۴ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۳۷
کد خبر: 85519358
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

وعده اشتغال ۲ هزار نفر در کارخانه فردا موتورز بروجرد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری لرستان گفت: اشتغال کارخانه فردا موتورز بروجرد اشتغال تا پایان سال جاری به هزار نفر و تا پایان سال آینده به ۲ هزار نفر افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری لرستان، محمد حسین جناب در حاشیه برگزاری همایش ملی احیا بنگاه‌های اقتصادی در وزارت کشور اظهار کرد: رئیس جمهور شهید در سفر استانی به لرستان در بازدید از واحد فردا موتورز وعده احیا این واحد را مطرح کرد که این وعده محقق شد.

به گفته وی در حال حاضر ۵۰۰ نفر در کارخانه فردا موتورز مشغول کار هستند و تاکنون چهار هزار خودرو در این کارخانه تولید شده است.

وی افزود: طبق گفته مدیرعامل کارخانه اشتغال این واحد تا پایان سال جاری به هزار نفر و تا پایان سال آینده به ۲ هزار نفر افزایش پیدا می‌کند و برنامه‌ریزی برای تولید ۳۰ هزار خودرو در کارخانه فردا موتورز در حال انجام است.

وی در خصوص مجتمع فولاد خرم‌آباد عنوان کرد: فلسفه وجودی تشکیل این واحد صنعتی تولید مقاطع پایین‌دست فولاد است.

مدیرکل سرمایه گذاری و اشتغال استانداری لرستان با اشاره به اینکه مجموعه فولاد خرم‌آباد فعالیت خود را سال ۱۳۸۲ با در زمینی به مساحت ۷۰ هزار متر مربع با تولید میلگرد آغاز کرده است، گفت: خط تولید ورق نورد گرم این مجموعه در سال ۱۳۹۷ با ظرفیت اسمی سالانه ۳۵۰ هزار تن وارد مدار شده و ورق را با ضخامت ۱۲ تا ۱۰۰ میلیمتر، عرض ۱۲۵۰ تا ۱۵۰۰ میلی‌متر و طول ۶ تا ۱۲ متر به بازار عرضه می‌کند.

جناب افزود: اواخر دهه ۹۰، این مجموعه بصورت نیمه تعطیل درآمده بود و از کمترین ظرفیت‌های تولیدی و اشتغالزایی بهره می‌برد.

وی بیان کرد: سال ۱۴۰۱ این شرکت به صورت کامل به سرمایه‌گذاران جدید واگذار شد، پس از انتقال مجموعه به مدیریت جدید، با همت مهندسان و پرسنل بومی لرستان و همراهی مسوولان استانی ،استاندار ،معاون اقتصادی ، میزان تولیدات مجتمع فولاد خرم آباد بیش از پنج برابر و همچنین میزان نفرات شاغل در مجموعه بیش از چهار برابر افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری لرستان گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با مالک و مدیرعامل کارخانه مجتمع در حال اجرای طرح های توسعه‌ای بوده که بر این اساس فضای کارخانه‌ای و تولید را به بیش از ۴۰ هزار متر مربع افزایش داده است.

جناب با اشاره به اینکه این مجموعه علاوه برافزایش کمی تولیدات، نگاه ویژه‌ای به بالابردن کیفیت محصولات در این سال های اخیر داشته است، افزود: بر این اساس علاوه بر اینکه محصولات تولیدی تحت استاندارد ملی ایران تولید شده ، تولید با کیفیت جهانی نیز در دستور کار فولاد خرم‌آباد قرار گرفت.

وی بیان کرد: کسب استاندارد مدیریت کنترل کیفیت، مدیریت محیط‌زیست، ایمنی و بهداشت و مجوز استفاده از نشان CE اروپا از جمله اقدامات کیفی تولیدات این مجموعه به شمار می‌رود.

مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال افزود: در صورت تحقق کامل طرح‌های توسعه‌ای، از جمله تولید ورق عریض تا عرض دومتر ، ظرفیت تولید به بیش از ۷۰۰ هزار تن در سال و میزان اشتغال در این واحد تولیدی، دو برابر خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha