۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۱
کد خبرنگار: 1934
کد خبر: 85515661
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دستگاه قضایی همدان از تعطیلی ۱۱۸ واحد تولیدی جلوگیری کرد

همدان- ایرنا- رییس کل دادگستری همدان گفت: مجموعه قضایی استان طی یکسال گذشته با اقدامات خود مانع از تعطیلی ۱۱۸ واحد تولیدی استان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهروز محمدی مهر در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در حسینیه امام خمینی (ره) شهر همدان که به عنوان پیش سخنران خطبه ها به سخنرانی می پرداخت،افزود: بررسی مشکلات کارخانه هایی که از مدار تولید خارج شدند موجب بازگشت بسیاری از آنها به چرخه تولید شده است.

وی اضافه کرد: تلاش مجموعه قضایی استان همدان موجب جلوگیری از ۱۱۸ فقره از تعطیلی واحد تولیدی، حفظ یک هزار و ۷۵۰ نیروی کار و ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۹۷ نفر در یکسال گذشته شده است.

رییس کل دادگستری همدان اظهار کرد: دادگستری همدان در راستای پیشبرد سند تحول و تعالی قوه قضاییه ، دیدار چهره به چهره با مردم را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: قضات محاکم و دادسرا و دادستان ها به شکل مداوم در میز خدمت پاسخگوی سوال های مردم هستند و همچنین میز خدمت هر هفته در یک مسجد برگزار می شود.

وی بیان کرد: همچنین در راستای حفظ و نظارت بر حقوق عامه کارگروه های بررسی مسایل و مشکلات راه آهن، موضوع تصادفات، برداشت غیرمجاز از معادن، نیروگاه مفتح، ایجاد فروچاله و فرونشست و شناسایی نقاط حادثه خیز برگزار شده است.

وی بیان کرد: در شورای حفظ حقوق بیت المال در منابع طبیعی و اراضی ملی هم اجرای قانون جامع حدنگار با همکاری اداده کل ثبت اسناد و املاک صورت گرفته است.

محمدی مهر با بیان اینکه همدان در صدور اسناد تک برگ رتبه نخست کشور را دارد،گفت: ۶۰ درصد اراضی زراعی سنددار شده اند و تا پایان سال این عدد به نزدیک ۱۰۰ درصد می رسد.
وی پیگیری مستمر پنجره واحد مدیریت زمین، آزاد سازی بستر و حریم رودخانه ها، احیای پهنه های معدنی دا از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: برای پیشگیری از فرار مالیاتی کارگروه با حضور اداده کل اطلاعات و امور مالیاتی تشکیل شده که در این باره نیز رتبه اول در شناسایی و کتمان فرار مالیاتی حاصل شد.

وی بیان کرد: همدان در عفو بخشش محکومان کارهای بزرگی انجام داد و به تازگی از هدیه رهبری فرزانه انقلاب مبنی بر آزادی ۲ هزار و ۶۵۷ نفر در کشور سهمیه همدان ۹۱۶ نفر معادل ۳۰ درصد مربوط به این استان بود.

محمدی مهر از نظارت مجموعه قضایی بر نحوه عرضه مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی شامل توزیع گوشت مرغ و جلوگیری از خروج دام زنده را از دیگر اقدامات مهم دستگاه قضایی استان همدان برشمرد.
وی همچنین گفت: برای ارشاد زوجین متقاضی طلاق کارهای مثبت صورت گرفت به گونه ای که با برگزاری کلاس و مشاوره به ۲۵۲ زوج متقاضی طلاق ۱۲۶ نفر از طلاق منصرف شدند.
محمدی مهر با بیان اینکه باید و نبایدها مد نظر رهبری درباره انتخابات اطلاع رسانی شده است،گفت: انتخابات جلوه از مردم سالاری دینی کشورمان است و امنیت و سلامت و فراهم کردن زمینه ای حضور حداکثری مردم تکلیف همه ما است.

رییس کل دادگستری همدان افزود: شعب خاصی برای رسیدگی به پرونده جرایم تخلفات انتخاباتی و جلوگیری از سو استفاده از بیت المال و جلوگیری از تخریب چهره نامزدها، مقابله با وعده های کاذب با توجیه روسای ستادها تشکیل شده است.

وی با ببان اینکه رصد فضای مجازی و برخورد با انتشار دهندگان شایعات در حوزه امتخابات در دستور کار است، تاکید کرد: فهرست جرایم انتخاباتی به ستادها انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری ابلاغ شده بنابراین کسی نمی تواند ادعای بی اطلاعی داشته باشد.

یکم تا هفتم تیرماه، هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha