«خدمت» اصلی‌ترین مطالبه‌ مردم غرب سمنان از رییس جمهور آینده + فیلم

سمنان - ایرنا - مردم غرب استان سمنان مطالبه‌ها و انتظار خود را از رییس جمهور آینده و معیارهای خود برای انتخاب فرد اصلح گفتند و تاکید کردند در هر صورت، انتظار اصلی از فرد منتخب «خدمت به مردم» و تلاش برای بهبود وضعیت معیشت جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در روزهای منتهی به انتخابات و در تب و تاب آخرین فرصت‌ ستادهای انتخاباتی کاندیداهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری غرب استان سمنان غرق در شور و نشاط انتخاباتی بود.

در خیابان‌های اصلی شهر نوای حماسی به گوش می‌رسید، ستادهای انتخاباتی کاندیداها در تکاپو بودند تا امروز که تبلیغات ممنوع است ولی برخی از شهروندان یا نامزد مدنظر خود را برای نوشتن نامش بر روی برگه رای انتخاب کرده‌اند و یا در آخرین مراحل تصمیم‌گیری در این زمینه هستند.

گرمسار و آرادان که در غرب استان سمنان واقع شده، به «جزیره اقوام» شهرت دارد، نزدیکی و همجواری با پایتخت سیاسی کشور مردم این منطقه را از شور و هیجان سیاسی بی نصیب نگذاشته و همین امر موجب شده تا همواره در طول تاریخ انقلاب، مشارکت حداکثری در انتخابات توسط مردم گرمسار و آرادان رقم بخورد.

عمل به وعده‌ها پس از پیروزی در انتخابات

مژگان مداح یک شهروند خانه دار گرمساری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شرکت در انتخابات را یک تکلیف همگانی برشمرد و گفت: مهم ترین مطالبه من از رییس جمهور آینده ارائه برنامه راهبردی و مناسب برای ایجاد اشتغال و مسکن جوانان است.

وی با اشاره به فضای تبلیغاتی در جامعه بیان کرد: کاندیداها تا کنون شعارها و وعده‌های متعددی به مردم ارائه دادند که جامه عمل پوشاندن به آن‌ها در گام نخست مورد انتظار است.

مناظرات بهترین ابزار برای شناخت فرد اصلح بود

میلاد رضایی از دیگر شهروندان گرمساری است که در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، حضور در پای صندوق‌های رای را ضروری دانست و افزود: در سالیان گذشته همواره شاهد تشدید تحریم‌های ناعادلانه دشمنان بودیم.

وی با اشاره به برگزاری مناظرات کاندیداهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بیان کرد: برگزاری مناظرات تا حد زیادی برای شناسایی فرد اصلح به مردم کمک کرده است.

این شهروندگرمساری ارتقای جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه و حوزه بین الملل را از رییس جمهور آینده خواستار شد و گفت: منتخب مردم در جایگاه ریاست جمهوری باید حفظ اقتدار نظام در سطح بین المللی را دستور کار قرار دهد.

وی اضافه کرد: مردم همواره در صحنه های مختلف ملی و حماسی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران افتخارآفرینی کردند و به همین سبب باید به معیشت این مردم توجه ویژه شود.

توجه به معیشت مستمری بگیران

فرهاد کاشانی راننده تاکسی درون شهری گرمسار نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به مطالبات جامعه جانبازان و بازنشستگان از رییس جمهور آینده بیان کرد: ایجاد اشتغال جوانان و بهبود وضعیت معیشتی مستمری‌بگیران و بازنشستگان باید به عنوان یک دغدغه مورد توجه رییس جمهور قرار گیرد.

امیرحسین خسروی از دیگر شهروندان غرب استان سمنان است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از مطالبات و انتظارات خود از رییس جمهور آینده این گونه می گوید: بهبود وضعیت اقتصادی، تورم، نرخ بیکاری نیازمند یک رییس جمهور جهادی است.

وی در باره فضای تبلیغاتی کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شعارها زیبا است اما عمل به آن‌ها مورد انتظار و توقع همه مردم است.

خدمت به مردم، خلاصه کامل و جامعی از مطالبات مردم

رشمه ای از دیگر شهروندان گرمساری است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این باره گفت: خدمت به مردم خلاصه ای از تمام مطالباتی است که اقشار و گروه های مختلف مردمی از مسئولان دارند.

وی از معیارهای خود برای انتخاب گفت: فردی اصلح است که مطابق معیارهای رهبر معظم انقلاب باشد و برنامه‌های راهبردی برای رفع مشکلات معیشتی مردم و بهبود وضعیت اقتصادی کشور ارائه کند.

به گزارش ایرنا، ‌وزیر کشور روز یکشنبه ششم خردادماه ۱۴۰۳ فرمان آغاز فرایند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد؛ انتخاباتی که در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رییس‌ جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی و تصمیم رؤسای قوای مقننه و قضاییه و سرپرست قوه مجریه، یک‌سال زودتر از زمان خود برگزار می‌شود.

داوطلبان چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از دهم خرداد ماه به مدت پنج روز فرصت ثبت‌نام کردن داشتند و پس از آن شورای نگهبان ظرف ۱۰ روز با بررسی صلاحیت نامزدها، روز بیستم خرداد اسامی کاندیداهای نهایی را اعلام کرد.

مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف ۶ نامزد تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برای انتخاب نهمین رییس‌جمهور ایران جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

۶۹۵ شعبه اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکنون برای استان سمنان در سامانه جامع انتخابات نهایی و مشخص شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha