۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۹:۱۶
کد خبرنگار: 2169
کد خبر: 85528514
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آذربایجان‌غربی آماده برگزاری دور دوم انتخابات دولت چهاردهم

مهاباد- ایرنا- آذربایجان‌غربی با بسیج تمام امکانات و فراهم کردن شرایط برای رقابتی سالم، آماده برگزاری دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بوده و علاوه بر همت دست اندرکاران برای اجرای انتخابات، شور و شوقی شاید بیشتر از دور نخست نیز برای انتخاب از بین ۲ نامزد باقی مانده در بین مردم استان وجود دارد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی نیز مانند سایر مناطق کشور ۲ هفته ای پر از شور و نشاط را پشت سر گذاشت تا اینکه این شور و احساس شامگاه گذشته به اوج خود رسید و یکی از نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری خود را به ارومیه مرکز استان رساند و از سوی طرفدارانش مورد استقبال قرار گرفت.

در طول این مدت شماری از شهروندان، شهرستان های شمال و جنوب استان نیز برای استقبال از نامزدها و نماینده های آنان به ارومیه سفر کرده بودند و ستادهای مردمی در حمایت از این نامزدها در شهرستان های مختلف استان همچنان فعال هستند.

هر چند آمارهای رسمی حکایت از مشارکت بیش از ۴۰ درصد مردم آذربایجان غربی در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری داشتند اما تجمع های انتخاباتی و فضای استان گویای این مطلب است که در دور دوم مشارکت مردم استان بیشتر از دور نخست باشد و به همین دلیل تدابیر ویژه ای از سوی مسوولان برگزاری انتخابات اندیشیده شده است.

تجربه یک هفته قبل (دور نخست) برگزاری موفق انتخابات در آذربایجان غربی نیز نشان می دهد که متولیان برگزاری انتخابات در استان تمام تهمیدات لازم را در این خصوص اندیشیده باشند و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

مشارکت بالا در انتخابات اهمیت ملی و بین المللی دارد

استاندار آذربایجان‌ غربی با اشاره به برگزاری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۱۵ تیر ماه جاری، ضمن تاکید بر اهمیت افزایش سطح مشارکت مردم، انتخابات را از بعد ملی و بین المللی حایز اهمیت دانست.

محمدصادق معتمدیان ضمن قدردانی از حضور مردم در دوره اول انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سطح کشور و به ویژه در این استان، در امنیت و سلامت کامل و در فضایی رقابتی در راستای منویات مقام معظم رهبری برگزار شد.

آذربایجان‌غربی آماده برگزاری دور دوم انتخابات دولت چهاردهم

وی با اشاره به جایگاه ویژه گروه‌های مرجع، به ویژه فرهنگیان در این دوره از انتخابات، یادآور شد: فرهنگیان با تبیین اهمیت شرایط ملی و بین المللی و در راستای دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای و بالا بردن سطح مشارکت مردم، نقش آفرینی کردند.

معتمدیان بر صیانت از آرای مردم به عنوان وظیفه شرعی و قانونی در انتخابات پیش‌رو تاکید کرد و افزود: بدون جانبداری از هیچ یک از نامزدهای راه یافته به دور بعدی انتخابات، از تمامی ظرفیت‌های استانی برای برگزاری دور دوم به نحوه باشکوه، سالم و در امنیت کامل استفاده خواهیم کرد.

فرمانداران اهتمام ویژه برای برگزاری مرحله دوم انتخابات داشته باشند

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: فرمانداران این استان آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات باشند و برای پیشگیری و رفع مشکلات انتخابات مرحله دوم، اهتمام ویژه ای به خرج دهند.

رضا ابراهیمی ضمن قدردانی از نحوه اجرای اولین مرحله انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، اظهار کرد: براساس قانون انتخابات، اگر هیچ یک از نامزدها اکثریت آرا را نتوانند کسب کنند ۲ کاندیدایی که بالاترین رای را داشته باشند به مرحله دوم راه پیدا می کنند و تمام دست اندرکاران بایستی تمام فرایند رای گیری قبلی را بررسی و آسیب شناسی کنند تا در مرحله بعدی بدون نقص رای گیری را برگزار کنند.

آذربایجان‌غربی آماده برگزاری دور دوم انتخابات دولت چهاردهم

وی اضافه کرد: نمایندگان فرمانداران در حوزه انتخابات باید دوباره مورد توجیه قرار بگیرند و مشکلات مربوط به اینترنت و راه اندازی دستگاه های احراز هویت مناطق خود را مورد بررسی و رفع نواقص موجود قرار دهند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی افزود: تعرفه های توزیع شده باید توسط ناظران و کارشناسان به طور صحیح معرفی و بارگذاری شود تا شاهد انتخابات بدون نقص در روز جمعه پیش رو باشیم.

وی یادآور شد: در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ۴۲ هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات در استان مشارکت داشتند و از ۲ هزار و ۳۵۷ شعبه اخذ رای، یک هزار و ۴۷۶ شعبه ثابت و ۸۸۱ شعبه سیار بودند و از کل شعبات در نظرگرفته شده برای آذربایجان غربی، یک هزار و ۱۶۵ شعبه شهری و یک هزار و ۱۹۲ شعبه روستایی بود.

حوزه ارتباطات آذربایجان‌غربی آماده دور دوم انتخابات شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به آمادگی نهادهای زیرمجموعه این بخش برای برگزاری دور دوم انتخابات گفت: در دور نخست با اقدامات صورت گرفته هیچ مشکلی در زمان برگزاری انتخابات در استان نداشتیم.

قاسم جلیلی نژاد افزود: در راستای پایداری کامل شبکه ارتباطات زیرساخت آذربایجان‌غربی و ممانعت از قطع ارتباط، بیش از ۳۶ هزار کیلومتر مسیر فیبر نوری در ۱۰ روز قبل از انتخابات پایش شد.

آذربایجان‌غربی آماده برگزاری دور دوم انتخابات دولت چهاردهم

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی با برخورداری از زیرساخت‌های پرسرعت، با کیفیت و امن، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را با کیفیت حداکثری، برگزار کرد.

وی با اشاره به آماده‌باش کامل دستگاه های حوزه ارتباطات آذربایجان غربی ادامه داد: برای اطمینان از پایداری ارتباطات در روز انتخابات به منظور احراز هویت بر خط اشخاص، اقدامات گسترده ای پیش از شروع فرآیند انتخابات انجام گرفته بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی اظهار کرد: جمعه گذشته هیچ قطعی یا اختلالی به وجود نیامد و ارتباطات امن در کل استان برقرار بود.

جلیلی نژاد گفت: برای برگزاری انتخابات ۱۵ تیر نیز تمام تمهیدات لازم جهت تامین ارتباط پایدار پیش بینی شده است.

وی افزود: در راستای بالا بردن ضریب اطمینان و حفظ پایداری شبکه ارتباطی، تیم های ویژه گشت و بازرسی توسط دستگاه های حوزه ارتباطات در سطح شهرستان های مختلف استان فعال شده است.

به گزارش ایرنا، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری جمعه هفته گذشته، هشتم تیر همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی نیز برگزار شد که با توجه به اینکه هیچ کدام از نامزدها به حد نصاب ۵۰ درصد به علاوه یک نرسیدند، مسعود پزشکیان و سعید جلیلی با کسب اکثریت آرا به دور دوم انتخابات راه یافتند.

دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نیز جمعه هفته جاری، پانزدهم تیرماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha