لبیک شاهرودی‌ها به ندای رهبر انقلاب با حضور پرشور در انتخابات + فیلم

شاهرود - ایرنا - یکپارچگی و حضور پرشور مردم مومن و انقلابی شاهرود با تمام تفاوت‌ها در سلیقه، علاقه، نگرش و خط و ربط سیاسی پای صندوق‌های آرای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بیانگر لبیکی دیگر به ندای رهبر معظم انقلاب و کمک به تداوم اقتدار کشورمان است.

به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب روز سه‌شنبه پنجم تیر ۱۴۰۳ همزمان با عید سعید غدیر در دیدار هزاران نفر از هموطنان، با اشاره به انتخابات بسیار مهم روز جمعه، مشارکت حداکثری مردم و انتخاب اصلح را موجب سرافرازی ملت و جمهوری اسلامی برشمردند و با تبیین ویژگی‌های نامزد اصلح، آحاد ملت را به حضور در پای صندوق‌های رأی فراخواندند و تأکید کردند: هرکس به ایران قوی و سرافراز علاقمند است و هرکس معتقد به حمایت از نظام است، در انتخابات مشارکت کند.

روز جمعه هشتم تیرماه شور و هیجان چشم‌نواز مردم شاهرود همچون دیگر مناطق استان سمنان و ایران با حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری مشهود است.

این حضور زبان اعتراف دوست و دشمن در داخل و خارج مرزهای ایران اسلامی را گشوده است و مردم نیز امیدوارند تا پس از این انتخابات شاهد شکوفایی بیشتر کشور در عرصه‌های مختلف باشند.

مردم شاهرود که اواخر فروردین امسال میزبان رییس‌جمهور شهید و اعضای کابینه دولت سیزدهم بودند بر این باورند که روند خدمات دولت شهید آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، اعتماد به مسوولان را افزایش داده است، مشارکت گسترده مردم در انتخابات دوره چهاردهم یکی از نتایج این مهم محسوب می‌شود.

جوانان رای اولی نیز با فرارسیدن بلوغ سیاسی در نخستین تجربه حضور در انتخابات با هیجان وارد این کار زار شدند.

کهنسالان که بیش از چهار دهه مشارکت در انتخابات‌ مختلف را تجربه کردند پای نظام اسلامی و خون شهیدان ایستاده‌اند تا این بار نیز برگ زرینی بر تاریخ انقلاب اسلامی بیافزایند.

مردم در دورترین نقاط جغرافیایی شهرستان شاهرود با وسعت ۵۴ هزار کیلومتر مربع و جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفری لحظات آغازین روز را با حضوری پرشور پای صندوق‌های رای رقم زدند و منتظر نتیجه اعلام این حضور هستند.

مردم ایران اسلامی طی ۴۵ سال گذشته حوادث تلخ و شیرینی را تجربه کرده‌اند اما صحنه چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت و حساسیت فراوانی برخوردار است.

معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شاهرود ششم تیر به خبرنگار ایرنا گفت: ۱۶۱ صندوق ثابت و ۶۱ صندوق سیار آماده جمع‌آوری آرای مردم این شهرستان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است.

ابوطالب جلالی افزود: ۱۵۸ صندوق رای شامل ۱۳۵ صندوقثابت و ۲۳ صندوق سیار شهری برای جمع‌آوری آرای مردم شهرستان شاهرود در هشتم تیرماه پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه ۲۶ صندوق ثابت و ۳۸ صندوق سیار روستایی نیز در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: برای جمع‌آوری رای در بیمارستان‌ها، خانه‌سالمندان و خوابگاه‌های دانشجویی و سربازها، صندوق ثابت و سیار در نظر گرفته شده است.

لبیک شاهرودی‌ها به ندای رهبر انقلاب با حضور پرشور در انتخابات + فیلم

جلالی با اشاره به اینکه ۱۱۸ صندوق ثابت و ۲۱ صندوق سیار برای شاهرود و بخش مرکزی اختصاص یافت، اظهار کرد: برای بخش بسطام ۱۴ صندوق ثابت و چهار صندوق سیار پیش‌بینی شد.

فرماندار ویژه شاهرود ادامه داد: ۲۱ صندوق ثابت و ۲۶ صندوق سیار روستایی در بخش مرکزی و بسطام جمع‌آوری آرای مردم را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه هشت صندوق ثابت و ۱۳ صندوق سیار در بخش بیارجمند پیش‌بینی شده است، ادامه داد: از این تعداد سه صندوق ثابت و یک صندق سیار حوزه شهری و پنج صندوق ثابت و ۱۲ صندوق سیار روستایی است.

به گزارش ایرنا، شمار واجدان شرایط رای دادن در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در استان سمنان ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر است که از این تعداد، ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر رای‌اولی هستند.

در هشت شهرستان استان سمنان ۶۹۱ شعبه اخذ رای شامل ۵۲۳ شعبه ثابت و ۱۶۸ شعبه سیار با ۱۱ هزار نفر فعال در شعبه‌ها برای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری پیش‌بینی شده است.

واجدان شرایط برای رای دادن در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری شامل متولدین هشتم تیر سال ۱۳۸۵ و قبل از آن، فقط با شناسنامه یا کارت ملی می‌توانند رای خود را به صندوق بیندازند.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha