۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85520155
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دادستان انتظامی قضات: شهید رییسی از پرورش یافتگان مکتب شهید بهشتی بود

همدان - ایرنا- دادستان انتظامی قضات کشور گفت: شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی سید الشهدای خدمت از شاگردان و پرورش یافتگان مکتب شهید آیت الله بهشتی بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر و یادبود چهلمین روز شهادت شهید جمهور آیت الله رییسی و همراهانش با اشاره به اینکه همدان دیار بزرگانی چون شهید مدنی است، اظهار داشت: شهید آیت الله بهشتی یکی عالم، فقیه، مبارز و شخصیت جامع الاطراف بود.

وی با اشاره به اندیشه های والای شهید بهشتی در تربیت نسل جوان، تاکید کرد: آن شهید بزرگوار همواره اعتقاد داشت که باید انسانهای لایق و موثر برای نظام تربیت کرد.

دادستان انتظامی قضات کشور با بیان اینکه منافقین در ابتدای انقلاب اسلامی مسیر ترور کور را انتخاب کرده بودند، یاداور شد: شهید بهشتی با تاسیس مدرسه ای در دهه ۶۰ در قم توانست عده ای را تربیت کند که بتوانند انقلاب را از شر منافقین حفظ کنند.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) انقلاب‌ را با مفاهیم اسلامی به پیروزی رساند و شهید بهشتی نیز این مفاهیم را در قانون اساسی متجلی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قدیانی با اشاره به اینکه تصویب قانون اساسی در کمترین زمان ممکن انجام شد،ادامه داد: اگر شهید بهشتی نبود تصویب قانون اساسی سالها طول می کشید.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی معمار قوه قضائیه بود و دانش و مدیریت بالایی داشت،افزود: ایشان در زمانی که در خبرگان حضور داشت، با وجود اینکه رئیس نبود اما جلسات را به خوبی مدیریت می کرد.

دادستان انتظامی قضات کشور با اشاره به اینکه شهید بهشتی بر فلسفه بخصوص فلسفه غرب اشراف داشت، یادآور شد: ایشان در آلمان فلسفه تدریس می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قدیانی با بیان اینکه شهید بهشتی افرادی را برای دستگاه قضایی از مدرسه حقانی گزینش کرد، خاطرنشان کرد: دشمن نسبت به شهید بهشتی کینه داشت و او را ناجوانمردانه به شهادت رساند.

وی یاداور شد: شهید رئیسی فردی بی ادعا و در عین حال مردمی و مخلص بود و تلاش می کرد با درد مردم آشنا شود و باید راه ایشان از سوی کارگزاران و دولتمردان جدید پیدا کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha