اهالی دارالمرحمه درباره سرنوشت‌سازبودن هر برگ رای چه گفتند؟

سمنان - ایرنا - مشارکت در انتخابات حق و فرصت هر شهروند برای نقش‌آفرینی در تعیین سرنوشت کشور است و مردم دارالمرحمه سمنان برای احقاق حق خود پای صندوق‌های رای آمدند و تاکید کردند که با هر انگیزه‌ای، پای سرنوشت‌سازبودن هر برگ رای ایستاده‌اند.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نقاط مختلف استان سمنان راس ساعت هشت صبح امروز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور و با حضور پرشور رای‌دهندگان در ۶۹۱ شعبه‌های اخذ رای آغاز شد. از همان لحظه‌های نخست آغاز رای گیری مردم سمنان با گروه‌های سنی مختلف پیر و جوان، با نوزادان در آغوش پدر و مادر گرفته تا خردسالان و نونهالان همراه پدر بزرگ و مادربزرگ‌ها، یا شادمان‌تر از همه، رای اولی‌ها در شعبه‌های اخذ رای حاضر بودند تا در تعیین سرنوشت کشور خود مشارکت کنند.

رای دهندگان در حالی که انگشت سبابه رنگی خود را رو به بالا گرفته بودند و آن را نشان افتخار برای خود می‌دانستند، در گفت و گو با ایرنا می‌گفتند: مهم است که چه کسی رییس جمهور کشور می‌شود، امید داریم منتخب مردم در چهار سال آینده برای رفع مشکلات در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گام‌های ارزشمند و عملیاتی بردارد که منجر به رفع مشکلات شود.

آنان می‌گفتند: امیدواریم نامزدی که برنده رقابت در چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری می‌شود، به وعده‌های خود عمل کند تا سرمایه‌های اجتماعی در جامعه تقویت شود.

یکی از جوانانی که برای رای دادن به شعبه ۱۹ اخذ رای سمنان آمده بود می‌گفت: از رییس جمهور منتخب می‌خواهم به فکر جوانان باشد، شرایط به گونه‌ای فراهم شود که دیگر جوانان فکر مهاجرت از کشور را از سر خود بیرون کنند و برای پیشرفت و اقتدار وطن در سرزمین مادری بمانند و تلاش کنند.

یکی دیگر از جوانان که تازه از گرمای هوای بیرون به داخل شعبه با هوای خنک آمده بود می‌گفت: من به وظیفه خود عمل کردم و پای صندوق رای آمدم، اکنون مطالبه‌ام این است که رییس جمهور آینده به فکر اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان باشد، رفع مشکلات جوانان را در اولویت قرار دهد.

مرد میانسال دیگری که تصویر شهید جمهور را هنگام رای دادن با خود به شعبه اخذ رای آورده بود، می‌گفت: رای دادن یک وظیفه بر دوش ماست. کوتاهی در انجام وظیفه در واقع جفا در حق خودمان است و اکنون آمده‌ام که با انتخاب خود در تعیین سرنوشت کشور سهیم باشم، فردی به روی کار بیاید که در راه خدمت به مردم شب و روز و خستگی نشناسد.

اهالی دارالمرحمه از سرنوشت‌سازبودن هر برگ رای چه گفتند؟

یکی دیگر از رای دهندگان در استان سمنان که نظر حاضران در شعبه اخذ رای را به خود جلب کرده بود، پیرمردی با قامت خمیده و با حدود ۱۰۰ سال سن بود که می‌گفت: هر برگ رای موشک به قلب دشمن است، آمده‌ام تا با شرکت در انتخابات به وظیفه خود عمل کنم و در تعیین سرنوشت کشورم نقش‌آفرین باشم.

اهالی دارالمرحمه از سرنوشت‌سازبودن هر برگ رای چه گفتند؟

داوود میرباقری از کارگردانان و نویسندگان کشور که با ساخت سریال‌های امام علی(ع) و مختارنامه به شهرت رسید و اکنون کارگردانی و نویسندگی سریال«سلمان فارسی» را نیز برعهده دارد، با حضور در شعبه اخذ رای امامزاده محمد(ع) شهر بسطام شهرستان شاهرود استان سمنان، رای خود را به صندوق انداخت تا در تعیین سرنوشت کشورش مشارکت داشته باشد و هم اقشار مختلف را به پای صندوق رای دعوت کند.

اهالی دارالمرحمه از سرنوشت‌سازبودن هر برگ رای چه گفتند؟

از دیگر صحنه‌های جالب رای‌گیری در استان سمنان، حضور عروس و داماد دامغانی در لحظات آغاز زندگی مشترک در پای صندوق‌های رای بود، آنان می‌گفتند: انتخاب باهم بودنشان را با روز انتخاب چهاردهمین رییس جمهور گره زدند تا در کنار ثبت مهمترین رخداد زندگی شخصی، در زندگی اجتماعی خود سهیم باشند و در داشتن ایرانی قوی و آباد نقش‌آفرینی کنند.

اهالی دارالمرحمه از سرنوشت‌سازبودن هر برگ رای چه گفتند؟

زوج دیگری در سمنان نیز نخستین مسوولیت‌پذیری زندگی مشترک خود را شرکت در انتخابات برگزیده بودند و گفتند: زندگی مشترکمان را امروز آغاز می کنیم، اما انتخابات امری است که فردا و فرداهای زندگی ما و زندگی بسیاری از هموطنانمان به آن گره خورده است. آمده‌ایم تا دشمن بداند که ما پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم و راه بر دسیسه دشمنان سد کنیم.

اهالی دارالمرحمه از سرنوشت‌سازبودن هر برگ رای چه گفتند؟

از دیگر رای دهندگانی که نگاه‌ها را به خود جلب کرده بود، پیرمردی کهنسال با ۱۰۵ سال سن در شهرستان سمنان بود که احساس مسوولیت در وجودش موج می‌زد و شرکت در انتخابات را پشتوانه کشور می‌دانست.

او تاکید کرد: شرکت در انتخابات واجب است و به آحاد جامعه توصیه می‌کنم با حضور در پای صندوق‌های رای به وظیفه خود عمل کنند.

اهالی دارالمرحمه از سرنوشت‌سازبودن هر برگ رای چه گفتند؟

به گزارش ایرنا، شمار واجدان شرایط رای دادن در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در استان سمنان ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر است که از این تعداد، ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر رای‌اولی هستند.

در هشت شهرستان استان سمنان ۶۹۱ شعبه اخذ رای شامل ۵۲۳ شعبه ثابت و ۱۶۸ شعبه سیار با ۱۱ هزار نفر فعال در شعبه‌ها برای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری پیش‌بینی شده است.

واجدان شرایط برای رای دادن در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری شامل متولدین هشتم تیر سال ۱۳۸۵ و قبل از آن، فقط با شناسنامه یا کارت ملی می‌توانند رای خود را به صندوق بیندازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha