۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85517451
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

۹ شکارچی غیرمجاز در نواحی مرزی گنبدکاووس دستگیر شدند
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹ شکارچی غیرمجاز که اقدام به صید پرندگان شکاری حفاظت‌شده در نواحی مرزی مناطق شمالی این استان می‌کردند همراه با هفت قبضه سلاح فاقد پروانه فعالیت، ۳۵۵ عدد فشنگ و ۲۰ کیلوگرم ساچمه فشنگی دستگیر شدند.

علی پارسایی‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شکارچیان متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: مطابق قوانین سازمان حفاظت محیط زیست، صید پرندگان شکاری بویژه شاهین، بحری و بالابان که مناطق دشت و بیابانی شمال استان گلستان از زیستگاه‌های مهم این پرندگان اغلب مهاجر به شمار می‌رود، ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

پارسایی‌پور همچنین از کشف ۶ هزار و ۹۹۳ پاکت سیگار قاچاق معادل ۱۳۹ هزار و ۸۶۰ نخ در بازرسی از تریلی و کامیون‌های ترانزیتی، عبوری از مرز اینچه‌برون گنبدکاووس توسط ماموران مرزبانی هنگ اترک از اول فروردین تا پایان خردادماه امسال خبر داد و گفت: کشف سه هزار و ۳۵۰ متر انواع پارچه قاچاق از دیگر کشفیات ماموران مرزبانی هنگ مرزی اترک گلستان در سه ماه نخست امسال بود.

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان همچنین با اشاره به بارش شدید باران شامگاه ۳۱ خرداد در مراوه‌تپه، اظهار کرد: براثر این بارش‌ها برخی راه‌های ارتباطی مناطق روستایی این شهرستان به دلیل نفوذ گل و لای دچار آسیب شدند.

پارسایی‌پور افزود: نیروهای مرزبانی هنگ اترک با یک دستگاه بیل مکانیکی و در کنار دیگر دستگاه‌های عضو مدیریت بحران مراه‌تپه جهت امداد رسانی در منطقه موسوم به «مردم دره» حضور یافتند.

هنگ مرزی اترک گلستان، مسئولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را در محدوده این استان به طول تقریبی ۳۵۰ کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha