عشایر کهگیلویه و بویراحمد: برای سرافرازی ایران آمده ایم

یاسوج - ایرنا - عشایر غیور و سلحشور کهگیلویه و بویراحمد امروز هشتم تیر ماه برای انتخاب چهاردهمین رییس جمهور پای صندوق های رای آمدند و می گویند که سرافرازی وطن، رهبرمان و آبادانی ایران اسلامی انگیزه اصلی آنان از حضور در این عرصه است.

به گزارش ایرنا،مردان و زنان سختکوش ساکن مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد در حالی که لباس های زیبای محلی بر تن دارند در نخستین ساعت های رای گیری به میدان آمدند تا دین خود را به انقلابشان ادا کنند.

مردمان غیرتمند و ولایتمدار کهگیلویه و بویراحمد که همواره در همه صحنه ها مشارکت فعالی دارند امروز هم به میدان آمده اند تا بار دیگر شور و شعور سیاسی خود را به نمایش بگذارند.

ساکنان سیاه‌چادرهای این استان می‌گویند: با وجود همه کمبودها و کاستی‌ها برای اقتدار، عزت و حفظ نظام جمهوری اسلامی و پیگیری مطالبات از طریق انتخابات آماده نقش‌آفرینی در این رویداد سرنوشت ساز هستیم.

انتخابات در قاب نگاه عشایر

یکی از سیاه چادرنشینان کهگیلویه وبویراحمد می گوید: عشایر همواره در دوران پربرکت حاکمیت نظام جمهوری اسلامی بدون دعوت و براساس وظیفه در لحظات سخت از انقلاب اسلامی حمایت کرده است و امروز نیز در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.

علی پناه اکبری با اشاره به تلاش های دشمنان نظام جمهوری اسلامی برای دلسرد کردن مردم از حضور در پای صندوق های رای تصریح کرد: تا پای جان حامی رهبر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم.

عشایر کهگیلویه و بویراحمد: برای سرافرازی ایران آمده ایم

یکی از اهالی مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همان طور که در دوران دفاع کشور برای عزت کشورشان با حضور در جبهه های جنگ جانشان را تقدیم می کردند امروز هم برای حفظ آرمان های کشورمان باید در انتخابات مشارکت داشته باشیم.

مریم صالحی افزود: هر چند مشکلاتی برای زندگی مردم به ویژه در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد اما این سختی ها ما را از انجام وظیفه خود باز نمی دارد.

یکی دیگر از اهالی مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد می گوید:رفع مشکلات همه اقشار جامعه به ویژه عشایر از مسیر شرکت در انتخابات می گذرد.

نادر مرتضی پور افزود: از منتخب ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری امسال انتظار می رود تا حمایت بیشتری از قشر زحمتکش و همیشه در صحنه عشایر داشته باشند.

فراهم شدن بستر جمع آوری عشایرنشینان

رییس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ فروند بالگرد برای جابجایی صندوق‌های اخذ رای در مناطق سخت گذر استان پیش بینی شده است.

عشایر کهگیلویه و بویراحمد: برای سرافرازی ایران آمده ایم

سید جواد هاشمی مهر اظهار کرد: شرایط برای اخذ رای از طریق صندوق های سیار برای مردمان مناطق عشایری کهگیلویه وبویراحمد فراهم شده است.

وی بیان کرد:خودورهای کمک دار برای جمع آوری آرای مردم مناطق عشایرنشینان در دورترین نقاط استان تدارک دیده شده است.

هاشمی مهر عنوان کرد:کهگیلویه وبویراحمد ۷۰ هزار نفر جمعیت عشایری متشکل از ۶ ایل بومی،۲ طایفه قشقایی، ۱۶ تیره، ۱۸۱ طایفه و بیش از یک هزار و ۱۱۰ تش (اولاد) دارد از استان های ویژه عشایری کشور محسوب می شود به طوری که ۱۰ درصد از جمعیت استان ساکن سیاه چادرها هستند.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: فرایند رای گیری به صورت دستی، ولی احراز هویت به صورت برخط انجام می‌شود و واجدان شرایط باید شناسنامه یا کارت ملی به همراه داشته باشند.

هاشمی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در بین استان‌های کشور رتبه اول مشارکت را کسب کرده و امیداست با حضور پرشور مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز رتبه اول مشارکت را کسب کنیم.

وی عنوان کرد: همه متولدان پیش از هشتم تیر ماه سال ۱۳۸۵ می ‎توانند در این دوره از انتخابات با به همراه داشتن شناسنامه یا کارت ملی مشارکت داشته باشند.

در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، در اجرای اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، حداکثر ظرف ۵۰ روز باید زمینه برگزاری انتخابات و انتخاب رییس جمهور جدید انجام شود لذا ستاد انتخابات کشور برای برگزاری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، کار خود را آغاز کرد .

بیش از ۵۳۰ هزار نفر از جمعیت ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد ولجد شرایط در انتخابات هستند.

اسامی نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به شرح زیر است:

مسعود پزشکیان- فرزند محمد علی- کد نامزد ۲۲

مصطفی پورمحمدی- فرزند حسین- کد۳۳ نامزد

سعید جلیلی- فرزند محمدحسن- کد۴۴

محمدباقر قالیباف- فرزند حسین- کد نامزد ۷۷

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha