مشارکتی باشکوه بدون گزارش تخلف انتخاباتی در سمنان + فیلم

سمنان - ایرنا - رییس کل دادگستری سمنان گفت: هیچ موردی از جرایم و تخلفات انتخاباتی در واحدهای قضایی سراسر استان تا این لحظه گزارش نشد و پرونده‌ای در این زمینه شکل نگرفته است.

حجت الاسلام محمدصادق اکبری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، پیش بینی‌های لازم و پیشگیری‌های مناسب در سه مرحله قبل، حین و بعد از انتخابات را از مولفه‌های مهم و موثر در جلوگیری از وقوع جرایم و تخلف‌های انتخاباتی عنوان کرد.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران در مردم سالاری و دموکراسی زبانزد است و در تاریخ بیش از چهل ساله انتخابات‌های مختلف را برگزار کرده است.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: دوام و قوام نظام جمهوری اسلامی ایران به حضور مردم وابسته است، حضور حداکثری موجب تقویت اقتدار کشور و مایوس شدن دشمن در دسیسه‌های شومشان می‌شود.

این مسوول گفت: پیام حضور و مشارکت حداکثری مردم در چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری این است که ما خواهان نظام جمهوری اسلامی ایران و پشتیبان کشور هستیم.

وی با تاکید بر اینکه هر برگ رای نشانه همراهی نکردن با دشمنان است، اظهار کرد: انتظار می‌رود شهروندان با حضور گسترده در پای صندوق‌های رای حماسه‌ای دیگر را رقم بزنند.

رییس کل دادگستری سمنان گفت: حضور پررنگ و معنادار افراد واجد شرایط رای دادن و مشارکت آنان، اهمیت تعیین سرنوشت آینده کشور و جمهوریت این نظام را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری در نقاط مختلف استان سمنان راس ساعت هشت صبح امروز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور و با حضور پرشور رای‌دهندگان در شعبه‌های اخذ رای آغاز شد.

۶۹1 شعبه اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای استان سمنان در سامانه جامع انتخابات نهایی و مشخص شده است.

مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف چهار نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

طبق گزارش‌ها ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر در سمنان واجد شرایط رای دادن شامل ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر آقا و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر خانم هستند.

۱۳۹ هزار و ۹۵۸ نفر در سمنان، ۱۷۲ هزار نفر در شاهرود، ۷۴ هزار و ۸۰۰ نفر در دامغان، ۵۵ هزار و ۹۰۰ نفر در گرمسار، ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در آرادان، ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر در سرخه، ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مهدیشهر و ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر در میامی واجد شرایط رای دادن هستند.

همچنین ۲۳ هزار و ۵۸۷ رای‌اولی از سمنان می‌توانند نخستین مشارکت سیاسی را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تجربه کنند که از این تعداد ۱۲ هزار و پنج نفر پسر و ۱۱ هزار و ۵۸۲ نفر دختر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha