رنگین کمان حضور اصفهانی‌ها در انتخاب چهاردهم

اصفهان-ایرنا- رنگین کمانی از اقشار، اقوام و ادیان مختلف دیار نصف جهان، روز جمعه برای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری به پای صندوق‌های رای آمدند و حماسه جمهور خلق کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از ساعت هشت صبح امروز، تعداد زیادی از مردم همیشه در صحنه اصفهان همدلانه جلوی درب شعب اخذ رای گرد هم آمدند تا هر یک ایفاگر نقش خود در انتخاب نهمین رئیس جمهور ایران اسلامی باشند، باشد که انتخاب چهاردهم مرهمی بر غم چهل روز فقدان شهید خدمت باشد.

از شهرستان های بیست و هشت گانه استان خبر می رسد هر لحظه بر شمار رای دهندگان افزوده می شود و امروز هر آنکه قلبش برای ایران می تپد با حضور خویش در پای صندوق های رای جشن جمهوریت را پاس می دارد.

حضور عموم اقشار از ویژگی های انتخابات امروز بود، اقشار مختلف مردم دیار نصف جهان اعم از کارگران، کارمندان، بازاریان، نظامیان و غیره در کنار حضور پررنگ اقلیت‌های دینی ساکن اصفهان از نخستین ساعات صبح امروز پای صندوق های رای حاضر شدند و بار دیگر نشان دادند در هر شرایطی پای نظام، انقلاب و جمهوریت هستند.

رنگین کمان حضور اصفهانی‌ها در انتخاب چهاردهم

حضور اقلیت های دینی اصفهان در انتخابات

جمع زیادی از کلیمیان اصفهان در همان ساعات ابتدایی رای‌گیری با حضور در مسجد الاقصی اصفهان رای های خود را به صندوق ها انداختند.

حضور خاخام سلیمان صدیق پور رهبر دینی کلیمیان اصفهان به همراه همایون سامه یح نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی از نکات قابل توجه حضور کلیمیان در اصفهان بود.

رنگین کمان حضور اصفهانی‌ها در انتخاب چهاردهم

اقلیت‌های زرتشی ساکن در اصفهان نیز دوشادوش هم میهنان مسلمان خویش در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کردند.

موبد زرتشتیان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: رئیس جمهور آینده هر فردی که انتخاب می شود، خود را تافته جدا بافته از مردم نداند و سر همان سفره ای بنشید که مردم عادی می‌نشینند.

بهزاد نیک‌دین ادامه داد: گرانی ها و مشکلات اقتصادی دشواری های زیادی برای ایرانیان ایجاد کرده و بسیار درگیر آن هستند، برطرف کردن این مشکلات باید اولویت نخست دولت آینده باشد.

وی تصریح کرد: بیگانگان منتظر رُخنه و پیدا کردن نقاط ضعف ما ایرانیان هستند تا از آن برای کسب منافع خویش بهره ببرند و هیچ بیگانه‌ای دلسوز ایران و ایرانی نیست، از هموطنان خود درخواست دارم با حضور در انتخابات، در سرنوشت خود شریک باشند تا آن را خودشان رقم بزنند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آینده باید نسبت به همه ساکنان این سرزمین اهورایی از هر دین و آیینی احساس مسوولیت کند و مردم نیز باید قدرشناس باشند.

رنگین کمان حضور اصفهانی‌ها در انتخاب چهاردهم

ارامنه نیز صبح امروز با حضور در شعب اخذ رای مستقر در جلفای اصفهان،حماسه حضور دیگری خلق کردند، گفتنی است این اقلیت دینی مشارکت افزون بر ۸۰ درصدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند پارسال داشتند.

خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز با صدور اطلاعیه‌ای از عموم هموطنان، بویژه جامعه ارامنه ایران دعوت کرده بود تا با حضوری پرشکوه در انتخابات، یک بار دیگر بینش سیاسی، یگانگی، همدلی و همبستگی ملی را به نمایش گذارند.

در این اطلاعیه آمده است: با قانون‌مداری و انضباطی که در رأس همه امور دولت بزرگوار نهادینه شده است، اکنون به خوبی کشور، فعال و پرشور آماده برگزاری انتخابات سرنوشت‌ساز دیگری است. این انتخابات که در فرصت کوتاه قانونیِ پس از شهادت رییس جمهور خدمت‌گذار به وجود آمد، ثبات سیاسی کشور و بلوغ اجتماعی مردم و دستگاه‌های اداری را در مدیریت بحران‌ها به نمایش گذاشته است.

خلیفه‌گری ارامنه تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری، فرصت ارزشمند است که دیگربار خواسته‌های ملت شنیده شود و اراده دولت‌ها در خدمت‌رسانی به ملت، تقویت گردد. به‌خوبی می‌دانیم که آینده فرزندان عزیز ما، تحقق عدالت اجتماعی، توسعه، رفاه و آبادانی بیشتر برای ملت شایسته ایران، در گرو مشارکت آگاهانه در انتخابات است.

نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی نیر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مشارکت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری، نشانه اقتدار نظام و انسجام مردم ماست و این مولفه اهمیت زیادی برای حفظ و تداوم ارزش‌های انقلاب اسلامی دارد.

گغارد منصوریان ادامه داد: انتخابات برای حفظ و تداوم ارزش‌های انقلاب و تحقق آرمان‌ها اهمیت زیادی دارد و از سوی دیگر مشارکت حداکثری در آن نشانه اقتدار نظام و انسجام مردم فرهیخته کشورمان است.

وی تاکید کرد: انتخابات این دوره ریاست جمهوری مهمترین انتخابات برگزار شده در تاریخ نظام جمهوری اسلامی است و نقش مهمی در تعیین سرنوشت کشورمان دارد و از عموم هموطنان بویژه هموطنان ارمنی می‌خواهم تا با انتخاب فرد اصلح را برگزینند که بتواند پیرو خط رییس جمهور شهید باشد.

رنگین کمان حضور اصفهانی‌ها در انتخاب چهاردهم

به گزارش ایرنا، در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان، بر اساس اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، ستاد انتخابات کشور برای برگزاری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، کار خود را آغاز کرد.

طبق اعلام وزارت کشور، با مشخص شدن نامزدهای تایید صلاحیت شده ریاست جمهوری و آغاز فرایند تبلیغات، روز جمعه هشت تیر سال‌جاری، انتخابات برگزار و چهاردهمین رییس جمهور توسط مردم برگزیده می‌شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

فرایند رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت امروز جمعه هشتم تیر همزمان با سراسر کشور در سه هزار و ۱۶۹ شعبه اخذ رأی استان اصفهان آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha