام شود لذا ستاد انتخابات کشور برای برگزاری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، کار خود را آغاز کرد .

طبق اعلام وزارت کشور، ستادهای استانی نیز تشکیل و ۱۰ خرداد، ثبت‌نام نامزدهای ریاست جمهوری آغاز شد و پس از طی مراحل قانونی روز جمعه هشتم تیر سال‌جاری انتخابات برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha