افزایش ۲ برابری پوشش حمایتی بسیج از شرکت‌های دانش بنیان

ساری- ایرنا- رئیس سازمان علمی و پژوهشی بسیج کشور در قائم شهر از افزایش بیش از ۲ برابری شرکت و هسته های علمی دانش بنیان زیر پوشش این سازمان در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا، سردار روح الله رضوی نژاد روز شنبه در مراسم افتتاح گام ۲ مرکز رشد شهید فخری زاده سپاه ناحیه قائم شهر، جهاد علمی را مهم‌ترین جهاد و بسیج را زمینه ساز عرصه این جهاد علمی نام برد، افزود: تاکنون در تحقق منویات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب کارهای بزرگی در این عرصه انجام گرفته است.

وی، حمایت‌های مادی و معنوی از شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور را هدف گذاری بسیج در این حوزه عنوان کرد و ادامه داد: با راه اندازی فعالیت مراکز رشد، فضای استقرار و ساماندهی هسته‌ها و واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان در بسیج فراهم شده است.

رئیس سازمان علمی پژوهشی بسیج کشور فرآیند شکل گیری و فعالیت مراکز رشد برای حمایت از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان را بر اساس نیازهای بومی یک راهبرد اساسی نام برد که از کمک‌های بسیج برخوردار خواهند شد.

رضوی نژاد یادآور شد: در کشور ۳۲ مرکز رشد الگویی داریم و مصمم هستیم با حمایت‌ها و کمک‌های بسیج، تشکل‌های علمی و پژوهشی را در همه نواحی و شهرستان‌های کشور گسترش دهیم.

افزایش ۲ برابری پوشش حمایتی بسیج از شرکت‌های دانش بنیان

وی کرد: برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه فناوری سخت و صنایع خلاق در حوزه فناوری نرم علاوه بر ارائه خدمات مشاوره‌ای و معنوی ۷۰۰ میلیون ریال تا ۲ میلیارد ریال کمک مالی اعطا شود.

رئیس سازمان علمی پژوهشی بسیج کشور گفت: در سال گذشته ۷۰۰ شرکت و هسته‌های علمی دانش بنیان تحت پوشش این سازمان بودند که امسال با افزایش بیش از ۲ برابری به یک هزار و ۵۰۰ هسته و شرکت دانش بنیان خواهند رسید.

فرمانده سپاه کربلای مازندران نیز در این آیین، حمایت از حوزه‌های دانش محور و جنبش نرم افزاری مورد عنایت رهبر معظم انقلاب را یکی از ماموریت‌های بسیج و سپاه مازندران عنوان کرد که تاکنون کارهای بسیار خوبی در این حوزه انجام پذیرفته است.

سردار سیاوش مسلمی افزود: با راه اندازی و فعالیت هشت مرکز رشد در مازندران حدود ۱۶۳ شرکت دانش بنیان و دانش محور در این مرکز سازماندهی و از حمایت‌ها و خدمات مراکز رشدبرخوردار هستند.

وی با اشاره به حمایت‌های ویژه از شرکت‌های دانش بنیانی که به مرحله صنعتی سازی رسیدند گفت: امسال ۱۰۰ میلیارد ریال قرارداد برای رسیدن به بازار تولید و صنعتی شدن شرکت‌ها و واحدهای فناور اختصاص یافت که تداوم این تلاش‌ها، کمک به رشد تولید و اشتغال پایدار خواهد بود.

سردار مسلمی همچنین از راه اندازی ۵۲ پایگاه علمی بسیج در سطح مازندران خبر داد که مقدمات ورود و ساماندهی نیروها و علاقمندان این حوزه به مراکز رشد فراهم خواهد شد.

افزایش ۲ برابری پوشش حمایتی بسیج از شرکت‌های دانش بنیان

فرمانده سپاه ناحیه قائم شهر هم، هزینه احداث و راه اندازی گام ۲ مرکز رشد شهید فخری زاده قائم شهر را با ۲۰۰ متر مربع زیربنا، ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد که با بهره برداری آن ۱۲ شرکت دانش بنیان در این مجموعه علمی مستقر و از خدمات مراکز رشد برخوردار می‌شوند.

به گزارش ایرنا، در زمان حاضر با فعالیت ۲ مرکز رشد در قائم شهر، تعداد ۲۲ شرکت دانش بنیان از حمایت‌های مادی و معنوی بسیج در این مراکز برخوردار می‌شوند.

در آئین افتتاح گام ۲ مرکز رشد بسیج ناحیه قائم شهر، تفاهم نامه همکاری بین سازمان علمی پژوهشی بسیج کشور و سپاه کربلای مازندران توسط سردار رضوی نژاد رئیس سازمان علمی پژوهشی بسیج کشور و سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلای مازندران به امضا رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha