امام جمعه همدان: رئیس جمهور منتخب گفتمان خدمت را همانند دولت قبل ادامه دهد

همدان _ ایرنا_ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: رئیس جمهور منتخب باید گفتمان مقاومت و خدمت را همانند دولت قبل ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان اظهار کرد: رعایت تقوی در بزنگاه های سیاسی و انتخاباتی مهمتر است و اگر کسی بی تقوایی کرده است باید منتظر عواقب آن باشد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ۴۵ سال همواره تلاش کرده اند که اراده مردم را بشکنند، ادامه داد: آنها پس از انقلاب کشور را تحریم کرده و حتی از دادن دارو نیز دریغ کرده اند.

خطیب جمعه همدان با بیان اینکه سلایق مختلف در انتخابات حضور دارند، افزود: هر کسی می تواند مطابق سلیقه، نامزد مورد نظر خود را انتخاب کند و به او رای دهد.

وی یادآور شد: امام علی (ع) در نامه ای به یکی از حکام فرمودند: «تو انسان شریفی هستی اما از عهده کار برنمی آیی» بنابراین مالک اشتر را جای وی فرستاد که هم خیر خواه مردم باشد و نسبت به دشمنان تسامح نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به مشکلات متعدد در کشور گفت: دولت به اداره تخصصی کشور نیاز دارد و باید هرگونه حاشیه را رها کند و به وعده های خود بپردازد.

وی تصریح کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تا دیروز وعده می دادند اما از فردا وقت عمل کردن به آن وعده هاست و تمام ظرفیت ها برای عملیاتی و اجرایی کردن برنامه های آنان فراهم شود.

امام جمعه همدان بیان کرد: رئیس جمهور منتخب باید تلاش کند که متواضع و مردمی بوده و مردم داری از ویژگی هایش باشد و سلوک اخلاقی را رعایت کند.

همه باید در مقابل نتایج این انتخابات خاضع باشیم

آیت الله شعبانی موثقی افزود: از ویژگی مردم سالاری این است که باید تابع قانون و نظر اکثریت باشیم و همه باید در مقابل نتایج این انتخابات خاضع باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهید رئیسی دچار خود برتر بینی نشد، خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری منتخب در نزد خدا در مقابل تک‌تک آرا مسوول است و نباید گرفتار جناح بندی شده و یا به کاخ نشینان اعتماد کند.

آیت الله شعبانی موثقی همچنین درباره ملاک های تعیین وزرا گفت: گاهی ممکن است نقش یک وزیر از رئیس جمهور هم بیشتر باشد، بنابراین باید افراد موثر و خیرخواه به کار گرفته شوند و بهانه ای برای کار نکردن، نداشته باشند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مردم از تورم و گرانی خسته شده اند، تاکید کرد: رئیس جمهور منتخب باید برای رفع موثر مشکلات اقتصادی اقدام کند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور امروز ساعت هشت صبح در هزار و ۳۱۳ شعبه انتخاباتی استان همدان آغاز شد که از این تعداد شعبه اخذ رای ۹۷۲ شعبه ثابت و ۳۴۱ شعبه نیز سیار هستند.

در شهرستان همدان ۳۲۰ شعبه، ملایر ۱۹۸ شعبه، نهاوند ۱۴۹ شعبه، کبودرآهنگ ۱۴۰ شعبه، اسدآباد ۱۰۴ شعبه، بهار ۱۱۷ شعبه، تویسرکان ۱۰۴ شعبه، رزن ۸۲ شعبه، فامنین ۵۲ شعبه، درگزین ۴۴ شعبه اخذ کار رای گیری از مردم دیار الوند را در انتخابات امروز هشتم تیرماه برعهده دارند.

۲۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی و دست اندرکار کار برگزاری این دوره از انتخابات ریاست جمهوری را در استان همدان برعهده دارند.

در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ۶ نامزد براساس حروف الفبا شامل مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی و محمدباقر قالیباف از سوی شورای نگهبان قانون اساسی تایید صلاحیت شدند که پیش از شروع رای گیری، قاضی زاده هاشمی و زاکانی انصراف خود را از ادامه حضور در رقابت های انتخاباتی اعلام کردند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha