خاموشی های برق در آذربایجان شرقی به ۵۹ ثانیه کاهش یافت

تبریز - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی از کاهش خاموشی برق در استان از ۹۰ به ۵۹ ثانیه در روز به ازای هر مشترک در استان در سال گذشته خبرداد و گفت: این موفقیت نتیجه اجرای سیاست های جدید شرکت توزیع برق و مدیریت بهینه مصرف حاصل شد.

به گزارش ایرنا، سعید رسالی احدی روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: میزان تلفات برق نیز در این مدت از ۹.۵۵ به ۹.۱ درصد کاهش یافته و ۴۰ میلیارد ریال پاداش همکاری به مشترکان خوش مصرف پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰ شهرستان، ۵۰ شهر و بیش از یک میلیون مشترک تحت پوشش این شرکت در استان هستند، گفت: ۹ درصد مشترکان در استان پرمصرف بوده و مابقی مشترکان الگوی مصرف را رعایت کرده اند.

رسالی به زمان های ناترازی انرژی در استان اشاره کرد و افزود: این ناترازی ها محدود به سه یا چهار ماه است که خوشبختانه به دلیل بارش ها و پایین بودن دمای هوا، مدیریت مصرف را اجرا نکرده ایم و امیدواریم امسال در تابستان خاموشی برق نداشته باشیم.

وی به قطعی برق صنایع در استان در اوج مصرف اشاره و اظهار کرد: یک هزار و ۱۵۰ نوبت کاری در این چند ماه در صنایع داریم که اگر یک روز کاری را تعطیل کنند معادل کمتر از ۲ درصد می شود که البته می توانند این روز تعطیل را با جمعه کاری جبران کنند.

رسالی میزان انرژی تحویلی به بخش صنعت در استان را ۱۱ درصد اعلام کرد.

خاموشی های برق در آذربایجان شرقی به ۵۹ ثانیه کاهش یافت

۲۹میلیون کیلوات ساعت با کشف رمز ارزها صرفه جویی و احیا شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی به موضوع فعالیت رمز ارزها در استان نیز اشاره کرد و گفت: از ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۳ که شرکت توزیع در زمینه رمز ارز و مقابله با آن ورود کرده ۵۷۳ مرکز فعال در این زمینه شناسایی و پنج هزارو ۹۲۷ دستگاه استخراج رمز ارز کشف شده است.

رسالی ادامه داد: میزان انرژی برقی که با کشف این دستگاه ها صرفه جویی و احیا شده ۲۹ میلیون کیلووات ساعت است و خسارت وارده نیز ۵۳۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

اجرای بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال پروژه برقی در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه در دولت سیزدهم، یک هزار و ۶۳۸ پروژه با ۲۰ هزار و ۴۰ میلیارد ریال هزینه کرد اجرا شده است، گفت: در طول ۳۳ ماه گذشته ۲۴ روستای استان برقدار شدند.

رسالی ادامه داد: هرچند جشن برقدار شدن روستاهای بالای ۱۰ خانوار در استان برگزار شده اما به دلیل مهاجرت معکوس، برخی روستاها که فاقد خانوار یا تعداد خانوار کم بودند به بالای ۱۰ خانوار رسیده اند و طبق قانون، باید از انرژی برق برخوردار می شدند.

وی به بهسازی شبکه توزیع برق در ۳۱۵ روستا در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در این مدت بیش از ۴۵ هزار کنتور هوشمند و یک هزار و ۵۰۰ حلقه چاه برقدار شده و ۲ هزار و ۵۶۷ پست هوایی و سه پست زمینی اضافه شده است.

رسالی همچنین از تعویض ۲ هزار و ۳۸۰ کیلومتر کابل مسی با خودنگهدار در شهرستان های استان خبرداد و افزود: ۶ هزار کیلومتر از کابل های مسی باقیمانده که در برنامه چهار ساله تعویض و جایگزین می شوند.

وی همچنین به همراهی مردم در مصرف درست برق در استان اشاره کرد و گفت: میزان صرفه جویی از ۳۴ مگاوات به ۲۱۴ مگاوات افزایش یافته است که امیدوارم امسال این وضعیت بهتر شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha