افزایش مشارکت اهالی بیله سوار در ساعات پایانی رای‌گیری

اردبیل- ایرنا- فرماندار بیله‌سوار (مغان) با بیان اینکه ایران قوی و سرافراز نیاز به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دارد، گفت: طی ساعات اخیر با توجه به خنک شدن دمای هوا شاهد افزایش حضور شهروندان در پای صندوقهای رای هستیم.

صاحبعلی اصغری روز جمعه در حاشیه بازدید از شعبه‌های رای‌گیری در شهرستان بیله‌سوار (مغان) به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رای‌گیری در شعبه‌های پیش‌بینی شده در نقاط مختلف این شهرستان همزمان با سایر نقاط کشور در حال برگزاری است و طی ساعات اخیر میزان مشارکت افزیش یافته است.

وی بیان کرد: ۸۱ شعبه رای‌گیری شامل ۴۳ صندوق ثابت و ۳۸ شعبه سیار برای دوره چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان پیش‌بینی شده که تعداد ۵۷ شعبه در نقاط روستایی و ۲۴ شعبه در نقاط شهری در نظر گرفته شده است.

فرماندار بیله‌سوار (مغان) با قدردانی از حضور مردم افزود: هوای گرم منطقه نیز مانع حضور مردم نشده است ولی انتظار می‌رود از حدود عصر با خنک شدن هوا و بازگشت کشاورزان از مزارع در ساعات پایانی روز شاهد حضور پرشورتر مردم در شعبه‌های رای‌گیری باشیم.

وی با بیان اینکه ۲ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی در برگزاری این رویداد در این شهرستان مشارکت دارند، اضافه کرد: ایران قوی و سرافراز نیاز به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دارد؛ زیرا در نظام مردم‌سالاری دینی، قدرت نظام جمهوری اسلامی در محوریت قرار دارد و همه باید برای حفظ و صیانت از این قدرت تلاش کنیم.

اصغری تصریح کرد: مشارکت بالا در انتخابات، موجب عزت نظام، اقتدار ملی، همچنین تقویت انسجام و وحدت ملی می‌شود و مشارکت بالا توان مضاعفی به نمایندگان کشورمان می‌بخشد و به آنها در مجامع در دفاع از حقوق ملت در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی کمک می‌کند.

به گزارش ایرنا، فرایند رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از صبح امروز همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز آغاز شده است و ۳۱ هزار نفر عوامل اجرایی در یک هزار و ۳۷۵ شعبه در حال اخذ رای شهروندان هستند که از این تعداد ۶۱۰ شعبه در شهرستان‌ها و ۷۶۵ شعبه در روستاها مستقر شدند و از بین آنها ۹۲۸ شعبه ثابت و ۴۴۷ شعبه سیار است.

همه شهروندان ایرانی که به سن قانونی ۱۸ سال تمام رسیده باشند، می‌توانند در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند که بر این اساس حدود ۵۱ هزار نفر رای اولی در استان اردبیل داریم.

رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، مسعود پزشکیان و محمدباقر قالیباف در حال برگزاری است.

شهرستان بیله‌سوار با جمعیت افزون بر ۵۳ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل، در منطقه مغان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha