نقش سران طوایف سیستان و بلوچستان در جهاد تبیین محوری است

زاهدان - ایرنا - فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: نقش سران طوایف و بزرگان این استان در جهاد تبیین محوری بوده و آنان وظیفه دارند نقش خود را به درستی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار احمد شفائی روز دوشنبه در جمع بزرگان، ریش سفیدان و سران طوایف شهرستان‌های سراوان، مهرستان، سیب و سوران و گلشن اظهار کرد: پیشتازی، پیشگامی و صلابت ملت و امت ها بر اساس ویژگی‌ها و اتفاقات خاص رقم می خورد که جامعه شناسان علت بسیاری را برای این مهم مطرح کرده‌اند.
وی افزود: نقش رهبران، مردم و اعتقادات حاکم بر جوامع در این میان بسیار تاثیرگذار و مهم بوده و از ابتدای بعثت پیامبر(ص) شرایط حاکم بر منطقه حجاز نشان می دهد که تبعیت مردم از رسول خدا باعث پیشرفت، اقتدار و صلابت این مردمان شده است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: وجود پیامبر اسلام و تقویت معنویات حاکم بر مردم در آن مقطع توانست آنان را به اوج افتخار و عزت برساند؛ هر زمان که این سه ویژگی در میان مسلمانان وجود داشت آنان توانستند قله‌های پیشرفت و صلابت را فتح کنند.
وی تصریح کرد: مردم عزیز ایران اسلامی با پیروزی انقلاب اسلامی توانستند این باور را به همگان نشان دهند که می‌توانند استقلال خود را به دست گرفته و قله های عزت و صلابت را فتح کنند. پس از عنایت الهی و رهبری حکیمانه امامین انقلاب نقش مردم در صلابت و اقتدار امروز ایران اسلامی مهمترین نقش به حساب می آید.
سردار شفائی افزود: بدون شک علت شکست دشمن در فتنه های مختلفی که علیه ملت و کشور ما به راه انداختند عنایت الهی، رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب و نقش پذیری مردم بوده و مرکز امروز دشمن بر اذهان و افکار مردم ما بر همین اساس است که باورهای آنان را تغییر و آنان را نسبت به آینده ناامید کنند.
وی تاکید کرد: دشمن در هیچ زمان و مقطعی به دنبال کاهش دشمنی نبوده و تمام توان خود را برای توقف انقلاب اسلامی به کار بسته است؛ در مقطع زمانی فعلی وضعیت ما بسیار مورد توجه است؛ ما در یک پیچ تاریخی قرار گرفته ایم و اگر دقت نداشته باشیم در پازل دشمن عمل خواهیم کرد.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: دشمن به دنبال تضعیف انتخابات و مشارکت حداقلی هستند تا بتوانند خواسته های خود را از راه‌های مختلف از این مسیر به نتیجه برسانند. افزایش مشارکت در انتخابات نقشی بسیار جدی و ماندگار در موضوعات مختلف کشور از جمله اقتدار و صلابت دارد.
وی افزود: سران طوایف و بزرگان جامعه وظیفه دارند نقش خود در جهاد تبیین را به درستی انجام دهند؛ شما عزیزان باید با شناخت صحیح از شرایط کنونی کشور آحاد جامعه را برای مشارکت فعال در انتخابات تشویق کنیم.
سردار شفائی خاطرنشان کرد: امنیت پایه پیشرفت کشور و سیستان و بلوچستان است و نقش سران طوایف و بزرگان در این مسیر ارزشمند، بسیار مهم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha