زنان خراسان جنوبی پرچمدار مشارکت در انتخابات

بیرجند - ایرنا - بانوان خراسان جنوبی با حضور پررنگ پای صندوق‌های رای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نشان دادند که در تعیین سرنوشت کشور و استان خود سهم بسزایی دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از گرمای حضور اقشار مردم در انتخابات هشتم تیر که بگذریم صف زنان پای صندوق‌های رای جلوه خاصی دارد.

از زمان آغاز رای گیری در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور، صف‌های مردم در مناطق شهری و روستایی تشکیل شده اما افتخارآمیزترین بخش این صف‌ها حضور زنان به همراه کودکان است که لحظه به لحظه بر شور مهمترین رویداد سیاسی کشور می‌افزاید.

زنانی که علیرغم مشغله‌های فراوان اما شرکت در انتخابات را دارای ارجحیت و مقدم بر هر کاری می‌دانند و سایر اعضای خانواده را نیز تشویق به حضور پای صندوق‌های رای می‌کنند.

زنان خراسان جنوبی پرچمدار مشارکت در انتخابات

بدیهی است با توجه به اینکه ۵۰ درصد جامعه را زنان تشکیل می‌دهند باید به سرنوشت خود و کشور حساس باشند.

شرکت در انتخابات تکلیف دینی و ملی است؛ این مطلب را بانوی توانیاب می‌گوید که در صف اخذ رای شعبه شهرداری بیرجند با او همکلام می‌شویم.

رای من تاثیرگذار خواهد بود و احساس تکلیف دینی و ملی داشتم تا برای سرنوشت کشورم در انتخابات شرکت کنم.

وی با بیان اینکه مشکلات کشور باید با همکاری همه بخش‌های جامعه حل شود ادامه داد: سرنوشت کشور به نتیجه این انتخابات وابسته است پس انتخاب اصلح کشور را در همه عرصه‌ها تحت تاثیر قرار می‌دهد.

زنان خراسان جنوبی پرچمدار مشارکت در انتخابات

یکی دیگر از بانوان گفت: وظیفه شرعی خود دانستم تا در انتخابات شرکت کنم چون معتقدم هر رای در آینده ما نقش دارد.

یکی دیگر از بانوان بیرجندی اظهار کرد: به همراه خانواده در انتخابات شرکت کردم و امیدوارم همه خانواده‌ها به ندای رهبری لبیک بگویند.

وی افزود: هر رای می‌تواند سرنوشت ما را تغییر دهد و تک تک افراد جامعه باید در اداره کشور نقش آفرین باشند.

انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رییس‌ جمهور از ساعت هشت امروز - جمعه هشتم تیر - در شعب اخذ رای سراسر کشور آغاز شد.

۷۷۲ شعب اخذ رای در استان خراسان جنوبی مستقر شده که از این تعداد ۴۰۴ شعبه ثابت و ۳۶۸ شعبه سیار است همچنین ۳۵۲ شعبه در مناطق شهری و ۴۲۰ شعبه روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha