کسبه و بازاریان اسلامشهر ضرورت مشارکت در انتخابات را برای شهروندان تبیین کنند

اسلامشهر - ایرنا - فرماندار اسلامشهر در مراسم گرامیداشت روز عید غدیر و بزرگداشت اصناف گفت: کسبه و بازاریان شهرستان ضرورت مشارکت مردم در انتخابات و انتخاب آگاهانه را تبیین کنند.

به گزارش ایرنا، حسین حبیبی روز سه‌شنبه در این مراسم ضمن تبریک عید غدیر خم و روز ملی اصناف اظهار داشت: کسبه و بازاریان به دلیل نقش و جایگاهی که در جامعه بر عهده دارند در اکثر موضوعات مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌توانند ایفاگر نقش های جدی و اثربخش باشند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مهم ریاست جمهوری در روز جمعه هشتم تیرماه تصریح کرد: همانگونه که کسبه و بازاریان در تمامی عرصه ها میدان دار بودند در این انتخابات سرنوشت ساز نیز تمامی صاحبان صنف در شهرستان می توانید در زمینه تبیین اهمیت حضور مردم در انتخابات نقش آفرین باشند.

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه در کنار ضرورت مشارکت‌ گسترده و پرشور مردم در انتخابات انتخاب آگاهانه نیز بسیار مهم است افزود: این ایام به نوعی تداعی گر شب قدر است چرا که سرنوشت کشور با آرای مردم تعیین خواهد شد و امیدواریم با حضور حداکثری مردم و انتخاب آگاهانه آینده خوبی برای ایران اسلامی رقم بخورد.

گفتنی است در ادامه این مراسم از روسای اتحادیه های صنفی تجلیل به عمل آمد.

عید غدیر روز ۱۸ ذی‌الحجه و از بزرگ‌ترین اعیاد شیعه است که در آن امام علی(ع) به جانشینی پیامبر(ص) منصوب شده است.

روایاتی از پیامبر(ص) و امامان(ع) در فضیلت این روز نقل شده است؛ همچنین اعمالی مانند روزه گرفتن، قرائت زیارت غدیریه، خواندن نماز غدیر و اطعام مؤمنان در این روز سفارش شده است. شیعیان این روز را جشن می‌گیرند. روز عید غدیر در ایران تعطیل رسمی است. در ایران رسم است که شیعیان در این روز به دیدار سادات می‌روند و سادات نیز عیدی می‌دهند.

واقعه غدیر

پیامبر(ص) در ذی‌القعده سال ۱۰ هجری قمری همراه هزاران نفر برای انجام مناسک حج از مدینه به طرف مکه حرکت کرد. از آنجا که این سفر، آخرین حج پیامبر(ص) بود به حجة الوداع مشهور شد. پیامبر(ص)، پس از پایان اعمال حج به‌همراه مسلمانان به طرف مدینه حرکت کرد و در ۱۸ ذی‌الحجه به غدیر خم رسیدند،جبرئیل بر پیامبر(ص) نازل شد و از جانب خداوند، به رسول خدا(ص) امر کرد تا علی(ع) را به‌عنوان جانشین خود، به مردم معرفی کند. رسول خدا(ص) نیز حاجیان را گرد آورد و علی(ع) را به‌عنوان جانشین خود معرفی کرد.

شهرستان اسلامشهر در جنوب غرب استان تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha