۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 897
کد خبر: 84733427
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح جهاد فناوری شهید فخری‌زاده در شهرکرد رونمایی شد

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۴۸
کد خبر: 84733427
طرح جهاد فناوری شهید فخری‌زاده در شهرکرد رونمایی شد

شهرکرد-ایرنا-آیین رونمایی از طرح جهاد فناوری شهید فخری‌زاده و انعقاد تفاهمنامه همکاری بین سپاه قمر بنی‌هاشم علیه السلام و پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی سپاه استان، در راستای تحقق شعار سال و سند اعتلای بسیج و نقشه بسیج علمی کشور، آیین ابلاغ برنامه‌های اجرایی ۱۴۰۱بسیج و طرح جهاد فناوری(شهید فخری‌زاده)، تفاهمنامه همکاری بین سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع)و پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری برای مهارت‌آموزی ۱۰هزار نفر از بسیجیان استان منعقد شد.

مسوول سازمان علمی پژوهشی سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) گفت: اصل تفاهمنامه برای حمایت مادی و  معنوی از اختراع، ایده و خلاقیت بسیجیان است و در هر نقطه‌ای از استان،پایگاه‌های مقاومت بسیج برای ثبت‌نام متقاضیان آماده هستند.

سرهنگ تجویدی افزود: چهار رشته دانش‌بنیان، استارتاپ، ثبت اختراع و امکان‌سنجی طرح و همچنین تشکیل تیم‌ها و هسته‌های فناور، زمینه‌ای برای بروز و ظهور شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح استان می‌شود.

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) نیز در این مراسم گفت: در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال به‌ عنوان«تولید دانش بنیان اشتغال آفرین» با انعقاد تفاهمنامه همکاری مجموعه علمی پژوهشی سپاه استان با پارک علم و فناوری، به دنبال این هستیم که هر پایگاه یک مجموعه دانش‌بنیان و یک سنگر علمی داشته باشد.

سردار علی محمد اکبری با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۱۰هزار شهید جامعه عشایری کشور به میزبانی چهارمحال و بختیاری افزود: بر اساس این تفاهمنامه به یک هزار و ۲۵۰ نفر از بسیجیان به مدت ۱۰هزار ساعت آموزش داده می‌شود که این طرح در نوع خود در بین استان‌های کشور بی نظیر است.

وی ادامه داد: این طرح جهادی به نام شهید بزرگوار «شهید فخری‌زاده» مزین است و به‌ عنوان یک طرح نوین در چهارمحال و بختیاری قابل تعمیم به استان‌های دیگر است که در راستای تحقق شعار سال و بحث علم و فن‌آوری یکی از ضرورت‌ها و نیازهای اصلی کشور است.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: با توجه به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری و وظایفی که ما در حوزه پارک علم و فناوری داریم، از اقشار و لایه‌های مختلف اجتماع در جهت توانمندسازی و فرهنگ دانش‌بنیان و کارآفرینی حمایت می‌کنیم.

اسماعیل پیرعلی افزود: از آنجایی که پایگاه‌های مقاومت بسیج از لحاظ تعداد و نفوذی که در همه اقشار جامعه دارند و در دورترین نقاط استان هم می‌توانند کمک کنند، در قالب طرح فناوری تفاهمنامه منعقد شد که هم شناسایی و هم سازماندهی باشد و هم بتوانیم در قالب این طرح برگزاری ایده‌شوها را اجرا کنیم و افراد نخبه و صاحب ایده را شناسایی کنیم و آموزش دهیم و ظرف چند ماه بتوانیم نسبت به توانمندی و جداکردن ایده‌هایی که نوآوری داشته باشند در قالب پایان طرح، تحت عنوان حمایت از فناوری و نخبه‌پروری به مراکز رشد معرفی کنیم.

به گزارش ایرنا، اکنون در پارک علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاه شهرکرد، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی استان ۲۱۰ تیم و شرکت مستقر است که از این تعداد ۴۶ شرکت دانش‌بنیان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha