بسته خبری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مازندران

ساری- ایرنا- مرحله پایانی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح امروز در مازندران آغاز شده و حامیان چهار نامزد حاضر در انتخابات تا پایان مدت رأی‌گیری با حضور در شعب اخذ رأی سرنوشت مدیریت اجرایی کشور برای چهار سال آینده را تعیین می‌کنند. در این خبر که تا اعلام نتیجه انتخابات به‌روزرسانی می‌شود همه رخدادهای مهم انتخاباتی مرتبط با انتخابات امروز در مازندران را می‌توانید مشاهده کنید.

به گزارش ایرنا، سه هزار و ۲۲۸ شعبه اخذ رأی در سراسر مازندران امروز برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پذیرای رای‌دهندگان هستند تا رأی‌ ۲ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۲۴۴ مازندرانی واجد شرایط و مسافرانی که در این استان قصد شرکت در انتخابات دارند به صندوق‌ها انداخته شود.

برای انتخابات امروز ۲ هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ شعبه سیار در نظر گرفته شده که حدود ۶۰ درصد این شعب معادل بیش از یک‌هزار و ۷۷۰ شعبه در روستاهای استان مستقر است.

ساعت ۸:۰۰ | فرآیند رای‌گیری در مازندران آغاز شد

فرآیند رأی‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مازندران همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح با باز شدن درهای ۲ هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و آغاز به کار ۶۸۶ شعبه سیار که برای این استان در نظر گرفته شده است، آغاز شد.

بسته خبری انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | در حال به روزرسانی

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که به دلیل شهادت رئیس‌جمهور در سانحه سقوط بالگرد یک سال زودتر از موعد مقرر برگزار می‌شود، پس از حدود یک ماه برنامه‌ریزی فشرده وزارت کشور و ستادهای انتخابات استان‌ها صبح امروز -جمعه- به مرحله پایانی یعنی رأی‌گیری رسید.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی وزارت کشور امروز -جمعه- چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت که مهلت ۱۰ ساعته تعیین شده برای حضور در شعب اخذ رای با نظر وزارت کشور قابل تمدید است.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران برای برگزاری انتخابات امروز سه هزار و ۲۲۸ شعبه اخذ رأی شامل ۲ هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ شعبه سیار تدارک دیده شده است که با فعالیت حدود ۶۰ هزار نفر عوامل اجرایی رأی‌های مردم استان را جمع‌آوری می‌کند.

ساعت ۸:۱۰ | دیار علویان عطر حضور حماسی گرفت

ملت بزرگ ایران اسلامی بار دیگر در معرض آزمونی دیگر در مرحله‌ای خاصی از شرایط سرنوشت کشور قرار گرفت، با نواختن زنگ آغاز چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، دیار علویان رنگ لعاب دیگری پیدا کرد و قابش بوی عطر حضور حماسی مردم گرفت تا همچون گذشته در چله دوم انقلاب تاریخ‌سازی کند.

بسته خبری انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | در حال به روزرسانی

شهرهای مازندران اکنون در شعله های حضور مردم حماسه ساز غوطه ور است تا حماسه‌های کم‌نظیر تاریخ را رقم زنند و دسته‌های حضور مردم چشم های دشمنان را کور و گوش‌های آنان را کر و عظمت ایران در طاق آسمان بر سر کرده است، امروز صفحه تاریخ نیز رقم دگری را تمرین کرد و حضور چشمگیر دگری را تضمین کرد. تا ولایت هست حضور مردم پشت در پشت هم صف اندر صف کشیده است و دست های الهی بر سینه های ملت نشسته است.

بنا به گزارش‌های دریافتی از خبرنگاران ایرنا در سراسر استان در همه جای شهرهای دیار علویان شوری برپاست شوقی برجا است تا با حضور گسترده‌شان زیباترین تابلوی حماسه حضور را در کارنامه انقلاب اسلامی ثبت و ضبط کنند.

ساعت ۸:۳۴ | شهروندان مازندرانی تخلفات انتخاباتی را به هیئت بازرسی گزارش دهند

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: مردم استان مازندران در صورت مشاهده هرگونه تخلف انتخاباتی به ویژه در شعب اخذ رأی موارد تخلف را به بازرسان سیار و ثابت مستقر اطلاع دهند یا با شماره هیئت بازرسی انتخابات تماس بگیرند.

بسته خبری انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | در حال به روزرسانی

قاسم عزیززاده گرجی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هیئت بازرسی انتخابات مازندران از ابتدای فرآیند اخذ رأی در حوزه‌های انتخابیه استان آماده دریافت گزارش‌های تخلفات احتمالی مرتبط با انتخابات به ویژه در شعب اخذ رأی است.

وی افزود: دستکم یک هزار و ۵۰۰ بازرس سیار و ثابت مستقر در شهرستان‌های استان با ایجاد حلقه‌های ارتباطی با هیئت استانی و وزارت کشور با حضور مستمر در شعب اخذ رأی کل فرآیند برگزاری انتخابات و تخلفات احتمالی را مورد رصد قرار می‌دهند.

رئیس ستاد انتخابات مازندران خاطرنشان کرد: مردم شریف استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف انتخاباتی در شعب اخذ رأی می‌توانند علاوه بر اعلام مورد تخلف به بازرسان، از طریق شماره ۳۴۴۵۰۵۶۷ با هیئت بازرسی انتخابات استان ارتباط برقرار کنند.

ساعت ۸:۴۴ | دادستان مازندران: تخلفات انتخاباتی با قید فوریت رسیدگی می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: تعدادی از قضات امروز جمعه در شهرستان های مازندران با صدور دستورهای لازم، تخلفات انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را با قید فوریت بررسی خواهند داد.

بسته خبری انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | در حال به روزرسانی

محمد کریمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر استقرار قضات در روز انتخابات برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی، در هر حوزه قضایی دادسراها و دادگاه های شهرستان‌های استان و نیز دادگاه‌های بخش‌ها یک قاضی برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی حضور دارند.

وی ادامه داد:‌ در تمامی دادسراهای استان از گلوگاه تا رامسر این قضات در دادگاه‌ها و دادسراها حضور دارند و آماده رسیدگی به تخلفات احتمالی داوطلبان و هواداران آن‌ها هستند.

کریمی افزود: معاون دادستان و بازپرس ویژه جرایم انتخابات در همان روز و شب به جرایم احتمالی به صورت ویژه رسیدگی خواهند کرد.

ساعت ۹:۰۵ | مشارکت ۶۰ هزار عامل اجرایی از مازندران در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

رییس ستاد انتخابات مازندران گفت:‌ افزون بر ۶۰ هزار نفر عامل اجرایی و حفاظتی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در مازندران مشارکت دارند.

بسته خبری انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | در حال به روزرسانی

قاسم عزیززاده گرجی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره از انتخابات که به صورت نیمه‌الکترونیک برگزار می‌شود به نیروسازی و تقویت سرمایه اجتماعی نظام نیز توجه ویژه‌ای شده است و از ماه‌ گذشته برنامه‌ریزی‌های بسیار گسترده، ممتد و فشرده‌ای در شهرستان‌های استان در راستای برگزاری انتخاباتی سالم، امن، پرشور و رقابتی در نظر گرفته و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در حوزه‌های مختلف انتخابیه مازندران، امکانات و بضاعت‌هایی فراهم شده است و تمهیدات متعددی را هیئت‌های اجرایی با محوریت فرمانداران برنامه‌ریزی کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت:‌ حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در استان مازندران واجد شرایط رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری هستند.

ساعت ۹:۴۴ | نماینده ولی فقیه در مازندران: حضور مردم در انتخابات مشروعیت نظام را تثبیت می‌کند

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با بیان این که حضور مردم در انتخابات پشتوانه مردمی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: حضور مردم در پای صندوق رای مشروعیت نظام را تثبیت می کند که این امر برای دشمن آزار دهنده است.

بسته خبری انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | در حال به روزرسانی

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی روز جمعه پس از انداختن رای به صندوق در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور در سنگرهای انقلاب به‌ خصوص انتخابات برای کشور بسیار مهم است. حضور مردم در انتخابات از دیدگاه داخلی نشانه رضایت آن‌ها است و این امر پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی و انقلاب است.

حجت‌ الاسلام لائینی ادامه داد: دوستان ایران در هر جای دنیا که هستند به‌ ویژه در حوزه مقاومت از قوت و قدرت ایران اسلامی و حضور بالای مردم در انتخابات روحیه می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: انتخابات ایران از دیدگاه دشمنان نیز مهم است و آن‌ها درصدد هستند که جمهوری اسلامی را از مشروعیت بیاندازند.

ساعت ۱۰:۲۱ | ثبت احوال مازندران تا پایان رای‌گیری خدمات سجلی به مردم ارائه می‌دهد

مدیرکل ثبت احوال استان مازندران گفت که همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اداره ثبت احوال استان با آمادگی کامل، خدمات مختلف سجلی به مردم این مناطق ارائه می‌دهد.

بسته خبری انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | در حال به روزرسانی

مجتبی فاطمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود آن که بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، افراد واجد شرایط برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری می‌توانند علاوه بر شناسنامه، از مدرک هویتی همچون کارت ملی استفاده کنند ولی کارکنان اداره ثبت احوال شهرستان های مازندران امروز در روز هشتم تیرماه در آماده باش کامل به سر برده و نسبت به ارائه خدمات سجلی اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: رفع مشکلات شناسنامه‌ای، صدور شناسنامه المثنی و تعویض کارت ملی یا اختصاص شماره ملی از جمله خدمات ثبت احوال به شهروندان تا پایان آخرین ساعت انتخابات هشتم تیرماه است.

ساعت ۱۰:۲۲ | برقراری چهار اصل امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت انتخاباتی در مازندران

استاندار مازندران گفت: برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مازندران با تلاش عوامل اجرایی، نظارتی و انتظامی در هر چهار حوزه امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت به بهترین شکل در حال انجام است تا انتخابات با شور و نشاط بالایی برگزار شود.

بسته خبری انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | در حال به روزرسانی

یوسف نوری امروز -جمعه- پس از انداختن رای خود به صندوق در مسجد شکوهی ساری اظهار کرد: هرچند که انتخابات زودرس در حال برگزاری است و داغدار شهادت آیت‌الله رئیسی هستیم، اما از این‌که اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از شهادت رئیس‌جمهور را می‌بینیم و انتخابات با رعایت زمان‌بندی طبق قانون اساسی انجام شد خوشحال هستیم.

وی افزود: خوشحالی دیگر ما این است که مردم از نخستین ساعت برگزاری انتخابات حضور پرشور و فعالی در شعب اخذ رای دارند و پیش‌بینی می‌شود شاهد مشارکت بالای آن‌ها باشیم.

نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: از همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در استان اعم از عوامل اجرایی، نظارتی، انتظامی و قضایی تشکر می‌کنم که با همکاری و روحیه جهادی و ایثارگری مقدمات را فراهم کردند تا مردم عزیز ما در شعب اخذ رای حضور یابند و رای‌شان را داشته باشیم.

ساعت ۱۰:۲۸ | ما ملت حماسه‌ایم

امروز روز حماسه سازی ملت ایران است، ما امت حماسه ایم، هر شعبۀ اخذ رای، میدان جهاد است، بی شک مردم در این روز "حُبُّ الوَطن" را قدر می‌دانند، روح شهیدان ناظر آرا و چشم انتظارِ انتخاب خوب ما است" این مطالب بخشی از نظرات یک رای دهنده حاضر در شعبه اخذ رای خیابان شهید کریمی نوشهر است که به اعتقادش امروز حماسه‌ای دیگری برای ایران جاوید رقم خواهد خورد.

بسته خبری انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | در حال به روزرسانی

بعد از بازدید از چند شعبه اخذ رای در شهر نوشهر برای تهیه گزارش خبری وارد شعبه خیابان شهید کریمی شدم، در صف رای‌دهندگان پشت سر چند مرد جوان ایستادم، بزرگتر این جمع داشت از ایران قوی می‌گفت و من بدون گپ و گفتی صحبت‌های او را می شنیدم. بعد از مکثی، گفتم از صفوف امروز چه تعبیر دیگری دارید؟ گفت، این صفوف عشق به وطن، ایثار، اتحاد، انسجام و بصیرت است، امروز ایران بوی حماسه می‌دهد هم جای عطر حضور مردمی است.

ساعت ۱۰ صبح روز جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳ است، هوای امروز غرب مازندران و نوشهر بعد از باران رگباری و سیل‌آسای دیروز گرم و آفتابی و شرجی است، هر چه ساعت می‌گذرد به صفوف رای‌دهندگان اضافه می‌شود، گپ انتخاباتی من و این رای دهنده جدی شد، گفتم من خبرنگارم برای گفت‌وگوی خبری به این شعبه آمدم.

خودش را " سامان درویشی" و مغازه‌دار نوشهری معرفی کرد، گفتم به نظر می‌رسد که چندین انتخابات را دیده‌ای؟ بدون مقدمه با تایید صحبتم ادامه داد: بله، حقیقتا نخواستم در این دوره رای بدهم اما با مشورت دوستانم تصمیم گرفتم در اولین ساعت امروز رای ام را داخل صندوق بیندازم و فردی را انتخاب کردم که امید دارم که برای آبادانی و اعتلای ایران گام بردارد.

ساعت ۱۰:۵۰ | علی لاریجانی در لاریجان رای خود را به صندوق انداخت

رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در یکی از شعب اخذ رای شهرستان آمل رای خود را برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور ایران به صندوق انداخت.

علی لاریجانی که امروز در محل پدری خود لاریجان حضور داشت در شعبه اخذ رای لاریجان حضور یافت و در انتخابات شرکت کرد.

لاریجانی رئیس سه دوره مجلس شورای اسلامی بود که در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نامزدی خود را اعلام کرده بود، اما صلاحیتش از سوی شورای نگهبان تایید نشد.

ساعت ۱۰:۵۳ | فرماندار قائمشهر: انتخاب آگاهانه می‌تواند پیشرفت کشور را سرعت بدهد

فرماندار شهرستان قائمشهر گفت: انتخاب آگاهانه و اصلح باعث افزایش سرعت پیشرفت کشور در همه عرصه‌ها خواهد شد.

بسته خبری انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | در حال به روزرسانی

جواد مولایی قرا روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تحقق اقتدار و گسترش امنیت با حضور گسترده آحاد جامعه در انتخابات صورت می‌گیرد و این امر نباید مغفول بماند.

وی ادامه داد: براساس وظیفه ملی، شرعی، حقوقی و وجدانی شرکت در انتخابات مورد نظر است و مردم با شرکت در انتخابات، آینده و سرنوشت کشور را رقم می‌زنند.

فرماندار قائمشهر اضافه کرد: در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۴ صندوق به شعب اخذ رای برای این شهرستان اختصاص یافته است.

ساعت ۱۱:۱۲ | پوشش ارتباطی و فرایند رای‌گیری مطلوب در روستاهای مازندران

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات مازندران با بیان این‌که پوشش ارتباطی روستاهای مازندران در فرایند اخذ رای بسیار مطلوب است، گفت: به برکت انقلاب و انتخابات روستاهای این خطه از شمال به اینترنت پرسرعت مجهز و از پوشش ارتباطی مطلوبی برخوردار شدند.

بسته خبری انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | در حال به روزرسانی

حسین شهابیان روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی و برگزاری انتخابات همه روستاهای مازندران که پوشش ارتباطی ناقصی داشتند به فیبر نوری و سایت مخابراتی مجهز متصل شدند.

وی ادامه داد: برخی از محدود روستاهای مازندران که پوشش ارتباطی آنها با اخلال روبرو بود قبل از برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری مشکل آن‌ها برطرف شد.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات گفت: در منطقه سوادکوه شمالی در روستای گالشکلای لفور که مشکل پوشش اینترنت و حتی آنتن دهی موبایل داشتند فیبر نوری در چهار کیلومتر کشیده شد و پوشش ارتباطی این منطقه که در بالادست واقع شد برطرف شد.

ساعت ۱۱:۵۶ | عضو مجلس خبرگان رهبری: مردم با مشارکت در انتخابات برای اعتلای کشور سهیم شوند

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری وامام جمعه قائمشهر، مشارکت مردم در انتخابات را به عنوان عاملی در سهیم شدن آنان در اعتلا بخشیدن کشور توصیف کرد.

بسته خبری انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | در حال به روزرسانی

آیت‌الله علی معلمی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ملت ایران براساس معیارهایی که مقام معظم رهبری تبیین فرمودند، همه باید پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و در اعتلا و اقتدار کشور سهیم شوند.

وی ادامه داد: حضور مردم پای صندوق‌های رأی این پیام را به جهان می‌دهد که به امور کشور و نظام حساسیت و علاقمند هستند.

امام جمعه قائمشهر اظهار داشت: انتخاب رئیس‌جمهور بسیار مهم است چرا که این رجال سیاسی چهارسال مدیریت کلان کشور در مسائل داخلی و خارجی را بر عهده دارد.

ساعت ۱۲:۰۰ | فیلم | حال و هوای شعب اخذ رای در مازندران

ساری- ایرنا- مردم مازندران از صبح امروز -جمعه- با حضور در سه هزار و ۲۲۸ شعبه اخذ رای برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور و رئیس دولت چهاردهم نوید مشارکت بالا در این انتخابات را داده‌اند. در این ویدئو تصاویری از حضور مردم و تعدادی از مسئولان این استان در شعب اخذ رای شهرهای مختلف مازندران را می‌بینید.

ساعت ۱۳:۴۶ | جزییات روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در مناطق سیل‌زده سوادکوه

استاندار مازندران گفت: باوجود ادامه بارندگی‌ها تا صبح امروز در سوادکوه و وضعیت مناطق سیل‌زده بویژه مناطق روستایی در شعب اخذ رای، شاهد مشارکت پر شور مردم سوادکوه در انتخابات ریاست جمهوری هستیم.

یوسف نوری روز جمعه با حضور در سوادکوه و بازدید از شعب اخذ رای در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز بازدیدها را از ستاد انتخابات استان شروع کردیم و بعد به دلیل موقعیت سیل‌زده سوادکوه به این شهرستان آمدیم تا ضمن خدا قوت بازدیدی هم از شعب اخذ رای داشته باشیم. مقدمات حضور مردم ولایت‌مدار در انتخابات فراهم شده است و در حال حاضر بسترها آماده و شعب، آمادگی کامل را برای انتخابات دارند و ۶۸ شعبه رای در حال برگزاری انتخابات در سوادکوه هستند.

بسته خبری انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | در حال به روزرسانی

وی افزود: بخش مهمی شعب روستایی هستند که عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی و انتظامی صندوق حضور دارند و انتخابات با قدرت و قوت در حال برگزاری است.

نوری با اشاره به درصد قابل توجه مردم سوادکوه و حضور در انتخابات مجلس یادآور شد: در دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی درصد قابل توجهی از مردم سوادکوه در پای صندوق رای حضور پیدا کرده بودند و در انتخابات امروز نیز شاهد حضور پر شور مردم هستیم.

ساعت ۱۳:۵۰ | امام جمعه ساری: مشارکت حداکثری در انتخابات برای ایران قوی و سربلند بسیار مهم است

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت:‌ برای رسیدن به ایران قوی و سربلند در تمامی عرصه‌ها باید در انتخابات امروز مشارکت فعال و حداکثری داشته باشیم.

بسته خبری انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | در حال به روزرسانی

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در نماز جمعه این هفته ساری به اهمیت مشارکت و حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: به طور یقین بسیاری از شما پس از رای دادن اکنون به فریضه نماز جمعه مشرف شدید.

وی با تاکید بر این که مشارکت حداکثری علاوه بر رسیدن به ایران قوی، عزت و طراوت نظام را در جهان گسترش می‌دهد، تصریح کرد: اصل انتخابات و حسن انتخاب در کنار هم معنا پیدا می‌کند، یعنی به کسی رای بدهید که به شعارهای انقلاب اسلامی هم آشنا باشد و هم توان انجام آن را داشته باشد.

ساعت ۱۳:۵۹ | استاندار مازندران: انتخاب مردم قابل احترام است

استاندار مازندران با بیان این که انتخابات عامل اقتدار و آبروی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: انتخاب مردم قابل احترام است و عوامل اجرایی انتخابات مازندران با رعایت قانون و امانت داری در حال برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هستند.

بسته خبری انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | در حال به روزرسانی

یوسف نوری امروز جمعه در بازدید از چند شعبه اخذ رای ساری در جمع خبرنگاران افزود: همه شعبه‌های اخذ رای در سراسر مازندران با آمادگی ۱۰۰ درصدی در حال انجام فرایند اخذ رای هستند.

وی با بیان این که همه مردم شهروندان و دوستان خود را برای شرکت در انتخابات تشویق کنند، گفت: رسانه‌ها در استان نقش ممتازی در دعوت مردم به مشارکت گسترده داشتند. مشارکت مردم مازندران تا این لحظه مطلوب بوده است و سیل اخیر سبب شد مسافران کمتری پایان هفته به مازندران سفر کنند.

این مقام مسوول تصریح کرد: امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت چهار سیاست راهبردی برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود.

ساعت ۱۴:۰۱ | حدود یک‌هزار فعال رسانه‌ای انتخابات ریاست جمهوری در مازندران را پوشش ‌می‌دهند

مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران گفت: حدود یک‌هزار خبرنگار، عکاس و فعال رسانه‌ای انتخابات ریاست جمهوری را در مازندران پوشش می‌دهند.

بسته خبری انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | در حال به روزرسانی

مرتضی نوربخش امروز -جمعه- در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فرآیند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و نکات مرتبط با این رویداد مهم سیاسی-اجتماعی در مازندران توسط نزدیک به یک‌هزار خبرنگار، عکاس، فعال رسانه‌ای و عوامل فنی حوزه رسانه در شهرستان‌های ۲۲ گانه این استان پوشش داده می‌شود.

وی افزود: فعالان رسانه‌ای استان طی هماهنگی‌هایی که از روزهای گذشته برای پوشش خبری انتخابات ریاست جمهوری انجام شد امروز در شهرستان‌های مختلف بازتاب زوایای مختلف انتخابات را در رسانه‌ها و فضای مجازی انجام می‌دهند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: در هر کدام از شهرستان‌های استان برنامه‌ریزی برای حضور اصحاب رسانه در ستاد انتخابات و شعب اخذ رای انجام شده و از نخستین دقایق برگزاری انتخابات ابعاد گوناگون این رویداد در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مخابره می‌شود.

ساعت ۱۴:۲۱ | فرمانده سپاه کربلا مازندران: برنده واقعی انتخابات مردم هستند

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه برنده واقعی انتخابات خود مردم هستند، گفت: امروز عزت و اقتدار ایران اسلامی با حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات گره خورده است.

بسته خبری انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | در حال به روزرسانی

سردار سیاوش مسلمی روز جمعه در جمع پاسداران و سربازان ستاد سپاه استان پس از انداختن رای به صندوق اظهار کرد: هر کسی علاقه‌مند به ایرانی قوی و سربلند است باید در انتخابات شرکت کند.

وی افزود: امروز شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و قانونی برای رقم زدن شکوه و عزت انقلاب اسلامی است. هر نامزدی که با آرای مردم به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود برای ما قابل احترام بوده و خود را موظف می‌دانیم در راستای اعتلای ایران اسلامی و آسایش و رفاه آحاد مردم همراه و در کنار رئیس‌ دولت چهاردهم باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که مردم با شور و نشاط و حضور حداکثری خودشان یک حماسه دیگری را برای انقلاب اسلامی خلق کنند.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه تامین امنیت ۴۷درصد صندوق‌ها در مازندران به عهده سپاه کربلا است، تصریح کرد: از مجموع سه هزار و ۲۲۸ صندوق رای در استان، تامین امینت یک هزار و ۵۰۰ صندوق به بسیج و سپاه کربلا واگذار شده است.

ساعت ۱۴:۲۲ | حضور پرشور در انتخابات و تجدید بیعت جامعه ورزش مازندران با انقلاب اسلامی

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران روز جمعه با حضور در مصلی نماز جمعه ساری گفت: جامعه ورزش مازندران از ساعات اولیه صبح با حضور در پای صندوق‌های رای با ولی فقیه و نظام اسلامی تجدید بیعت کردند.

بسته خبری انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | در حال به روزرسانی

علی رجبی افزود: امروز رای همه ما ایران است؛ چون برای سربلندی ایران و مازندران رای می‌دهیم. زیرا همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند اهمیت حضور در انتخابات بسیار زیاد است و رای امروز ما از موشک‌ها قوی‌تر است.

وی تصریح کرد: ورزشکاران ما با تکیه بر حس انقلابی بودن، وظیفه ملی، اعتقادات مذهبی و با تکیه بر عقلانیت امروز در انتخابات حضور می‌یابند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران افزود: جامعه ورزش آماده حضور در میادین ورزش و مبارزه با دشمنان است. جامعه ورزش مازندران با تقدیم هزار و ۲۵۰ شهید والامقام و مبارزه نکردن و ۲۵ بار انصراف از مبارزه با ورزشکاران رژیم صهیونیستی، دین خود را به نظام جمهوری اسلامی ادا کرد.

ساعت ۱۴:۲۴ | اینترنت شعب اخذ رای در مازندران پایدار است

مدیر مخابرات منطقه مازندران با رد شایعه قطع اینترنت در برخی از شهرهای مازندران گفت: اینترنت شعب اخذ رای در این خطه از شمال پایدار است و در این بخش مشکلی وجود ندارد.

علی نوروزی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از مدت‌ها قبل زیرساخت‌های لازم برای تامین اینترنت در شعب اخذ رای مهیا شد و شعبه‌های اخذ رای در این مورد مشکلی ندارند.

مدیر مخابرات منطقه مازندران قطع اینترنت در برخی از شهرهای استان و شعب اخذ رای را شایعه خواند.

بسته خبری انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | در حال به روزرسانی

ساعت ۱۴:۳۸ | حوزه‌های انتخابات به شکل کامل توسط دادستان‌های مازندران رصد می‌شود

رییس کل دادگستری مازندران گفت: دادستان‌ها به شکل دقیق، شعبه‌های مستقر در حوزه انتخاباتی خود را دراستان رصد می‌کنند.

عباس پوریانی روز جمعه با حضور در یکی از شعب اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری در مرکز استان رای خود را به صندوق انداخت و در جمع خبرنگاران افزود: شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در استان فعال است و امیدواریم شاهد تخلفی در انتخابات نباشیم.

بسته خبری انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | در حال به روزرسانی

رییس کل دادگستری مازندران از حضور پرشور مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری تقدیر کرد و ادامه داد:‌ به طور یقین این حضور پرشکوه، دشمنان‌ را در نیل به اهداف شوم خود ناکام خواهد ساخت.

وی با اشاره به این مطلب که مردم با حضور در انتخابات، در آینده کشور نقش‌آفرینی موثر خواهند داشت تاکید کرد: مردم با حضور امروز خود بار دیگر نشان دادند که به ارزش‌های انقلاب پایبند هستند و از دستاوردهای مقدس نظام مقدس جمهوری اسلامی، صیانت و پاسداری می‌کنند.

رییس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف، به این تخلفات رسیدگی و با متخلفین برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

ساعت ۱۵:۱۲ | استاندار: سیل تاثیری در برگزاری انتخابات باشکوه در مازندران نداشت

استاندار مازندران با اشاره به سیل اخیر و مسدود شدن جاده سوادکوه گفت: این سیل هیچ خللی در برگزاری فرایند انتخابات این استان ایجاد نکرد و همه شعب اخذ رای طبق برنامه فعال هستند.

بسته خبری انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | در حال به روزرسانی

یوسف نوری امروز جمعه در بازدید از فرمانداری ساری در جمع خبرنگاران افزود: صندوق‌های اخذ رای بدون وقفه در سه هزار و ۲۲۸ شعبه پیش از ساعت هشت صبح مستقر شدند و سیلاب هیچ تاثیری در فرایند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مازندران نداشت.

وی اظهار کرد: رشادت‌های مردم مازندران در ادوار مختلف انقلاب به ویژه جنگ تحمیلی قابل تقدیر است و خلق حماسه مردمی در دیار علویان تداوم دارد.

استاندار مازندران با بیان این‌که انتخابات برای جمهوری اسلامی ایران عزت‌آفرین است، ادامه داد: مردم متعهد و با اخلاق دیار علویان در این دوره از انتخابات هم تا این لحظه مشارکت خوبی داشتند.

این مقام مسوول تصریح کرد: رای مردم یک امانت مهم است که همه عوامل اجرایی در انتخابات پاسداری از این امانت را وظیفه خود می‌دانند.

ساعت ۱۶:۲۸ | بازداشت یکی از متخلفان انتخابات ریاست جمهوری در بهشهر

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهشهر گفت: شخصی که در یکی از شعب اخذ رای شهرستان بهشهر در حال فعالیت برای تبلیغ یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بود، بازداشت شد.

بسته خبری انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | در حال به روزرسانی

ابوالقاسم کیانی امروز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت تبلیغاتی فردی در یک شعبه اخذ رای این شهرستان پیگیری‌های لازم به منظور صحت‌سنجی انجام و دستور بازداشت فرد متخلف صادر شد.

وی با بیان این‌که برای فرد متخلف پرونده قضایی تشکیل شده است، افزود: عوامل دستگاه قضایی همراه با سایر عوامل برگزاری انتخابات همه توان خود را برای برگزاری انتخابات باکیفیت و سالم و جلوگیری از وقوع تخلف به کار گرفته‌اند و با هر نوع تخلفی برخورد خواهند کرد.

ساعت ۱۷:۰۶ | فیلم | مازندرانی‌ها از دلایل حضورشان در انتخابات می‌گویند

مردم مازندران همراه با سایر مردم کشور از صبح امروز برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور و رئیس دولت چهاردهم در شعب اخذ رای حضور یافته‌اند. تعدادی از شهروندان این استان در گفت‌وگو با ایرنا از دلایل حضورشان در انتخابات و اهمیت مشارکت انتخاباتی سخن گفتند.

ساعت ۱۷:۱۷ | فیلم | جزئیات روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در رامسر

ابراهیم شیرود عشوریان فرماندار رامسر در گفت‌وگو با ایرنا ضمن تشریح جزئیات روند برگزاری فرآیند رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دعوت جمعیت ۵۷ هزار نفری واجد شرایط این شهرستان تاکید کرد که رای‌دهندگان زمان حضور در شعب اخذ رای را به ساعات پایانی امشب موکول نکنند.

ساعت ۱۷:۵۹ | کمبود تعرفه رای در مازندران گزارش نشد

رییس ستاد انتخابات مازندران گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر کمبود تعرفه رای برای چهاردهمین دوره انتخابات در استان اعلام نشده است.

قاسم عزیززاده گرجی عصر جمعه در گفت وگو با خبرنگاران، شمار واحدان شرایط رأی دادن در انتخابات را در استان را ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ نفراعلام کرد و افزود: از این تعداد بیش از یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر زن و مابقی مرد هستند.

وی با اظهار اینکه تاکنون گزارش مبنی بر کمبود تعرفه نداشتیم، افزود: در صورت نیاز از مراکز بین بخشی تأمین می‌شود.

عزیززاده گرجی با عنوان اینکه وظیفه داریم زمینه حضور مردم را در انتخابات فراهم کنیم، افزود: انتخابات طبق قانون در حال برگزاری است و پیش از آن نیز مقدمات لازم فراهم شد.

معاون استاندار مازندران تشکیل هیأت اندیشه ورز سیاسی را از جمله اقدامات برای شور سیاسی در استان اعلام کرد.

ساعت ۱۸:۲۶ | اخذ رای از مسافران در سواحل مازندران

استاندار مازندران از اعزام صندوق‌ سیار اخذ رای به برخی نقاط ساحلی استان برای جمع‌آوری آرای مسافران استان خبر داد.

بسته خبری انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | در حال به روزرسانی

یوسف نوری عصر امروز -جمعه- در ستاد انتخابات استان به خبرنگاران گفت: با توجه به حضور مسافران در استان و درخواست‌هایی که برای اعزام صندوق سیار به این مناطق داشتیم برنامه‌ریزی برای حضور صندوق‌های سیار در برخی مناطق ساحلی شاخص و پلاژهای استان انجام شد تا رای مسافران در این مناطق اخذ شود.

وی افزود: البته به دلیل شرایط اقلیمی استان طی روزهای اخیر و بسته شدن محور سوادکوه و هشدارهایی که برای کاهش تردد در محورهای هراز و چالوس داده شده بود مسافران کمتری نسبت به هفته‌های گذشته وارد مازندران شدند. اما فراهم کردن زیرساخت برای رای دادن همه مسافران استان به عنوان وظیفه‌ای برای کمک به مشارکت پرشور مردم در انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به مسافرپذیر بودن استان و پیش‌بینی حضور مسافران در مازندران، به اندازه ۱۵ درصد بیشتر از جمعیت واجد شرایط استان تعرفه رای برای مازندران در نظر گرفته شد.

ساعت ۱۸:۳۶ | امنیت کامل برای ادامه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در مازندران برقرار است

فرمانده انتظامی مازندران با بیان این که پلیس استان از هفته‌های گذشت تدابیر و برنامه‌ریزی‌های لازم را به منظور برگزاری انتخابات در امنیت و آرامش کامل اندیشیده است، گفت: در حال حاضر امنیت کامل برای برگزاری انتخابات در استان مهیا است.

بسته خبری انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | در حال به روزرسانی

به گزارش خبرنگار ایرنا از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران سردار مفخمی روز جمعه در بازدید از شعبه‌های اخذ رای شهرستان‌های نکا و گلوگاه افزود: تا کنون موضوع امنیتی انتخاباتی در استان گزارش نشده است.

وی با تاکید بر این که همه شرایط امنیتی برای حضور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای فراهم است، ادامه داد: حضور حداکثری مردم در انتخابات سبب افزایش عزت عمومی کشور، تثبیت مردم سالاری می‌شود.

فرمانده انتظامی مازندران وضعیت حضور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای در مازندران را مطلوب توصیف کرد و گفت:‌ مشارکت در واقع مهر تاییدی بر مقبولیت نظام است که خوشبختانه مردم با بصیرت جمهوری اسلامی ایران به خصوص در دیار علوی به این درک از وظایف رسیده و عمل نیز می‌کنند.

ساعت ۱۹:۰۰ | فیلم | فرماندار سیمرغ: استقبال کشاورزان پای صندوق‌های رای بی‌نظیر است

لهراسب رحمتی» فرماندار شهرستان سیمرغ استقبال کشاورزان پای صندوق های رای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را مطلوب و بی نظیر توصیف کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد که مردم ولایت پذیر نسبت به تکلیف سیاسی و اجتماعی خود به درستی آشنا هستند.

ساعت ۱۹:۰۸ | شکوه غیرت مادر مازندرانی برای شرکت در انتخابات

مرضیه اکبری مادر مازندرانی که به خاطر کهولت سن و بیماری توانی برای نشستن نداشت به حالت دراز کشیده در پشت خودرو خود را به صندوق اخذ رای رساند تا بار دیگر شکوه غیرت مادران مازندرانی را به رخ جهانیان بکشاند.

مرضیه اکبری از روستای عزت‌الدین شهرستان میاندورود مازندران که با وجود کهولت سن و بیماری، برای مشارکت در سرنوشت کشور و شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به شکلی عجیب خود را به مسجد روستا رسانده و رای خود را به صندوق انداخت.

بسته خبری انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | در حال به روزرسانی

این مادر مازندرانی که توانی برای راه رفتن نداشت در پشت خودرو دراز کشیده خود را به صندوق اخذ رای مسجد روستای عزت‌الدین میاندورود رساند.

ساعت ۲۰:۱۰ | فیلم | حال و هوای انتخابات در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر

فضای دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر امروز مانند سایر نقاط کشور با استقرار صندوق رای در این دانشگاه انتخاباتی شد و کارکنان پایور و وظیفه همراه با مدیران و فرماندهان آراءِ خود را به صندوق رای انداختند و از ضرورت شرکت در این انتخابات سخن گفتند.

ساعت ۲۰:۲۲ | روسیاهی دشمنان از عظمت حضور علویان در پای صندوق‌های رای

حضور و عظمت حماسه مازندرانی‌ها در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نشان داده است که مردم دیار علویان همانند۱۳ دوره گذشته ضمن کسب سربلندی و افتخاربرای ملت ایران، بار دیگر روسیاهی دشمنان را به همراه دارد.

بررسی تاریخی از آمار حضور مردم استان مازندران در ادوار مختلف انتخابات ریاست جمهوری نشان می دهد که میانگین مشارکت مردم این استان در ۱۳ دوره برگزاری انتخابات ۷۲.۵ درصد بوده است، آمار مشارکتی که در ۱۰ دوره انتخابات ریاست جمهوری بالاتر از متوسط کشور به ثبت رسیده است.

مردم دیار علویان به این نتجیه رسیدند که انتخاب کردن بهتر از انتخاب نکردن است، چنین نگاه و رویکردی سبب شد تا امروز تمامی اقشار به خصوص کشاورزان و روستاییان استان وظیفه سیاسی و اجتماعی خود را پای صندوق های رای عملی کنند.

بسته خبری انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | در حال به روزرسانی

این که مردم دیار علویان امروز جمعه هشتم تیرماه از ساعت صبح با حضور درانتخابات علاوه بر این که نقش اساسی را در تقویت نظام اسلامی ایفا کنند و از عهده انجام وظیفه اسلامی و ملی خود بخوبی برآمدند، ‌یعنی برگ زریتی دیگری از حماسه هشتم تیرماه در تاریخ سیاسی و اجتماعی این دیار ثبت شد.

بررسی ۱۲ ساعته پس از تمدید ۲ ساعته از برگزاری انتخابات در مناطق مختلف مازندران نشان می دهد که مردم همچنان در صحنه حضور دارند و در صف انداختن رای به صندوق هستند.

ساعت ۲۰:۴۳ | فیلم | انتظار نوشهری‌ها از رئیس‌جمهور آینده

مردم نوشهر امروز -جمعه- با حضور در شعب اخذ رای این شهرستان برای انتخاب رئیس دولت چهاردهم و نهمین رئیس‌جمهور ایران وارد عرصه انتخابات شدند. تعدادی از شهروندان نوشهر در گفت‌وگو با ایرنا انتظارات خود از رئیس‌جمهور آینده را بیان کردند.

ساعت ۲۲:۰۵ | فیلم | حماسه مردم بابل پای صندوق‌های رای

نوشهر- ایرنا- شعب شاخص اخذ رای در شهرستان بابل امروز -جمعه- با حضور پررنگ مردم این شهرستان ساعات شلوغ و پرجمعیتی را گذراندند. در این فیلم ثانیه‌هایی از حضور مردم در شعبه اخذ رای امامزاده قاسم(ع) بابل را می‌بینید.

ساعت ۲۲:۱۰ | موج دوم مشارکت مردم مازندران در انتخابات ریاست جمهوری

همزمان با تمدید فرآیند رای‌گیری تا ساعت ۲۴ امشب، مردم دیار علویان با مشارکت گسترده در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، برگ زرین دیگری در تاریخ پرافتخار نظام اسلامی ثبت و ضبط کردند و این امر نگرانی دشمنان انقلاب را پی داشته است.

همزمان با آغاز فرآیند رای‌گیری راس ساعت هشت صبح امروز جمعه هشتم تیرماه جاری، مردم مازندران در پاسخ به فرامین رهبری با شرکت در انتخابات در پای صندوق‌های اخذ رای، حاضر شدند و نشان دادند که همچنان، دلداده نظام اسلامی، عاشق انقلاب هستند و در تبعیت از فرامین رهبری که بر شرکت گسترده مردم در انتخابات تاکید داشتند و برای داشتن ایران قوی، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کنند.

بسته خبری انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | در حال به روزرسانی

هر چه به ساعات پایانی رای‌گیری نزدیکتر می شویم حضور باشکوه مردم مازندران در شعب اخذ رای علاوه بر احساس غرور ملی، یک پیام خاص نیز برای دشمنان به همراه همراه دارد و آن اینکه ما همچنان دلداده نظام اسلامی و گوش به فرمان رهبری هستیم.

مردم مازندران به خوبی می‌دانند که حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب فرد اصلح، علاوه بر اقتدار روزافزون کشورمان در عرصه داخلی و بین‌المللی و دستیابی به توسعه و پیشرفت پایدار، به طور حتم آینده فرزندان ایران زمین را تضمین خواهد کرد.

ساعت ۲۳:۱۳ | فیلم | موج پایانی مشارکت مردم مازندران در انتخابات ریاست جمهوری

باوجود آنکه ستاد انتخابات کشور روند اخذ رأی از افراد واجد شرایط در سراسر ایران اسلامی را ساعت ۲۴ شامگاه جمعه اعلام کرد اما مردم استان مازندران همچنان در شعبه های اخذ رای در موج پایانی مشارکت انتخاباتی نقش پُررنگی دارند.

ساعت ۲۳:۲۷ | انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری- ساری

فرآیند اخذ رای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح روز جمعه ( ۸ تیر ۱۴۰۳) در شعب اخذ رای ثابت و سیار شهرساری آغاز شده است. به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد؛ یعنی متولدین روز ۸ تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات مذکور شرکت کنند.

بسته خبری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مازندران

ساعت ۰۰:۰۶ شنبه ۹ تیر | آغاز شمارش آرا در مازندران؛ پلمب صندوق‌های رای باز شد

فرآیند شمارش آرای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با پایان یافتن مهلت قانونی رأی‌گیری در سه هزار و ۲۲۸ شعبه اخذ رأی سراسر استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، عوامل اجرایی انتخابات در شعب اخذ رأی مازندران با پایان زمان رأی‌گیری در ساعت ۲۴ جمعه، شمارش آراءِ به صندوق انداخته شده توسط مازندرانی‌ها را آغاز کردند و چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان مانند سراسر کشور پس از ۱۶ ساعت رای‌گیری وارد مرحله نهایی شد.

بسته خبری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مازندران

به گفته یوسف نوری استاندار مازندران، در صورتی که حضور مردم در برخی شعب اخذ رأی ادامه داشته باشد، پس از هدایت افراد به داخل شعبه، ورودی محل اخذ رای بسته می‌شود و تا زمان اخذ آخرین رأی از افراد فعالیت شعبه ادامه دارد.

نماینده عالی دولت در مازندران همچنین از عوامل ستاد انتخابات نامزدهای ریاست جمهوری در استان و هواداران آن‌ها خواست که تا پایان فرآیند شمارش آرا و اعلام نتیجه قطعی توسط وزارت کشور از مطرح کردن و انتشار خبرهایی مبنی بر پیروز شدن در انتخابات بپرهیزند و خبرها را فقط از رسانه‌های رسمی دنبال کنند.

وی اظهار کرد: شمارش آرا با حضور نماینده نامزدها و بدون دخالت آن‌ها انجام می‌شود. ابتدا در شعب آمار صندوق در دستگاه احراز وارد و پس از ثبت در صورتجلسه، داده‌های دستگاه به صورت برخط به فرمانداری‌ها ارائه می‌شود. در ادامه فرمانداری آمار همه شعبه‌ها را تجمیع می‌کند. سپس آمار به وزارت کشور ارسال می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha