فرماندار بوشهر: برگزاری انتخابات در ۵۰ روز پدیده‌ای شگرف در تاریخ سیاسی کشور است

بوشهر-ایرنا- فرماندار بوشهر گفت: برگزاری انتخابات در ۵۰ روز پدیده‌ای شگرف در تاریخ سیاسی کشور به شمار می رود هر چند در قانون این موضوع به خوبی دیده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صالح رحیمی شامگاه پنجشنبه‌ در آیین بزرگداشت چهلم شهدای خدمت در تالار لیان شهر بوشهر اظهار کرد: در هر نظام سیاسی، وقوع بحرانی نظیر شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش می‌تواند حیات سیاسی و امنیتی آن کشور را به خطر بیاندازد، به‌ویژه در شرایطی که دوره مجلس‌های شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز در کشورمان به اتمام رسیده باشد.

وی بیان کرد: ساختاری ارزشمند به نام ولی فقیه وجود دارد که نقش ویژه و ارزشمند ایشان در حادثه بالگرد رئیس‌جمهور به شایستگی تمام دیده شد.

فرماندار بوشهر تصریح کرد: زمانی که همه مضطرب و نگران بودند و آینده کشور در ابهام بود، رهبر فرزانه انقلاب در ۱۰ دقیقه، پیامی به مردم و دنیا مخابره کردند که مرزهای ملی و بین‌المللی در امنیت کامل است و هیچ‌گونه اختلالی در مدیریت اجرایی کشور رخ نخواهد داد.

رحیمی افزود: این پیام موجب آرامش مردم و جامعه شد و آن‌ها به جای نگرانی برای آینده کشور، به سمت دعا و توسل برای سلامتی رئیس‌جمهور و همراهانش رفتند.

فرماندار بوشهر با اشاره به تدابیر رهبر انقلاب پس از شهادت رئیس‌جمهور افزود: رهبری در اولین اقدام فرمودند که معاون اول رئیس‌جمهور مسئول امور اجرایی کشور تا برگزاری انتخابات طی ۵۰ روز آینده باشد.

وی گفت: بعد از این دستور، کشور و وزارت کشور در تکاپوی انتخابات افتادند و انتخاباتی که فرایندش ۱۰ ماه است همه ارکان پای کار آمدند تا هشتم تیرماه شاهد انتخاباتی باشکوه و حماسی باشیم.

رحیمی بیان کرد: در چنین شرایطی با انتخابات پرشور و حماسی پدیده‌ای بی‌نظیر در دنیا اتفاق خواهد افتاد.

وی اظهار کرد: شرکت در انتخابات عبادت اجتماعی است و همه تکلیف دارند در انتخابات شرکت کنند و همچنین دیگران را نیز به مشارکت در انتخابات توصیه کنند.

بیشتر بدانید

نگاه پرسخاوت نقطه اشتراک سفرهای شهید جمهور به استان بوشهر

استاندار بوشهر: یاد و خاطره شهید آیت‌الله رئیسی برای ایرانیان جاودانه شد

خدمت جهادی میراث ماندگار شهید رئیسی است

رحیمی افزود: همزمان با برگزاری مراسم تشییع شهیدان خدمت در شماری استان‌ها، در سایر شوراهای اداری، برنامه‌ریزی و تامین با هدف توقف نشدن روند خدمت‌رسانی در حال برگزاری بودند.

وی همچنین با اشاره به از خودگذشتگی و تلاش‌های بی‌وقفه شهید رئیسی اظهار داشت: شهید رئیسی به معنای واقعی کلمه، خستگی را خسته کرده بود و وقتی از او پرسیدند که آیا مرخصی یا استراحت دارید، پاسخ داد "یادم نمی‌آید مرخصی یا استراحتی داشته باشم."

فرماندار بوشهر افزود: رئیس‌جمهور در تمام ساعات و وقت‌ها بر مردم‌داری و انتخاب رئیس‌جمهور تاکید داشت و در نهایت نیز در همین مسیر و خدمت‌رسانی به مردم با همراهانش به درجه رفیع شهادت نائل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha