تمهیدات لازم برای اخذ رای عشایر استان کرمانشاه اندیشیده شده است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه با اشاره به جمعیت ۷۶ هزار نفری عشایر استان گفت: در این برهه زمانی تمام عشایر کرمانشاه در مناطق ییلاقی استان حضور دارند و در این راستا تمام تهمیدات لازم برای اخذ رای جامعه عشایر با راه اندازی صندوق های سیار اندیشیده شده است.

علی جعفر رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون جامعه عشایر بیشتر در نزدیکی روستاها و در پس جارها ( مزارع دور شده) استان ساکنند؛ به همین خاطر با فرمانداری ها هماهنگ شده که شعب اخذ رای سیار را برای رای گیری آنان در نظر بگیرند.

وی در ادامه به جلسه خود با سران، بزرگان ایلات و عشایر استان کرمانشاه در خصوص مشارکت در انتخابات اشاره و گفت: جامعه عشایر همیشه در انتخابات حضور پر رنگ داشته اند و در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نیز مسلما مشارکت پر شوری خواهند داشت تا انشاالله فرد اصلح انتخاب شود.

به گزارش ایرنا؛ عشایر استان کرمانشاه با جمعیتی معادل ۱۴ هزار خانوار در قالب ۱۴ ایل سهم بزرگی در تولیدات دامی دارند به طوریکه سالیانه ۱۳ هزار تن گوشت قرمز، هزار و ۷۰۰ تن پشم و کشک، ۹۰۰ تن روغن، ۲۱ هزار قطعه صنایع دستی و ۲۷ هزار تن شیر تولید می کنند و این خود ظرفیت بزرگی در حوزه تولیدات دامی محسوب می شود.

چهار نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ترتیب حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف هستند.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha