۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۰
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85522349
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام‌جمعه اردبیل: انتخابات مانور قدرت و نمایش اقتدار ملت ایران است + فیلم

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌ جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه انتخابات مانور قدرت و نمایش اقتدار ملت ایران است، گفت: شرکت در انتخابات موجب امنیت ماست و اگر مردم در صحنه نباشند، دشمن جری می شود و هیچ خیانتی بالاتر از این نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سیدحسن عاملی روز جمعه بعد از انداختن رای خود به صندوق رای در مصلای اردبیل در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اینکه خداوند توفیق داده خودمان سرنوشت خود را تعیین کنیم و برای چهار سال تولیت کشور را به چه کسی بسپاریم، تکریم و عظمت بزرگی برای ملت است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه تعیین سرنوشت به دست ملت از دستاوردهای استثنایی نظام جمهوری اسلامی است، اضافه کرد، در گذشته اشرف (پهلوی) و سفارت آمریکا تعیین می‌کردند چه کسی نماینده و چه کسی رئیس باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: شاه در خاطراتش می‌نویسد این مجالسی که تشکیل می‌شود در هیچ کدام من دخالتی نکردم و همه را بیگانه تعیین کرد ولی الان این توفیق حاصل شده است که نوع سلیقه سیاسی و اقتصادی را ما خودمان تعیین کنیم و شخصی را انتخاب کنیم که چهار سال سکاندار دستگاه اجرایی و آبروی ما در دنیا باشد و اینها همه توفیقی است که با خون شهدا به دست آمده است.

وی ادامه داد: هر کس در هر جا صدای مرا می‌شنود، پای صندوق حاضر باشد چرا که این موجب امنیت ماست و اگر در صحنه نباشید، دشمن جری می شود و خیانتی بزرگتر از این نیست که دشمن را به کشور جری کنید.

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه الان زمان مانور قدرت و نمایش اقتدار با حضور ملت است، اظهار کرد: به تعبیر مقام رهبری کثرت انتخابات، صداقت و صحت نظام را می‌رساند و معلوم می‌شود که نظام پشتوانه عظیم مردمی دارد.

وی افزود: شخصی که در انتخابات شرکت می‌کند، به معنای آن است که سیستم و چهارچوب نظام و قانون اساسی را قبول می‌کند و بر آن صحه می‌گذارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: هر کسی که به نوعی از اجراییات نظام گلایه دارد، الان نظام شرایطی فراهم کرده که گلایه خود را برطرف کرده و سیستم سیاسی و اقتصادی را خودش تعیین کند.

امام جمعه اردبیل افزود: فردا جای گلایه نیست و اگر قرار است گلایه کنید، الان خودتان مدیریت خاص و مدنظر برای اداره کشور را تعیین کنید.

وی با بیان اینکه مناظرات انتخاباتی فرصتی را فراهم کرد تا کاندیداها خود را معرفی کنند، اظهار کرد: امروز یک دموکراسی واقعی شکل یافته است که در دنیا نایاب است. برخی کشورها انتخابات و قانون اساسی ندارند و در برخی از کشورها در کنار کاندیدای اصلی سه چهار نفر را می‌آورند که مطرح نیستند.

آیت‌الله عاملی ادامه داد: در برخی کشورها شاهد ریاست جمهوری مادام‌العمر هستیم و اینها از انتخابات ریاست جمهوری دم می‌زنند در حالی که جمهوری اسلامی این طور نیست.

به گزارش ایرنا، رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از صبح امروز همزمان یا سراسر کشور در استان اردبیل نیز آغاز شده و ۳۱ هزار نفر از عوامل اجرایی در یک هزار و ۳۷۵ شعبه در حال اخذ رای شهروندان در مناطق مختلف این استان هستند.

روند رای گیری انتخابات برای انتخاب یکی از چهار نامزد حاضر در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت امروز آغاز شده و با توجه به شواهد موجود، پیش‌بینی می‌شود که در این انتخابات، مشارکتی بالاتر از انتخابات مجلس در اسفندماه سال گذشته استان اردبیل رقم بخورد.

طی روزهای گذشته و پس از برگزاری مناظره‌ها و پخش برنامه‌های تلویزیونی نامزدها و نیز در پی برگزاری ده‌ها برنامه تجمع و سخنرانی در مناطق مختلف استان اردبیل از سوی ستاد انتخابات نامزدهای حاضر در رقابت، فضای انتخاباتی خوبی شکل گرفت و پیش‌بینی می‌شود که میزان مشارکت مردم در این انتخابات در استان اردبیل حتی از آخرین حضور آنها در پای صندوق‌های رای با نزدیک ۵۰ درصد نیز فراتر برود و مردم این خطه با مشارکت بالا، حماسه‌ای دیگر خلق کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل اعلام کرد: در این دوره یک هزار و ۳۷۵ شعبه اخذر رای در سطح استان پیش‌بینی شده است که از این تعداد ۶۱۰ شعبه در شهرستان‌ها و ۷۶۵ شعبه در روستاها مستقر می‌شود که از این تعداد ۹۲۸ شعبه ثابت و ۴۴۷ شعبه سیار خواهد بود.

بهروز زلالی افزود: در تمام نقاط استان اعم از شهرها و روستاها شعب اخذ رای پیش‌بینی شده است تا دسترسی شهروندان به شعب راحت‌تر باشد.

وی ادامه داد: واجدین شرایطی که به سن قانونی ۱۸ سال تمام رسیده باشند می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند که در این راستا در سطح استان ۵۱ هزار رای اولی واجد شرایط رای دادن هستند.

رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، مسعود پزشکیان و محمدباقر قالیباف از ساعت هشت صبح امروز آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha