رییس دانشگاه بوعلی: مردم در بزنگاه های حساس برای اعتلای پرچم کشورشان حضور می یابند

همدان - ایرنا - رئیس دانشگاه بوعلی همدان گفت: مردم ایران اسلامی بر خلاف تبلیغات رسانه های غربی در بزنگاه های حساس کشور از جمله انتخابات ریاست جمهوری زیر پرچم کشور برای اعتلای آن حضور می یابند.

حسین رضوان روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: برخلاف تلاش رسانه های غربی و ضد انقلاب که خواهان ترسیم تصویری دو قطبی از مردم ایران هستند و با همه توان می‌خواهند به گونه ای مردم را به دو گروه مذهبی و غیر مذهبی، انقلابی و ضد انقلاب و... تقسیم کنند مردم در بزنگاه های بسیاری از جمله راهپیمایی ها و تشییع خادمان این انقلاب نشان داده اند که قائل به این دوگانه های ساختگی نیستند.

وی ادامه داد: انتخابات هم به عنوان لیله القدر نظام جمهوری اسلامی همواره با حضور فعال قشرهای مختلف مردم نمود وحدت و وفاق مردم بوده است و به دنیا اعلام کرده که مردم ایران پشتیبان نظام اسلامی خود هستند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک نظام اسلامی مردم‌سالار از ابتدای شکل‌گیری بنای تصمیم گیری های کلان خود را بر انتخاب مردم گذاشته است، تاکید کرد: انتخاب و نظر مردم بود که شکل نظام را تعیین کرد و بعد در دو مرحله با حضور خود قانون اساسی را تعیین کرد.

وی با اشاره به اینکه قانون اساسی نیز ضمن بنا قراردادن حاکمیت خداوند اداره امور کشور را به اتکای امور مردم دانسته است، یادآور شد: هم اکنون نمود تام و تمام حضور مردم در اداره امور کشور انتخابات های ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

رضوان بیان کرد: در کشور ایران بر خلاف بسیاری از کشورهای همسایه انتخاب مردم است که تعیین کننده نحوه و جهت اداره کشور است و در این انتخابات مردم محور هستند که بر پایه رشد اجتماعی و فهم بالای سیاسی خود به تصمیم گیری می‌پردازند.

وی تنوع سیاسی نامزدهای تایید شده در این نهاد را طی سالیان گذشته نشان از بی طرفی شورای نگهبان دانست و تصریح کرد: بنابراین انتخابات در ایران بر مبنای شناخت مردم و در فضایی کاملا آزاد از بین افرادی که معتقد به این نظام مقدس هستند صورت می‌گیرد.

رضوان اظهار کرد: مهم‌ترین مساله ای که در انقلاب اسلامی وجود دارد و نظام استکبار را به خشم و ترس واداشته، حضور فعال سیاسی و اجتماعی مردم در صحنه های مختلف از جمله انتخابات است.

وی با بیان اینکه هر چه این حضور طی سال های مختلف بیشتر و پر رنگ تر بوده است جایگاه ایران را در دنیا بالاتر برده است، یادآور شد:مردم با حضور گسترده خود و رای بالا به فرد منتخب به دنیا اعلام می‌کنند که خواهان حرکت کشور در این مسیر هستند.

رئیس دانشگاه بوعلی عنوان کرد: مردم با حضور خود مهر تایید دوباره ای بر جمهوری اسلامی ایران می‌زنند و هر بار با نقش آفرینی خود، تلاش دشمن را که خواهان ترسیم چهره ضد مردمی از ایران است را نقش بر آب می‌کنند.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور امروز ساعت هشت صبح در هزار و ۳۱۳ شعبه انتخاباتی استان همدان آغاز شد که از این تعداد شعبه اخذ رای ۹۷۲ شعبه ثابت و ۳۴۱ شعبه نیز سیار هستند.

در شهرستان همدان ۳۲۰ شعبه، ملایر ۱۹۸ شعبه، نهاوند ۱۴۹ شعبه، کبودرآهنگ ۱۴۰ شعبه، اسدآباد ۱۰۴ شعبه، بهار ۱۱۷ شعبه، تویسرکان ۱۰۴ شعبه، رزن ۸۲ شعبه، فامنین ۵۲ شعبه، درگزین ۴۴ شعبه اخذ کار رای گیری از مردم دیار الوند را در انتخابات امروز هشتم تیرماه برعهده دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha