حس شیرین اولین مشارکت سیاسی +فیلم

۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۰
کد خبر: 85522815
حس شیرین اولین مشارکت سیاسی +فیلم

سنندج- ایرنا- حضور پای صندوق‌های اخذ رای برای نخستین بار و سهیم شدن در تعیین سرنوشت را همه ما روزی تجربه کرده ایم و به عنوان یکی از شیرین ترین خاطرات در دفتر زندگی مان به ثبت رسانده ایم.

به گزارش ایرنا، امروز روز شیرین انتخاب است از ساعات اولیه صبح جای جای ایران اسلامی اعم از شهر و روستا رنگ انتخاب به خود گرفته است و از هر محله و جلوی هر مسجد و مدرسه ای که گذر می کنی، جمعیتی را می بینی که با وجود گرمای شدید هوا، در صف هایی طولانی پشت سرهم قرار گرفته و آمده اند تا در سرنوشت کشور خود سهیم باشند.

در میان جمعیت رای دهندگان، شور و حال رای اولی ها وصف ناشدنی است، چرا که برای نخستین بار می خواهند در تعیین سرنوشت مملکت خود سهیم باشند و از اینکه انگشت اشاره شان برای یک تصمیم بزرگ رنگ آبی به خود گرفته است، سر از پا نمی شناسند.

این نوجوانان ۱۸ ساله در انتخابات‌های گذشته دست در دست بزرگترهای خود در محل های اخذ رای حاضر می شدند و با حسرت به کسانی که انگشت هایشان به استامپ انتخاب آغشته می شد نگاه می کردند، امروز به آرزوی خود رسیده و طعم خوش مشارکت را می چشند.

حس شیرین اولین مشارکت سیاسی +فیلم

روژان یکی از رای اولی‌هایی است که با چند نفر از همسن و سالان خود در یکی از شعبات اخذ رای در سنندج حضور یافته و از اینکه می تواند در این رویداد مهم سیاسی مشارکت داشته باشد، ابراز خوشحالی می کند و می گوید: احساس خیلی خوبی دارم که می توانم در سرنوشت کشورم سهیم باشیم.

وی با بیان اینکه مشارکت در انتخابات وظیفه همه ما است، گفت: همه ما باید با حضور پرشور و آگاهانه خود در این انتخابات فردی اصلح را برای ریاست جمهوری انتخاب کنیم، فردی که برای آینده کشورمان تاثیرگذار باشد.

این نوجوان رای اولی افزود: از فردی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود انتظار داریم به قول ها و وعده هایی که می دهد عمل کند نه اینکه فقط شعار بدهند و انتخاب که شدند همه چیز را فراموش کنند.

فرانک یکی دیگر از رای اولی هایی است که پس از اینکه رای خود را به صندوق می اندازد با خوشحالی به انگشت اشاره اش که رنگی شده است نگاه می کند و به دوستانش می گوید: بالاخره ما هم رای دادیم.

وی نیز از اینکه امروز در این انتخابات مشارکت داشته، بسیار خوشحال است و از همسن و سالان خود می خواهد در پای صندوق های اخذ رای حاضر شده و با حضور خود جواب دندان شکنی به دشمنان بدهند.

زهرا نیز برای نخستین بار در این انتخابات شرکت کرده است و می گوید: به عنوان یک رای اولی احساس غرور می کنم که می توانم در سرنوشت کشورم سهیم باشم.

وی اظهار کرد: از رئیس جمهور اینده انتظار داریم به وعده هایی که داده است عمل کرده و رفع مشکلات کشور و دغدغه های مردم را در اولویت قرار دهد و زمینه را برای اشتغال جوانان فراهم کند.

بی شک هر رای این نوجوانان به عنوان آینده‌سازان مملکت تاثیر فراوانی در توسعه و پیشرفت کشور دارد و به مثابه تیر زهرآلودی است که قلب دشمن را نشانه می‌گیرد، دشمنانی که همواره تمام تلاش دارند جوانان و نوجوانان ما را از صحنه دور کنند.

امروز قشر جوان و نوجوان ما با آگاهی در پای صندوق‌های اخذ رای حاضر می شوند و نه تنها توجهی به توطئه‌های دشمنان ندارند بلکه از اینکه حق انتخاب دارند به خود می بالند.

طبق قانون انتخابات سن رای دادن در ایران ۱۸ سال تمام است و افراد بالای این سن در صورت داشتن شناسنامه و کد ملی می‌توانند در انتخابات شرکت کرده و رای خود را در صندوق بیندارند.

هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رای شامل ۶۸۴ شعبه ثابت و مابقی سیار در سطح استان کردستان مستقر شده و آماده دریافت رای از سوی مردم است.

اعضای هیات اجرای در محل فرمانداری و بخشداری‌ها وجود دارد و اگر بحث و اعتراضی وجود دارد به سرعت رسیدگی می شود. نمایندگان نامزدها هم در شعب اخذ رای حضور دارند. ۲۵ هزار نفر عوامل اجرایی و انتظامی در این دوره از انتخابات حضور دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha