مردم با حضور پرشور در انتخابات سوگ شهدای خدمت را به حماسه تبدیل کنند

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان به رتبه سوم مشارکت مردم این استان در انتخابات گذشته گفت: مردم گلستان امروز هم با حضور پرشور خود در پاس صندوق رای، سوگ شهدای خدمت را به حماسه تبدیل خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز جمعه پس از شرکت در انتخابات در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای در گلستان مستقر شده است.

استاندار گلستان از مردم خواست براساس معیارهای مقام معظم رهبری به فرد اصلح رای بدهند.

وی با بیان اینکه چند لایه نظارتی بر فرایند انتخابات نظارت دارند، یادآور شد: بازرسانی از سوی وزیر کشور و استاندار در انتخابات حضور دارند که به ازای هر ۱۰ شعبه از بخش اجرایی نظارت خواهند کرد، همچنین بیش از پنج هزار نفر از ناظران شورای نگهبان نیز بر روند انتخابات نظارت دارند که این نظارت‌ها گواه سلامت و امنیت انتخابات در کشورمان و دستاورد خون شهدا است.

زنگانه با بیان اینکه انتخابات کاملا مردمی است، بیان کرد: در تک تک شعب اخذ رای نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری حضور دارند، از طرفی مردم گلستان در صورت مشاهده هر گونه تخلفات می‌توانند موارد را سریعا به سامانه ۳۰۰۰۷۵۱۱۱ گزارش کنند تا بلافاصله اقدامات لازم برای برخورد با متخلفان انجام شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه انتخابات سالم، رقابتی با مشارکت حداکثری خواهیم داشت، یادآور شد: امنیت شعب اخذ رای تامین شده و هیچ مشکلی در روند انتخابات وجود ندارد.

وی از روسای ستادهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خواست از شبهه‌افکنی بیهوده پرهیز کنند چراکه زیر سوال بردن سلامت انتخابات و طرح برخی ادعاها مبنی بر تقلب و غیره در انتخابات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محال است.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور و ۱۳۸ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از ساعت هشت صبح امروز جمعه هشتم تیر در استان گلستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۷۳۵ گلستانی واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند که از این ۹ هزار و ۶۴۳ نفر برای اولین بار اثرگذاری در تعیین سرنوشت کشور را با شرکت در انتخابات تجربه می‌کنند.

به گفته رییس ستاد انتخابات گلستان هزار و ۵۱۵ صندوق، آرای هم استانی‌ها را جمع‌آوری می‌کند که از این تعداد هزار و ۲۱۲ شعبه ثابت و ۳۰۳ شعبه سیار است.

۶ هزار ناظر باتجربه و آموزش‌دیده در شعب اخذ رأی گلستان بر فرایند انتخابات نظارت می‌کنند.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رییسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور فردا (جمعه) هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

با انصراف زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی؛ «سعید جلیلی»، «محمد باقر قالیباف»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۷۳۵ گلستانی واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند که از این ۹ هزار و ۶۴۳ نفر برای اولین بار اثرگذاری در تعیین سرنوشت کشور را با شرکت در انتخابات تجربه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha