مشارکت بوشهری ها در انتخابات رو به افزایش است

بوشهر- ایرنا - رئیس ستاد مرکزی مسعود پزشکیان در استان بوشهر گفت: براساس مشاهدات عینی و نتایج نظرسنجی ها پس از برگزاری مناظره ها و آغاز تبلیغات انتخاباتی انگیزه مردم این استان برای شرکت در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری رو به افزایش است.

به گزارش ایرنا " عبدالرسول عمادی " روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مشارکت مردم که اولین هدف انتخاباتی ما هست رو به افزایش است و اعتقاد داریم هر چقدر بر مشارکت سیاسی مردم در این دوره از انتخابات افزوده شود به آرای کاندیدای جبهه اصلاحات اضافه می شود.

وی یادآور شد: باتوجه به میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هر چقدر مشارکت افزایش یابد سهم کاندیدای تحول خواهان و اصلاح طلبان خواهد بود.

عمادی با امیداوری به افزایش مشارکت انتخاباتی در روزهای باقی مانده تا هشتم تیرماه افزود: به هر مقدار افزایش درصد مشارکت مردم در انتخابات بالاتر باشد ضریب امنیت ملی بیشتر می شود و رئیس جمهوری که انتخاب خواهد شد با پشتوانه بالاتر، اعتماد به نفس بیشتر،افزایش حمایت مردمی و با امید بیشتری به بهبود می تواند برنامه هایش را برای پیشبرد امور کشور انجام دهد .

رئیس ستاد مرکزی پزشکیان در استان بوشهر تصریح کرد: روش های تبلیغ نسبت به گذشته تغییر کرده و اوقات مردم بیشتر از آنکه در فضای حقیقی سپری شود در فضای مجازی می گذرد بنابراین فعالیت ستادی و تبلیغات از طریق به اصطلاح تراکت و بنرها در درجه دوم اولویت است.

عمادی با اشاره به اینکه ستادها بیشتر به عنوان ویترین فعالیت های تبلیغاتی هستند ادامه داد: برهمین اساس سعی و تلاش کمیته ها ، معاونت ها و ستادهای شهرستان ها و مناطق بر اطلاع رسانی اقناع در درون فضای مجازی از طریق گفتگوهایی است که در ستادها انجام می شود.

وی گفت: بنابراین ستادها اگرچه کارکرد و رویکردشان متفاوت شده ولی همچنان مرجع خوبی برای تبلیغات انتخاباتی هستند و به نظر ما تاثیر زیادی برای جذب آرای خاکستری دارند .

عمادی افزود: ما امیدواریم درصد مشارکت مردم در انتخابات تا روز رای گیری افزایش پیدا کند چون خیلی از مردم ممکن است در روز رای گیری به تصمیم شرکت در انتخابات برسند.

وی تصریح کرد:باتوجه به شرایط گرمسیری آب و هوا در استان بوشهرخیلی از مردم ممکن است رای دادن را به شب یا بعد از ظهر موکول کنند اما باتوجه به مشخص بودن ساعت رای گیری افراد گ سعی کنند رای دادن را به ساعات انتهایی که شعب اخذ رای ممکن است بسیار شلوغ شود واگذار نکنند.

عمادی اضافه کرد: انتخابات امسال با انتخابات سال ۹۲ بدلیل اینکه روحانی شخصیتی اصولگرا داشت با انتخابات این دوره که پزشکیان اصلاح طلب است تفاوت دارد.

وی ادامه داد: اصلاح طلبان به صورت تاکتیکی برای حفظ منافع ملی از روحانی حمایت کردند اما در این دوره اصلاح طلبان با تمام توان با عشق و علاقه به امید آینده بهتر برای کشور از منظر اصلاح طلبی به حمایت از پزشکیان که شخصیتی اصلاح طلب دارد برخاسته اند .

وی گفت: پزشکیان نماد بسیار خوبی از جریان اصلاح طلبی ، برخوردار از دانش ، تجربه ، بینش سیاسی ، شجاعت و در عین حال شخصیت زمان شناس هست که پس از انتخاب توسط مردم امور کشور را به سمت بهبود و اصلاح پیش خواهد برد.

بیشتر بخوانید

مسئولان ستادهای پزشکیان در استان بوشهر منصوب شدند

پزشکیان: با مذاهب و قومیت‌ها بر اساس عدالت برخورد کنیم/استخدام‌ها باید عادلانه باشد

ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در بوشهر افتتاح شد

رئیس ستاد مرکزی پزشکیان در استان بوشهر گفت: نه تنها همه احزاب اصلاح طلب از پزشکیان حمایت کرده اند بلکه بخشی از اصولگرایان نیز به دلیل اینکه ایشان رویکرد دینی، معنوی و شخصیت ارزنده اخلاقی دارد از وی حمایت کرده اند .

عمادی افزود: در مقیاس ملی شباهت هایی در فضاهای انتخاباتی کل کشور وجود دارد و به نظر می رسد رویکرد انتخابات رو به افزایش هست و این مهم در استان های شمالی، شمال غربی ، جنوب غربی ، شرق کشور و استان های مرکزی براساس گزارش های دریافتی یکسان و با انتخابات ۱۴۰۰ از نظر میزان مشارکت متفاوت خواهد بود.

وی ادامه داد: با انتخاباتی تر شدن فضای کشور پیش بینی می شود میزان مشارکت از ۵۰ درصد فراتر رود .

عمادی یادآور شد: باتوجه به اینکه تغییر مدارک مورد نیاز رای دادن از شناسنامه به شناسنامه ، کارت ملی و برخی اسناد هویتی در سلامت برگزاری انتخابات ایجاد نگرانی می کند این مهم در نشست با استاندار و رییس ستاد انتخابات استان مطرح شده و از آنان خواسته شده به نحو راضی کننده ای مسوولان انتخابات در استان توضیح دهند که مردم اطمینان داشته باشند رای شان در مرحله اخذ ، شمارش و تجمیع با دقت و امانت داری دریافت می شود.

وی گفت: در این دوره از انتخابات هر کدام از کاندیداهای ریاست جمهوری دارای نماینده در فرمانداری ها هستند که بر فرایند امور انتخابات نظارت می کنند.

عمادی افزود: امید است با مراقبت هایی که بر صندوق ها در مرحله اخذ رای ، شمارش و صورتجلسه با حضور نماینده کاندیداها و عوامل صندوق که امانت دار آرای مردم هستند از آرای مردم صیانت شود.

رئیس ستاد مرکزی پزشکیان در استان بوشهر تصریح کرد: به نظر می رسد دقت خوبی از سوی ستاد انتخاباتی استان بوشهر و ستاد انتخابات کشور برای این مساله وجود دارد .

وی گفت: فردی که بعنوان رئیس جمهوری انتخاب می شود منتخب ملت است و هر کدام از کاندیداها باشد بعد از تنفیض حکم توسط مقام معظم رهبری مقام دوم رسمی کشور ، رئیس قوه مجریه و مسوول اجرای قانون اساسی است که همه باید از ایشان تمکین کنند .

عمادی ادامه داد: امید داریم باتوجه به شخصیت تعاملی و جدی پزشکیان در مساله مدیریت بتواند چالش های بعد از انتخابات را به خوبی مدیریت کند و بدون تنش اصلاح و بهبودی در فضاهای مختلف اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی کشور را پیش ببرد.

وی با بیان اینکه حامی آزادی بیان و نقد منطقی افراد در فضای مجازی هستیم افزود: همگان در فضای مجازی و حقیقی باید تلاش کنیم از توهین ، تخریب ، تقابل و مجادلات بی حاصل خودداری کنیم اما فضای نقد منطقی سلایق و رویکردهای جریان ها برای پویایی مورد نیاز جامعه است.

عمادی گفت: کمترین بد اخلاقی در مجادلات ، بحث ها و گفت گو ها در فضای انتخاباتی استان بوشهر وجود دارد و امید است این روند تا پایان روز انتخابات نیز ادامه یابد.

وی یادآور شد: بعد از برگزاری انتخابات هر کاندیدایی پیروز شد رئیس جمهور همه مردم ایران است و همه ما در کنار هم قرار است به ایران عزیز خدمت کنیم.

رئیس شورای سیاست گذاری و سخنگوی ستاد مرکزی پزشکیان در استان بوشهر نیز گفت: با توجه به جایگاه شخصیتی پزشکیان ، در صورت پیروزی در انتخابات دولت خود را تشکیل خواهد داد و اگر قرار باشد دولتش شباهتی با دولت های گذشته داشته باشد نیز دولت سوم خاتمی خواهد بود.

مسعود شکوهی افزود: هرچند عملکرد دولت نخست روحانی نیز تا قبل از کارشکنی های داخلی و خارجی قابل دفاع است اما مبنای تشکیل دولت پزشکیان استفاده از نخبگان و فرهیختگان جامعه است.

وی با گلایه از شهرداری بوشهر یادآورشد: با وجود هماهنگی انجام شده بنر نصب شده در میدان امام (ره) بوشهر توسط عوامل شهرداری بوشهر جمع آوری شد این درحالی است که چنین بنری در سایر ستاد کاندیداها نصب است و تنها بنر جمع آوری شده مربوط به ستاد پزشکیان است.

شکوهی ادامه داد: انتظار است شهرداری بوشهر فضای تبلیغاتی را برای همه کاندیداها یکسان و برابر فراهم کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha