شعب اخذ رای مازندران از ساعت هشت صبح جمعه پذیرای رای‌دهندگان است

ساری- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات مازندران گفت: فرآیند رأی‌گیری در مازندران همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح آغاز می‌شود و درهای همه شعب اخذ رای استان از این ساعت به روی رای‌دهندگان باز خواهد شد.

جواد سالار شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی وزارت کشور فردا -جمعه- چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این‌که مهلت ۱۰ ساعته تعیین شده برای حضور در شعب اخذ رای با نظر وزارت کشور قابل تمدید است، افزود: توصیه ما این است که واجدان شرایط شرکت در انتخابات حضور در شعب اخذ رای را به ساعات پایانی موکول نکنند.

دبیر ستاد انتخابات مازندران خاطرنشان کرد: همه افراد متولد هشتم تیر ۱۳۸۵ و پیش از این تاریخ می‌توانند در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

سالار درباره تعداد واجدان شرایط رای‌دهی در مازندران گفت: در این استان ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ نفر شرایط سنی شرکت در انتخابات را دارند که امیدواریم با توجه به پیشینه خوب مازندرانی‌ها در مشارکت انتخاباتی فردا نیز شاهد حضور پرشور و اثرگذار مردم این استان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باشیم.

دبیر ستاد انتخابات مازندران با بیان این‌که سه هزار و ۲۲۸ شعبه اخذ رای در مازندران در نظر گرفته شده است، گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ شعبه سیار است. ۶۰ درصد شعب اخذ رای استان معادل بیش از یک‌هزار و ۷۷۰ شعبه نیز در روستاهای استان مستقر است.

سالار افزود: با توجه به مسافرپذیر بودن این استان، تمهیدات لازم برای تهیه تعرفه‌های بیشتر از تعداد جمعیت واجد شرایط استان نیز اندیشیده شده و ۱۵ درصد تعرفه بیشتر برای مازندران در نظر گرفته شد.

به گفته وی افراد واجد شرایط برای شرکت در انتخابات باید شناسنامه یا کارت ملی خود را به همراه داشته باشند که در شناسنامه افراد نیز مهر انتخابات ثبت نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دلیل شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهانش یک سال زودتر از موعد برگزار می‌شود. پس از شهادت رئیس‌جمهور در ۳۰ اردیبهشت امسال، وزیر کشور روز یکشنبه ششم خرداد ۱۴۰۳ فرمان آغاز فرایند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد.

نام‌نویسی داوطلبان شرکت در این انتخابات از ۱۰ تا ۱۴ خرداد انجام شد که پس از ثبت‌نام ۸۰ نفر از چهره‌های اجرایی و سیاسی کشور، شورای نگهبان صلاحیت ۶ نفر شامل مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی را به عنوان نامزدهای نهایی این انتخابات تایید کرد. با انصراف علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از حضور در انتخابات به نفع ۲ نامزد جبهه انقلاب اسلامی، چهار نامزد در رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha